Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schorsen, hoe en wat...
Ik ben met een geschorstevauto van zeewolde naar de RDW in Zwolle gereden . Dit mag. Wel heb ik hem toen gewoon kunnen verzekeren. Ik durf het niet aan zonder verzekering de weg op.
Antwoord
Dank voor jullie antwoorden.

Deze hadden het dus wel door (al noemde ik het eerst zel, had ik wellicht niet moeten doen), omdat ze mij belden voor nog wat meer info.

En een verzekering door laten lopen is idd geen probleem. Het gaat hier om een nu niet verzekerde auto weer verzekerd te krijgen zonder beeindiging van schorsing.

Zonder verzekering durf ik het ook niet aan, maar met lijkt nu even lastiger dan verwacht. Vandaar deze (on-)topic opleving.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Tot nu toe heb ik alle gebakkies met verlopen APK naar huis gereden met een on-line afgesloten WA (eerder ook telefonisch) bij GIO, waarbij losjes geinformeerd wordt of het voertuig geschorst was, APK had of wat dan ook (op het online formulier kon je gewoon een vakje aankruisen, 'Heeft het voertuig een geldige APK ja/nee' , nee dus). Maar uiteindelijk doet dat er niet toe voor de verzekeraar, je stuurt het formulier in, betaalt de premie, voorlopige dekking gaat in per direct en that's it.
Alleen bewuste onvolledigheid bij het verstrekken van gegevens en verwijtbare nalatigheid op technisch gebied kan je in de problemen brengen, denk gescheurde remslangen waardoor je op een voorganger z'n bumper eindigt.

Nu staat er bij de optie 'Nee' een vakje voor toelichting, daar zet je bv. dat de APK verlopen is tijdens stalling en het voertuig helemaal rijwaardig is. Niks gelogen, gewoon WA verzekerd.

Of het voertuig geschorst is, komt in het formulier en de hele voorwaarden niet voor. APK kwestie staat ook niks over in de voorwaarden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
BartJu schreef:Kortom, hoe doorbreek je deze visceuze circel? Wink
Naar een andere verzekeraar / tussenpersoon gaan?
Ik hem mijn (inmiddels ex) 123GT zonder APK op een trailer opgehaald en direct na overschrijven geschorst.
Daarna lekker eraan gesleuteld en toen ik klaar was voor een APK voorinspectie heb ik een WA verzekering met voorlopige dekking afgesloten bij Herasto.
Vervolgens een APK afgepraat gemaakt en geschorst naar de APK gereden. De schorsing heb ik uiteindelijk pas in augustus opgeheven toen de auto APK goedgekeurd was.
Conclusie: Het kan dus wel gewoon, geschorst een nieuwe WA verzekering afsluiten.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Vraag ook bij de RDW neergelegd. Respons:

Citaat: Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik begrijp uit uw bericht, dat u navraag doet of het mogelijk is een verzekering af te sluiten voor een geschorst voertuig.

Ik heb dit voor u nagevraagd bij onze afdeling Handhaving. De afdeling Handhaving gaat over verzekeringen. zij geven aan dat dit mogelijk is. U kunt een verzekering afsluiten voor een voertuig wat geschorst staat.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

RDW vindt het dus geen probleem. Verzekeraar dus maar eesrt weer eens bellen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Mijn 83-er is al bijna een jaar geschorst. En gewoon in de verzekering al die tijd... Was duurder om eruit te halen. Dis ja, een geschorst exemplaar kan gewoon verzekerd zijn. Vreemde jongens, die verzekeringsmaatschappij waar je geïnformeerd hebt!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
@Stevves: het in verzekering laten is geen probleem. Het gaat om er een verzekering op aanmelden.

Verder is de maatschappij een van de beter bekende oldtimer-verzekeraars (zonder namen te noemen: drie letters gevestigd in Almere).
Maar die houdt dus voet bij stuk dat ik eerst moet ontschorsen, eer ze bij de RDW een verzekering erop aan kunnen melden. Dit werd zojuist nogmaals bevestigd. Daarnaast werd er zelfs gezegd dat de RDW zich met hun eigen zaken moest bemoeien, en niet met verzekeren.
Dit staat m.i. haaks op de eerder opgegeven reden: die was dat het niet KAN omdat de RDW de aanmelding niet zou accepteren. Maar die reden is dus niet waar. Daarbij beviel de toonzetting van het gesprek me ook niet geheel (eerder was dit trouwens wel prettig). Als dit de pre-sales aanpak is, dan wil ik niet weten wat de after-sales aanpak inhoudt...).

Dus zojuist een andere verzekeraar gebeld en inmiddels bevestiging ontvangen (van voorlopige dekking). Het blijkt dus wel te kunnen, hetgeen onderschrijft dat bovenbedoelde partij het niet WIL.

@oudevolvo: bedankt voor de tip.

PS: in januari volgt uiteraard nog een her-overweging of de 340 nog verder bij eerstgenoemde partij verzekerd blijft. We zullen zien.
Antwoord
Daarnaast werd er zelfs gezegd dat de RDW zich met hun eigen zaken moest bemoeien, en niet met verzekeren.

Daar hebben ze m.i. wel een punt
Antwoord
Dat is zo waar, maar niet terecht. In dit geval zelfs eerder misplaatst.

Zij 'kunnen' niet verzekering aanmelden bij RDW op geschorst kenteken.

Feitelijk beperken ze zich zelf ook niet tot verzekeren, maar bemoeien ze zich dus zelf met RDW zaken als kentekenstatus.
Iets met pot verwijt ketel... (Rest laat ik weg ivm Pieten discussie)

On topic conclusie: niet alle (oldtimer)verzekeraars accepteren nieuwe verzekeringen op een geschorst kenteken, maar anderen wel.
Antwoord
Ik ga voor 1 december een geschorste auto aanmelden voor verzekering bij GIO. Ik wil die auto in ieder geval verzekerd hebben voordat ik naar de APK en spuiter rijdt.

Als GIO moeilijk doet daarover dan mogen ze mijn verzekeringen opzeggen en ga ik naar een andere maatschappij.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Schorsen 245T Wolff 16 17.084 27 November 2013, 12:03
Laatste bericht: Dopski
  volgend jaar veranderingen m.b.t. kentkenbewijs en schorsen jos245 2 3.980 24 July 2013, 21:32
Laatste bericht: v700r
  RDW online schorsen HansDAF 4 4.859 16 May 2009, 08:39
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)