Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 op LPG / LPi / G3
#11
Volgens mij heeft die auto in een reportage in Auto&Motor Klassiek gestaan.......heb ik thuis nog wel ergens; zal eens kijken
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#12
Oke voor Sander EN voor Filip :lol: :
Zelf heb ik ook recent voor de keuze gestaan. IK ben bij benzine gebleven omdat:

mechanische injectie behoorlijk beschadigd kan raken door gas (lees door back fire)

Van de specialisten begreep ik: Volvo's op benzine zijn hele leuke auto's. De volvo's op gas hebben allemaal wel eens problemen en zijn gewoon minder betrouwbaar. Het blijft echt leuk op benzine, op gas heb je meer hobbels te nemen.

Omdat ik zelf (nog) niet zo handig ben zag ik hier tegenop. (Kun je zelf gasklepjes vervangen, gatenboren tegen backfire, storingen opsporen is het waarschijnlijk allemaal veel beter te overzien)

Gas toch echt wel duurder is dan je eerst aanneemt. Onder andere door schade aan onderdelen en overige rekeningen van garages voor opsporen van storingen. Daarnaast ook door meer onderhoud (klepjes stellen en koprevisie na X00.000km, verdamper)

Pre van Gas: Gebruikskosten lekker laag (vaste kosten kun je je op voorbereiden). Beter voor het milieu (kun je lekker door stoken)

Kortom: Zodra ik wat meer kan sleutelen ga ik denk ik toch wel weer om. Voor nu weet ik waar ik aan toe ben (duurder, maar weinig onvoorziene kosten/problemen)

P.S. Ik heb uitsluitend 4 cylinder gas/benzine ervaring!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#13
Jan-Willem, wat jij beschrijft, is waar ik ook bang voor ben: de eerste de beste back-fire doet mij waarschijnlijk ook stranden........

In meerkosten voor onderhoud ed. heb ik totaal geen inzicht, maar je zult zeker gelijk hebben dat je meer kwijt bent.......
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#14
Daar zit ook weer wat in.....
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
#15
Grove berekening voor een belastingplichtige ( Sad ) 240, bij 18.000 km. per jaar.
1 op 10 benzine ? 1,35 euro, 1 op 8 LPG ? 0,55 euro
150,- euro extra onderhoudskosten per jaar
50,- euro extra verzekeringspremie per jaar
500,- extra wegenbelasting per jaar

Levert een besparing op van 500,- per jaar

Valt me toch een beetje tegen.... Moet je een jaar of 2, 3 rijden eer je de inbouwkosten eruit hebt.

Voor een belastingvrije zit je bij 18.000 km./jaar op een besparing van 1.000 euro per jaar (klinkt al beter !)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#16
PP schreef:niet zo piepen Flip, heb je 'n antwoord gegeven
Ja jij wel weet ik toch.

Ik rij nu trouwens tussen de 40.000 en 50.000 per jaar en als ik een lpg auto-koop zit ie er al in uiteraard,..
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#17
Goei'ndaag!! da's een hoop. Moet je ook nog eens met Ticcie praten. Die reed meen ik ook veel en haalde wel eens aan dat hij constant onderhoud aan het plegen was (op LPG rijdend). Om de hoeveel doe jij nu een beurtje?
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#18
Volgens mij kost een gastank laten inbouwen tegenwoordig al tegen de 3000 euro en moet je bereid zijn de nodige maanden te wachten. Tenzij je een louche boer kent die het goedkoper en sneller doet :oops:

Inderdaad komen er bij gas wat extra kosten kijken, neem deze vooral mee in je berekeningen. Er is al zat genoemd (hoger verbruik, onderhoud gasinstallatie, hogere slijtage andere onderdelen: benzine-installatie houdt er ook niet van om een jaar amper te werken, etc), maar verzeker je ervan een voldoende marge mee te nemen in je Excelsheetje Wink


Ik heb het ook wel eens uitgerekend voor mijn 850, maar dat zou betekenen dat ik minstens 7 jaar in de auto moet blijven rijden wil ik quitte spelen (wegenbelasting x 3 want geen G3 mogelijk, hoger verbruik). Daarna ga ik pas geld verdienen Confusedhock: Je begrijpt, de 850 blijft geen 7 jaar :lol:

Remedie is uiteraard een auto aanschaffen die al op gas loopt en bij voorkeur een wegenbelastingvrije. Maar reken dan wel weer de kosten die je maakt aan een pas gekochtte auto (stripje, rubbertje, etc.) en uiteraard de in- en verkoopwaarde van de auto's.

Een diesel kan ook. Een ombouw kost je een hoop werk, plus je moet een goed blok vinden en naar de RDW.. En bedenk dat een diesel uit '80 niet tot de vlotste hoort van het huidige NLse wagenpark. Niets mis mee, maar als je graag eens flink gast kun je wel eens spijt krijgen van je beslissing.


Suc6 met de berekeningen!


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#19
Funs, maar stel dat er iets aan kosten om de hoek komt kijken kun jij het zelf oplossen en blijft je tellertje kloppen. Handige Sanders (en als het dat soort dingen betreft reken ik mezelf ook mee) zullen naar de garage moeten... Wat denk je dat jouw goedkope oplossing bij de garage gekost zou hebben.....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#20
Kijk niet negatief. Kijk realistisch Big Grin Big Grin
Niet dat ik helemaal niks kan, maar het meeste motorische werk zou te hoog gegrepen zijn, omdat ik daar helemaal de opleiding niet voor heb, en Sander evenmin.
De extra kosten zul je dan wel moeten rekenen. Maar hoeveel extra... das de vraag. En als het tegenvalt ben je te laat en die pech zou je kunnen hebben Big Grin
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)