Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gespot
***t_blijft_behelpen*** schreef:Ik vind dat ze bij de keverclubs hun auto altijd zo verschrikkelijk verneuken. Je ziet zeer zelden een mooi gerestaureerde orignele. Altijd moet er wel iets aan "jhonnie verbeterd" worden. Dat vind ik best jammer.

Haha, serieus. Je moet deze auto eens zien, ik heb er nog wel een topic over. Super gerestaureerd, ik geloof dat deze voor +15.000/20.000 euro is verkocht. Dat ie laag is, wil niets zeggen. Bouwjaar 1950.

(edit: kijk maar eens hier: http://teamangoraracing.dk/viewtopic.php?f=12&t=16)
Nog een auto uit dezelfde Angora-stal, 10sec. car

[Afbeelding: file.php?id=1782&t=1]

En dat iedereen het zijne er van maakt, maakt de hobby net zo mooi. Je ziet wel heel veel originele auto's, maar die vallen niet op. Dat vind ik nou net jammer aan dat nederlandse Volvo wereldje, veelal saaie originele auto's. Verschrikkelijk vind ik dat persoonlijk...

En de camber achter, tja, ik heb totaal geen last van slijtage.

Zo, ik heb mijn zegje weer gedaan haha.
Antwoord
Een beetje afwisseling is wel leuk. En inderdaad in de Volvo-wereld zie je heel veel originele wagens rondrijden.
Ik ben benieuwd of ik zodra die Canopussen erbij onder liggen ooit nog een 240 tegenkom in Nederland die er hetzelfde uitziet Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
DennisvdB schreef:En dat iedereen het zijne er van maakt, maakt de hobby net zo mooi. Je ziet wel heel veel originele auto's, maar die vallen niet op. Dat vind ik nou net jammer aan dat nederlandse Volvo wereldje, veelal saaie originele auto's.

Daar kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd, valt me al jaren op dat het gros van de mensen de auto "zo origineel mogelijk" willen houden en eigenlijk niets spannends ermee doen, maar de echte eye opener was wel met de Volvo-beurs: dat je 4774897893447894798x dezelfde "originele" auto ziet. Tig Amazons die identiek zijn, en met 164's was dat helemaal ernstig.

Ik blijf erbij: je rijdt een auto voor jezelf en niet voor een ander. Dus lekker naar eigen wens maken. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Daar kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd, valt me al jaren op dat het gros van de mensen de auto "zo origineel mogelijk" willen houden en eigenlijk niets spannends ermee doen, maar de echte eye opener was wel met de Volvo-beurs: dat je 4774897893447894798x dezelfde "originele" auto ziet. Tig Amazons die identiek zijn, en met 164's was dat helemaal ernstig.

Ik blijf erbij: je rijdt een auto voor jezelf en niet voor een ander. Dus lekker naar eigen wens maken. Smile

Inderdaad, dat viel me ook op op de VKB. Heb het daar nog met verschillende mensen over gehad die ook luchtgekoelde VW meetings hebben meegemaakt. Vind het persoonlijk zoveel leuker om auto's te zien die mensen naar smaak hebben aangepast (praat hier dan wel over oldtimers, niet over uitbouwsets en vernaggelde Opel Corsa's) bijvoorbeeld. Oke, je ziet ook lelijke auto's, maar sommigen zijn echt prachtig, en je bent nooit uitgekeken.
Antwoord
VW meeting Budel is inderdaad vele malen leuker dan VKB!
Antwoord
Lijkt me ook leuk om daar eens te kijken. Echt grote Volvo meetings zijn er niet hè. Misschien een keer een kleine meeting voor baksteen tunerts organiseren ofzo Big Grin
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Dat zou me nou ook leuk vinden. De Elandrun is altijd wel een beetje een duwtje in de goede richting qua auto's die er komen.
Antwoord
***t_blijft_behelpen*** schreef:Ik vind dat ze bij de keverclubs hun auto altijd zo verschrikkelijk verneuken. Je ziet zeer zelden een mooi gerestaureerde orignele. Altijd moet er wel iets aan "jhonnie verbeterd" worden. Dat vind ik best jammer.

Het is pas origineel als je de auto naar je eigen smaak maakt, 1000 dezelfde kan je toch niet origineel noemen? Daarbij, als er iets gerestaureerd is kan je het óók niet echt origineel noemen, toch? Ennuh....Jeroen het is 'Johnny' en zoals jij het had willen gebruiken 'Sjonnie' (die overigens doorgaans niet in een Kever rijdt)!
@DennisvdB; Ik zou toch durven te zweren dat die achterruitjes (brilletje) niet in dat type (die met die Cosmics) horen.
Groeten van Frans
Antwoord
Jawel hoor, is een originele Brilkever uit 1950, one-piece windows in de deuren (<1950 only), zelfs originele Bril-voorschermen.
Klik maar eens op de link op de vorige pagina, daar zie je hem nog ongerestaureerd.
Antwoord
Okee. Ik dacht dat de zijramen bij een brilkever een stuk kleiner waren.
Groeten van Frans
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Gespot: Welk type velg? gerbenvdlindeu 9 9.895 13 November 2018, 00:22
Laatste bericht: UraniumFever
  bijzondere auto's op de weg gespot, maar geen Volvo's PP! 13 11.349 20 February 2008, 16:10
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)