Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mudguards
Beste mensen,

Gisteren heb ik op de beurs in Utrecht mudguards gekocht. Nu vraag ik me af hoe ik ze het best kan bevestigen. Bij de mudguards zijn de nodige schroeven en klemmen geleverd maar ik vraag me af of het verstandig is hier zomaar gaten voor te boren.
Zijn er hier mensen die ze reeds geplaatst hebben en zo ja welke bevestigingsmaterialen hebben jullie dan gebruikt?

GR,

Koen

Antwoord
welke versie..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:welke versie..?
Volvo 240, achterste mudguards.
Antwoord
ok, kunststof denk ik? niet het oude rubber zoals ik gewend ben..

Bij montage van wat dan ook ga ik er altijd van uit eea zo vet of beschermd mogelijk te monteren zodat water niks kan aanrichten..
Antwoord
Denk je dat het kwaad kan gaten te boren in de wielkasten om daarna de mudguards met de schroeven te bevestigen? Het zijn wel gaten waar je daarna niet meer bij kan.
Antwoord
dat heeft de fabriek zelf vast niet anders gedaan, alleen waren daar alle gaten al aanwezig voor het lakproces. Ik kan me geen goede voorstelling maken van hoe het zit, maar nogmaals, als je alles goed beschermd afwerkt, desnoods met extra rubber ringen kan er weinig meer gebeuren.. Vaak zit het dan beter dan af fabriek..
Antwoord
Die rubber ringen zijn een goede tip. Daar ga ik alvast voor.
Antwoord
liefst gebruik ik carroserieringen met daar tussen rubber van een oude binnenband, en lekker vet er onder. Vet en rubber bijt elkaar wel maar als het eenmaal opgesloten zit gebeurd er niets meer..
Antwoord
volgens de mensen van Volvogue kan je de mudguards aan de voorkant met de bijgeleverde klemmen vastzetten en aan de achterkant
met kit of schroeven maar daar ben ik gen voorstander van.(roest)

Er is ook een site waar ze je informeren hoe je alles kan vastzetten,mail maar naar Volvogue.Succes
Antwoord
indien nodig gebruik ik RVS bevestigingsmateriaal. Ik heb onlangs een auto gedemonteerd welke ik zo'n 25 jr geleden heb herstelt en deels opgebouwd, heeft jaren dienst gedaan (het blijven auto's) alles wat er toen op en onder is geschroefd is simpelweg in dezelfde staat gebleven, als je het maar goed in pakt en schoon houdt, kan er niks gebeuren. Het zijn juist de zelftappers e.d. die de narigheid veroorzaken..!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)