Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mistlampsteunen en rolgordels 144
Ik heb mijn 144 deze zomer lekker gebruikt voor dagelijks gebruik. Inmiddels is de motorkap zwart gefolied, heb ik een compleet Simons uitlaatsysteem met een matzwart 850R eindstuk, tikkie verlaagd, stalen wielen verbreed en de grote naafkappen vervangen voor kleine rvs volvo dopjes. Technisch is de auto probleemloos op een kapotte rembekrachtiger na, die er voor zorgde dat ie niet alleen slecht remde, maar ook stationair slecht liep en het verbruik er hoog was. Nu loopt ie weer mooi rond en verbruikt de B20A met inmiddels 83dkm exact 1liter op 10 km...dat vind ik netjes.
Hij ziet er nu dus zo uit:
[Afbeelding: pimp-my-144-1010.jpg]
als je zelf je een 144 wil pimpen kan dat door op deze link http://www.hoogterp.net/volvo-144-config...imper.html te klikken. Je kunt 'm nu ook van kleur veranderen

Nu heb ik inmiddels twee originele Cibie Super Oscars op de kop getikt,(van die lekkere oversized verstralers met! hol glas) die ik voor de grille wil plaatsen. Maar net als alle aanpassingen die ik doe, zonder de originele conditie van de auto aan te tasten. Heeft iemand een idee hoe deze lampen te monteren zonder gaten in de bumper of zichtbaar in de carrosserie te boren?

Verder ben ik de originele 3 punts gordels zat en zou deze graag willen vervangen voor rolgordels. Ik begrijp dat de originele instekers overgezet kunnen worden op een universele rolgordel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zal binnenkort een paar nieuwe foto's plaatsen van m'n 144. Momenteel staat ie bij de spuiter want ik had ÃÃn van m'n versgespoten wielkuipranden getrakteerd op een ontmoeting met een betonnen paaltje.
Antwoord
Zoveel km al gereden? Ik zou een ouwe bumper kopen met gaten er al in, die zijn er echt zat (zeg maar op die van jouw na allemaal).

ALs je gordel helemaal uittrekt kom je aan het eind wel eens een lus met een plastic balkje erin tegen. ALs je het balkje eruit haalt kan de gordel eruit etc. Anders de stiksels aan 1 kant loshalen en de schoenmaker weer laten dichtnaaien.
In zo'n moderne 144 (1972?) kan je volgens mij ook rolgordels uit een 240 monteren, passen in dezelfde gaten in de dorpel. Vreemd dat ze er niet al inzaten eigenlijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik had ook de rollers er niet in zitten, zijn ook 2serie automaten met de oude "sleutels", ook open getornt en weer dicht gestikt..

Die lampen moet je niet alleen op de bumper monteren maar ook met stangetjes koppelen aan het front tegen het trillen ed, die kunnen mooi onder het boutje waar de grill mee vast zit..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
OK Dank jullie wel, ik wil eigenlijk niet m'n bumper vervangen voor een ander (waarschijnlijk lelijker) exemplaar, om vervolgens de mooie in de garage te leggen. Ik hoopte eigenlijk dat er een mistlampsteun bestaat die vanaf de bumpersteun of van onder de gril te monteren is. @Jambon, ik zal zeker de lampen bevestigen aan de bovenkant, want deze joekels zullen wel erg topzwaar zijn!
Antwoord
tav van de lampsteun, waar je ens over na kunt denken, als je de bumper demonteerd, de gaten in de beugels laten we zeggen 20 / 30 mm verderop boren zodat er na montage een bredere opening ontstaat tussen de bumper en front. Vervolgens een platte strip maken van enige dikte welke je monteerd op en om de bumpersteunen. Netjes spuiten in zwart of zilvergrijs. Of indien van RVS polijsten. Hierop monteer je de lampen ende klaar..
Antwoord
Terug van de spuiter en gepoetst heb ik 'm maar weer binnen gezet...Nu maar eens rustig over de steunen voor de Super Oscars nadenken....
[img width=800 height=533]http://lh4.ggpht.com/_k2X_zuGAWjE/TLnttjDwLUI/AAAAAAAAErM/BvGGywrMv1Q/DSCF7465.JPG[/img]
Antwoord
prachtig plaatje.. komt zo uit de folder..

spuiter..?! schade..?
Antwoord
laat maar, beter lezen heet dat..
Antwoord
Mooi!!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Prachtige auto !!!.
Zou er ook zo'n pimper voor de 240 bestaan ?.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onderdelen nummer rolgordels. Madman 1 2.351 6 April 2015, 21:55
Laatste bericht: ZOAB

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)