Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Sjesus PP..................zelfs IK had geen zin om dat op te zoeken............An A for effort, dude!!!!
:lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Maar 2 die echt boven de 2 ton staan dus :twisted: :lol:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Game On!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Hoi Sander,
Gas op je 264 is heel goed mogelijk, veel 264 (en 30 en 604 en latere PRV 6 cilinders ) zijn er groot mee geworden!
Zelf dub ik ook nog wel een poosje of ik mijn Super Polar op gas leg. Voor mij is de hogere "wegenbelasting" niet zo dramatisch als in nederland, maar het kost toch steeds weer een fijne hoop geld die je ook in andere leuke dingen van je Volvo kunt stoppen. Zeker als je maar 200 kilometer per week rijdt en zo nu en dan een leuk week-end met je Volvo vrienden zou ik het me in nederlandse belsting gebieden nog eens goed overleggen. Daarbij, volgende rit komen wij naar jou en verstoken wij die 200 pop in onze Volvo.
Naast de Super Polar rijdt ik ook nog een S70 op LPi. In het verleden heb ik ook een 240 DL op LPG gehad en een 740 GL, ook op LPG. Met deze twee laatst genoemde heb eigenlijk nooit echte LPG problemen gehad. De 740 heeft eens een nieuwe verdamper nodig gehad en de 240 kreeg zowat bij aflevering een nieuwe kop. Die heeft het vervolgens een drie ton uitgehouden. Met de S70 heb ik wel al wat meer trammelant gehad, zoals losse injectoren en soms schokkend overgaan op gas (mensenlief waar hebben we het eigenlijk over :? )
Van de V6 -en weet ik dat deze eveneens goed op gas lopen, wel is kleppen stellen (net als de B200/230) vaker nodig en is de hardheidsgraad van de klepzittingen ook niet optimaal bij de "standaard" koppen, revisie is gewoon goed hard. Tja en het geregeld op benzine tuffen bij een niet LPi of benzine starter is een wetenschap die eigenlijk wel al gemeengoed verondersteld mag worden toch? Net als warm rijden, maar dat geldt ook zeker voor de gewone benzinemotoren. Ook wij hebben silicium gevulde kleppen, nie alleen Alfa.
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
kan jij eens uitleggen hoe dat in belgie is geregeld met balasting voor benz. diesel of lpg? :?:
Misschien iets om mee te nemen in de berekeningen, een huisje over de grens ......
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
In belgie betaal je naast je fiscale pk's 89,16 euro (tot 7 fisc.pk) 148,68 euro (tussen 8 en 13 fisc.pk hierin zitten de B200 en B230) of 208,20 euro voor meer dan 14 en meer fisc. pk per jaar aan LPG tax.
de fiscale pk's zijn afhankelijk van de cilinder inhoud.
B200 is 11 pk is 336,47 euro per jaar
12 pk is 413, 69. 13 pk is 490,64 . 14 pk is 567,86. 15pk is 644,95. (is B280) 16 pk is 844,80
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Carlos Knaap is hier af en toe. Die heeft een '79er 265 GLE op gas. Die heeft er wel eens mee te maken gehad, weet ik.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 35
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2005
Die 265, waar Funs op doelde, is natuurlijk de mijne.
De wagen is nu geschorst, want zou never-nooit-niet meer door de keuring komen, maar da's een ander verhaal.
Mijn blok is een B27E (met "spinnekop" spruitstuk en pannekoek-luchtfilter) en ik heb geen slechte ervaringen met LPG. Al kan dat liggen aan het ontwerp van e.e.a. Nou moet ik wel toegeven dat een paar sluitingen van het luchtfilter weg zijn, dus het deksel kan dan iets opwippen en overdruk laten ontsnappen.
Wat ik wel mis is alle LPG-discussie is een oude systeem (Necam?) wat ooit speciaal voor een K-jetronic was ontworpen en, volgens een zeer ervaren gas-man, nooit backfires opleverde. Iemand meer info?
Ik zal eerdaags met Funs de motor eens aan een onderzoekje onderwerpen en eventuele "briljante gedachten" delen.
Gr,
Roelandt