26 September 2010, 19:41
Jeemig wat een mazzel dat je er snel bij was!!! Inderdaad de afsluiters etc goed laten checken!!!
slecht startende 945
|
26 September 2010, 19:41
Jeemig wat een mazzel dat je er snel bij was!!! Inderdaad de afsluiters etc goed laten checken!!!
15 October 2010, 11:02
Na een hoop onderzoek en diagnostiek is de garage er achter gekomen dat de kleppen niet meer goed sluiten dat betekent dus een koprevisie of een ruilkop, dat had ik niet verwacht.
ik ben dus toe aan een ruilkop voor een 940 even een advertentie zetten
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
15 October 2010, 13:45
is je huidige kop te reviseren? wat is er precies kapot? kromme kleppen? niet goed sluiten zie je terug in de compressiecijfers, hoe zijn die?
15 October 2010, 20:06
niet goed sluiten
compressie is op twee cylinders 6 en een is zelfs 5 kleppen sluiten dus niet meer goed, aangezien de klepstelen al een x zijn afgeslepen is een complete ruilkop het beste alternatief denk ik
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
26 October 2010, 23:19
de ruilkop zit erop, dagje werk
![]() oude kop had een gescheurde klep en bij 3 kamers lagen de kleppen diep ingeslagen, echt einde verhaal rijdt weer super maar start nog steeds slecht.... nee he. toch maar weer verder kijken... het lijkt nu alsof er onvoldoende brandstof op druk komt, na een halve minuut starten begint hij te pruttelen en komt dan eindelijk tot leven, vanaf dan draait hij gewoon.... kan het zijn dat de opvoerpomp alleen in een eerste start dit kan veroorzaken en dat hij zonder opvoerpomp eenmaal lopend ook prima rijdt?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
27 October 2010, 12:03
je moet even voorgloeien, laat iemand even de sleutel in de accustand draaien terwijl jij met je oor bij het linker achterwiel zit. hoor je iets draaien (1-2seconden) doe je opvoerpomp het, zo niet daar de storing zoeken
27 October 2010, 13:32
geen lekje in benzineslang, waardoor de brandstof terug loopt richting tank?
27 October 2010, 13:41
vacuum in de tank kan de benzineleiding weer terug zuigen, sist het als je de benzinedop los draait?
27 October 2010, 14:55
242-turbo schreef:je moet even voorgloeien, laat iemand even de sleutel in de accustand draaien terwijl jij met je oor bij het linker achterwiel zit. hoor je iets draaien (1-2seconden) doe je opvoerpomp het, zo niet daar de storing zoekenja, zie je wel, ik hoor inderdaad dan niets, terwijl je een zacht zoempje moet horen, wat weer stopt. ik hoor wel de benzinepomp naloeien als ik weer stop met starten, hij maakt ook meer geluid, dat past dacht ik ook bij een pomp die 'leeg ' draait? de garageman heeft dat niet getest. benzinedruk was 3.5, wat volgens hem goed is. Hoe kan ik de in tank pomp nog testen zonder gelijk alles eruit te moeten halen, maw waar vind ik een stekkertje ervan?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
27 October 2010, 18:06
HET ZIT NIET MEE OOK!!!!!! >
![]() ![]() radiator stuk, er zat al een een kleine scheur in de bovenste uitloop voor de radiatorslang, nu istie eraf gebroken heeft iemand een gebruikte liggen met een goede uitstroomopening? van een automaat dus met extra doorvoeren voor v-bakolie. ik zet ook even een oproepje bij gezocht
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
katalysator slecht? | Kogelman | 5 | 5.507 |
5 June 2012, 09:25 Laatste bericht: Rob |