Topics: 16
Hahaha heet dat spul echt zo? Geniaal.
Mooi stukje poetswerk inderdaad, je zou niet zeggen dat het dezelfde auto is.
Topics: 39
Vandaag weer e.e.a. kunnen doen (zonder foto's te maken).
- Nieuwe kentekenplaten gemonteerd.
- Slot van de achterklep goed gemaakt.
- Kentekenplaatverlichting gemaakt
- Kapotte lampjes van het dashboard vervangen.
Toen wilde ik hem een keer starten, maar dat deed ie niet. Ik hoorde de benzinepomp ook niet. Keertje aan zekering 6 gejutterd en hij begon weer met pompen. Sloeg daarna ook meteen aan. Vervolgens:
- Huidige nokkenas (M) vervangen voor een D. Meteen de keering ook vervangen, aangezien er nog een nieuwe in de la lag.
- Er lag ook nog een nieuwe thermostaatrubber in de la, dus die heb ik ook maar vervangen (van de oude was niet veel over).
- Alvast alles (visco, v-snaren, enz.) losgegooid, zodat de nieuwe distributieriem (die nog besteld moet worden) er meteen op kan.
- Olie ververst.
Volgende week distributieriem wisselen, de boel weer terugbouwen en dan maar naar de APK.
En intussen de Yaris ook voorzien van nieuwe olie en filter.
Het was trouwens eigenlijk de bedoeling dat de 240 de vervanger van de Yaris zou worden, maar we hebben besloten om ze toch maar allebei te houden.
Topics: 257
het gaat goed, leuk! APK wordt een formaliteit zo te horen en zien...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Onderdelen bij Skandix op vrijdagavond besteld en vandaag al ontvangen.
- Distributieriem (origineel Volvo, kost geen drol)
- Spanrol
- Bougies (origineel Volvo, zelfde verhaal)
- Rotor (ziet er heel anders uit, maar heeft wel dezelfde afmeting, Skandix eigen merk)
- Verdelerkap (Bosch)
- Luchtfilter (Skandix eigen merk)
Even kijken of het me vandaag nog lukt om allemaal te monteren.
Topics: 16
Het is heerlijk klusweer vandaag. Ik heb het vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen.
5 March 2013, 18:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 March 2013, 19:00 door Drk.)
frox schreef:Het is heerlijk klusweer vandaag. Ik heb het vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen.
Het stelde eigenlijk niets voor. Binnen 3 kwartier was "alles verwisseld". Ik heb wel een nieuw probleem, namelijk:
Bougie 1 kreeg ik er met de hand niet ver in. De oude bougie heeft er echter ook nooit goed gemonteerd gezeten. Dat is duidelijk te zien aan de schroefdraad en de afdichtring (?). Volgens mij hebben ze hem ooit scheef gemonteerd, waardoor de draad in de kop beschadigd is. Hij liep er niet slechter van.
![[Afbeelding: dsc01541tr.jpg]](http://imageshack.us/a/img521/1903/dsc01541tr.jpg)
De linker bougie dus...
Wat is wijsheid? Het uitlaatspruitstuk er even af en er een keer met een tap doorheen halen? Kan dat kwaad?
Topics: 125
laatst ook al zitten te prillen met een bougie. draad was goed kapot. ik heb nog wel een tap van M14x1 die in het bougiegat past. maar zo te horen klinkt het meer als een helicoilsessie wat een ervaren monteur in 10 min heeft gedaan met het juiste gereedschap zonder demontage van andere motordelen.
skandix werkt idd heel goed en snel met verzendkosten idem als vanuit NLD.
succes....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
skidje schreef:laatst ook al zitten te prillen met een bougie. draad was goed kapot. ik heb nog wel een tap van M14x1 die in het bougiegat past. maar zo te horen klinkt het meer als een helicoilsessie wat een ervaren monteur in 10 min heeft gedaan met het juiste gereedschap zonder demontage van andere motordelen.
skandix werkt idd heel goed en snel met verzendkosten idem als vanuit NLD.
succes....
Thanks. Voor het plaatsen van een helicoil zal het gat groter geboord moeten worden, dus heb je spaanders. Hoe wil je die niet in je cilinders laten belanden?
Double post. Wat werkt volvolvo slecht zeg.
Topics: 163
5 March 2013, 19:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 March 2013, 19:43 door Dopski.)
tbricks virus.
(is aangekaart bij de administrators)