Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Henqui's 745 TIC
dus jij brengt je auto van de week ook naar de volvo dealert saint ;D ;D
Antwoord
Zo zo Albert! Erg snel allemaal! Ik kan nog steeds niet rijden met de auto: v-snaren en ventilator moeten er nog in.
Ik had een verkeerde V-snaar, die moet ik morgen nog even ruilen. Ook een waterslang (thermostaat-radiateur) lekt, gelijk maar meenemen, de motor is nu zo mooi schoon...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Net terug van de schuur!

De 940 Turbo is klaar! ;D
Voldaan en best blij met het eindresultaat,zo'n wrak was het nu ook weer niet :-X
Gezien de tijd die het heeft gekost,kun je rustig stellen dat de staat van de 940 ook wel meeviel.
Het is een aardige auto,geen showwinner maar hij kan aan zijn 2e jeugd beginnen Big Grin

Baby heeft hem mee naar huis genomen :Smile
Morgen wordt hij volgestouwd en gaan zij naar de Ardennen Tongue

Kijk Henqui en dan is het wel handig als de Volvo zo goed is dat hij heen en ook weer thuis komt op eigen kracht 8)
En ja,als je met z'n drieën aan 1 auto sleutelt dan maak je goede voortgang :Smile

Niet dat we de 940 niet vertrouwden maar wij wilden hem af en goed(liefst nog beter Wink) hebben.

Als je zo'n auto koopt waarbij je weet dat er werk cq achterstallig onderhoud aan zit,dan kijk je daar eerst naar voor je ermee op vakantie gaat. Tenminste wij wel 8)
Antwoord
Jelmar schreef:dus jij brengt je auto van de week ook naar de volvo dealert saint ;D ;D

lol, nee ik ga vanaf nu zoveel mogelijk zelf doen. Doe ik toch al!! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
Jelmar schreef:dus jij brengt je auto van de week ook naar de volvo dealert saint ;D ;D

lol, nee ik ga vanaf nu zoveel mogelijk zelf doen. Doe ik toch al!! ;D

Zoveel mogelijk of alles? Tongue

Baby net gesproken en de 940 Turbo rijdt als een kanonskogel :Smile

Kijk Henqui: Snel werken is nog sneller genieten 8)
Antwoord
van rustig sleutelen kan ik gelukkig ook genieten :-)
Maar ... hij rijdt weer hoor!
Ik heb de riem van de servopomp niet vervangen...kreeg dat ding absoluut niet los (kom er niet bij!) Nu gewoon de oude er weer op, die kon zo over de poelie.

Ik geloof dat ik een Hall sensor heb (op de verdeelkap) en geen BDP sensor op de motor. Moet ik nu het ontstekingstijdstip nog latenn controleren/afstellen? Hoe gaat dat eigenlijk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Hm...de olielekkage was toch nog niet verholpen en daarom de boel vandaag maar weer losgehaald. Ik ga nu ook de pakking van de krukasdeksel vervangen.
Ook zag ik dat de krukaskeering er scheef in zat...niet zo netjes van me :-[ en dat de pakking van de (nieuwe) waterpomp ook lekt :-[ Maar even een nieuwe regelen...
Ik heb blijkbaar wel wat zitten klungelen de vorige keer.

Ondertussen is er al weer aardig wat gedaan aan de 745:
reactiestangetjes (Rob)
automaatbakolie
motorolie
remvloeistof (Floris)
schokbrekers (Floris)
achterveren (Rob)
hemel
mislamp
waterpomp
distributie
v-snaren (ook de servopomp) - is voor me gedaan door Rob :-)
keerringen (2x!)

Zo zie je: ik heb mijn personeel :-)
Antwoord
Ik hoorde van Rob dat de schokbrekers nogal een ramp waren.... maar gelukkig toch voor mekaar gekregen Wink

En nog gefeliciteerd trouwens ! ;D :-*
Antwoord
ja, bij eentje was de onderste bout vast geroest in de bus die in het rubber zit...maar een monteur van Hooftman (Floris) draait nergens zijn hand voor om!

Oh, dank je...!
Antwoord
zo...gisteren alles terug gemonteerd en vandaag de auto weer gestart. Gelukkig geen gekke geluiden te horen :-)
Ook (nog) geen olielekkage...hopelijk blijft die nu weg! Ik heb de pakkingen en keerringen nu echt wel goed zitten!
Waterpomp ook opnieuw gemonteerd met een nieuwe pakking...ziet er allemaal goed uit.

Kijk maar: http://www.mijnalbum.nl/Album=OPSCX3QR

Wel iets anders ontdekt:
er komt damp (uitlaatdamp) uit het carter, vooral bij koude motor. Uit de olievuldop... te veel druk? Misschien is de carterventilatie verstopt? Of zijn de zuigers of zuigerveren versleten? Er zit ook best veel vocht in het carter, te oordelen aan de witte sludge die ik soms op de olievuldop zie zitten. Nou is het wel zo dat ik meestal korte ritjes rijd met deze auto...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Henqui's Zweden-avontuur ... 244 GL 1980 henqui 163 52.400 26 August 2012, 23:26
Laatste bericht: henqui
  Henqui valt bijna weer ... henqui 53 26.901 20 January 2006, 21:40
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)