Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bekabeling achterklep 245
De bekabeling door de scharnieren is een kwetsbaar punt.

Met behulp van de vervangingsets links en rechts apart te bestellen is er iets moois van te maken.

Benodigdheden naast gereedschap: Een keukentrap, karton, flexibele draad of touwtje een doek en wat tape.

Open de klep en plaats de keukentrap zo onder de klep dat die er op zou kunnen rusten. Verwijder de veer-borg-ringetjes van de klepstangen en haal er EEN af, die aan de kant waar je wilt beginnen. Laat de klep zakken op de keukentrap.

Haal de hemel los door er zachtjes aan te trekken. Maak het scharnier los, stekker losnemen onder het dak.

Even controleren of de kleuren overeenkomen! Anders eerst een schema maken welke kleur aan wat vast zat. De stekkers aan de nieuwe kabel kloppen namelijk wel. Alleen de penbezeting kan varieren, eventueel met een klein pennetje het borgpennetje in de stekker indrukken en de pen met draad en al eruit halen en dan eventueel herbezetten.

Van de achterklep de bekleding losnemen en de stekkers ook hier losmaken.

Aan de kabel IN de klep een draadje bevestigen met tape, dit wordt dan de terugtrekdraad.

Aan het draadje de nieuwe kabel bevestigen en de boel voorzichtig terugtrekken. Stekkers in de klep bevestigen.

Kabel met stekker door het scharnierrubber steken, wat siliconeblubber onder het oude rubber, scharnier plaatsen, vastmaken, klep stellen, bekleding terug, hemel weer terug, klepopener weer vast maken en borgen met veerpennetje en dan aan de andere kant hetzelfde gaan doen.
Antwoord
Ik wilde me hier vandaag eens aan wagen, en de bedrading vernieuwen (nieuwe draden trekken en connectoren herbezetten)

Begrijp ik het goed dat bij een 245 door beide scharnieren kabels lopen ?

Heb met wat snuffelwerk gezien dat rechts iig stuk is en m'n wisser werkt niet, weet iemand ook zo door welk scharnier deze loopt ?
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
.
Topic: Bedrading achterklep vervangen

of

Topic: Gele kabel naar achterklep kapot

of

Topic: Bedrading gebroken in scharnier achterklep estate

of

de lelijke manier

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:.
Topic: Bedrading achterklep vervangen

of

Topic: Gele kabel naar achterklep kapot

of

Topic: Bedrading gebroken in scharnier achterklep estate

of

de lelijke manier

Hmm en ik toch werkelijk denken dat ik goed gezocht had .. :-[

Maargoed,

Mijn achterKlep ligt inmiddels met nette : draad voor draad herstelde" en origineel gerouteerde bekabeling te wachten tot m'n
9 jarige assistent er weer is, dan prutsen we hem er samen wel weer in .. Wink

Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bedrading achterklep vervangen. Rob 6 12.679 9 August 2009, 07:58
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)