22 March 2014, 16:55
ook mooi, pas je wel op met al die 'losse touwtjes' onder de kap.!
Boedr's 164's
|
Touwtjes?, bedoel je bekabeling want de motorkabelboom is gelukkig onverprutst en in goede staat, ontstekingskabelboom daarentegen niet maar die is er al uit vanwege 123 idem voor de lpg.
wagen is momenteel geschorst vanwege lpg en voorlopig niet rijden. Word eerst helemaal in orde gemaakt en daarna gaan we pas de weg op. Vacuumslangen hangen ff los omdat deze allemaal vernieuwd gaan worden. Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Vandaag helaas besloten de turbo te gaan slopen er zit voor mij teveel werk aan waardoor hij me te duur word heb al 1 groot project en dat is en blijft mijn 164.
En ik ga binnenkort ook nog eens verhuizen dus het word teveel. Als er toevallig nog iemand een leuke compleet turbo project zoekt kan hij voor €1500 nog compleet overgenomen worden paar specs: revisie blok, nieuwe turbo, nieuwe laklaag(welk niet 100% meer is) 7 jaar en +-170k snelwegkilometers geleden Blok loopt goed, er zit nog evt bij: nieuwe rad, waterpomp, thermostaat, remschijven voor complete (incl beugels etc) intercoolerset boostcontroller, oude turbo spruitstukken etc. Net blauw pullman interieur. Geschatte extra kosten voor de handige knutselaar +-1000 euro en dan heb je een turbo met 200pk! Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
13 April 2014, 14:06
Gisteren een volle dag bezig geweest met de rooie: veren schokdempers, veerpootlagers, alle kogels en remslangen voor en achter vervangen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
13 April 2014, 15:43
Lekkere klusjes. Snel resultaat. Ziet er weer puik uit.
22 October 2014, 20:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 October 2014, 21:11 door boedr.)
Zo, alweer even geleden tijd voor een update:
Verhuizen en zooi halen bij de Ikea: ![]() ![]() Leuke km-stand(ten tijde van dit bericht 10.000km verder oeps ![]() ![]() Geprobeerd binnendoor naar belgië te rijden was niet zon succes, route werd steeds meer off-road en tenslotte kuilen waar de jeep die me tegemoet kwam eigenlijk niet eens doorheen wildde, uiteraard erna schoongemaakt. ![]() ![]() ![]() Velgjes waren niet zo mooi meer dus weer mooi gemaakt en vredestein all-season banden op gemonteerd: ![]() ![]() ![]() Op vakantie geweest zonder problemen, voor de grap nog de olie gecheckt na een paar dagen maar vrij onnodig t ding verbruikt en zweet 0 olie.. zelfs niet via de achterste krukaskeerring ongelooflijk maar waar... en op de autobahn hem ff losgelaten t ding haalt nog 192kmph(tomtom) sneller als de fabrieksopgave van 185 haha. ![]() ![]() En nog een enkele foto van mijn nieuwe werkplaats waar ik sinds 1 juli zit in 1 woord: ideaal! ![]() ![]() ![]() Voor de vakantie had hij nog een grote beurt gekregen en hij is nu weer bijna toe aan een beurtje, en een vers accu'tje erin geplaats niet zo heel spannend hij startte gewoon wat minder vlot. De 164 staat nog steeds in de stalling te wachten op betere tijden al heb ik nu wel veel tijd tussendoor om te brainstormen(denkend aan lpg eruit, motorrevisie, losse gasklephuizen etc opvoeren tot +-250pk, watts-link, 240 stuurhuis, grotere remmen er past niet veel dus denk s60-80 300mm remmen voor en stock aan de achterkant). Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
22 October 2014, 22:15
Citaat:Velgjes waren niet zo mooi meer dus weer mooi gemaakt en vredestein all-season banden op gemonteerd: Damn, sieh gut aus! Zelf gespoten? ZO ja, hoe en waarmee heb je dat gedaan? (schuren, ontvetter, primer, lak etc.). Heb het laatst ook geprobeerd, met een butt-resultaat, dus ik vraag me af hoe jij dat zo mooi voorelkaar krijgt ![]()
22 October 2014, 22:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 October 2014, 22:26 door boedr.)
Gezandstraald, stoeprandschade geplamuurd, normale primer niks geks en metallic autolak daarna 2 lagen blanke lak allen uit spuitbus(gewoon motip). in het echt glimt het wat minder zeker nu met remstof wil je de echte glans zal je 2k blanke lak moeten gebruiken. oh en met thinner ontvet.
Blijft goed zitten enkel met slaglood kleine schilvertjes eraf, slaglood was mooier als plaklood en plaklood achter spaken ging niet want dan ging er teveel gewicht in zitten, in wasstraat(ja ik weet...) blijft t goed zitten. Maar ben zeer tevreden, helaas 1 naafkapje kwijtgereden dus als iemand er 1 over heeft, ik ga geen €30 voor een nieuwe betalen, ja ze zijn nieuw gewoon leverbaar ![]() Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
22 October 2014, 23:55
boedr schreef:Gezandstraald, stoeprandschade geplamuurd, normale primer niks geks en metallic autolak daarna 2 lagen blanke lak allen uit spuitbus(gewoon motip). in het echt glimt het wat minder zeker nu met remstof wil je de echte glans zal je 2k blanke lak moeten gebruiken. oh en met thinner ontvet....en plaklood...!! :mad:
23 October 2014, 18:46
ik snap hem niet? ik heb gewoon beiden en vond dit netter op deze velg.
enige wat ik verkeerd schrijf is dat het materiaal geen lood meer is maar dit word nog gewoon standaard in de volksmond gebruikt. Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|