28 January 2014, 16:00
De klucht gaat verder...
Op 16 januari mijn 245 geschorst. Behalve een mailtje "Bevestiging plaatsen schorsing" niets meer van vernomen.
Vrijdag de RDW gecontacteerd, onder vermelding kenteken en ordernr van aanvraag:
Respons van caliber RTFM, dus vraag concreter geretourneerd:
Zojuist bericht dat mijn vraag terecht is, maar ze het anwtoord ook (nog even) schuldig moeten blijven :
Dit ter info, lering ende vermaak.
Dus.
Op 16 januari mijn 245 geschorst. Behalve een mailtje "Bevestiging plaatsen schorsing" niets meer van vernomen.
Vrijdag de RDW gecontacteerd, onder vermelding kenteken en ordernr van aanvraag:
Citaat:Vraag:Antwoord:
Ik heb nog geen bericht omtrent schorsing ontvangen.
Wanneer kan ik deze verwachten?
Citaat:Geachte heer J,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U wilt graag weten wanneer u bericht ontvangt nadat u het voertuig geschorst heeft.
Als u tijdelijk uw voertuigverplichtingen, zoals de belasting en de verzekering, wilt stopzetten, dan kunt u via onze website online een schorsing aanvragen voor uw voertuig. Hieronder leest u hoe u dit moet doen.
U ontvangt van de RDW een e-mail met een transactieverslag, met de einddatum van de schorsing.
Heeft u een papieren kentekenbewijs, dan moet u deze goed bewaren, u krijgt namelijk geen nieuw kentekenbewijs. Heeft u een kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd), dan moet u de bestaande kentekencard en tenaamstellingscode goed bewaren. U krijgt hiervoor geen nieuwe. Zowel de kentekencard als de tenaamstellingscode blijven gewoon geldig.
U print het verslag van de schorsing (volg de aanwijzingen op het scherm). Dit verslag moet u goed bewaren en dient als bewijs dat uw voertuig geschorst is.
Uw voertuig is direct geschorst en u hoeft niet meer aan de verplichtingen te voldoen.
De RDW geeft aan de Belastingdienst door dat het kenteken is geschorst. De motorrijtuigenbelasting stopt dan automatisch. De verzekering moet u zelf stopzetten.
Belangrijk
Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.
Hoe lang duurt een schorsing?
Een schorsing duurt maximaal 1 jaar en gaat in op de dag dat u de schorsing aanmeldt. Na 1 jaar loopt de schorsing automatisch af. Let op:
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Respons van caliber RTFM, dus vraag concreter geretourneerd:
Citaat:Beste medewerker RDW,
Dank voor uw bericht. Helaas geeft dit nog niet antwoord op mijn vraag.
Hieronder dus iets concreter geformuleerd:
Inderdaad wil ik weten wanneer ik bevestiging mag verwachten van RDW omtrent schorsing met ordernr 10540256, dd 2014-01-16.
Ik heb na plaatsing 1 mail ontvangen met subject" Bevestiging plaatsen schorsing", waarin ook een link om de status van de order te volgen.
Is dit mailtje al de mail als bedoeld met: " U ontvangt van de RDW een e-mail met een transactieverslag, met de einddatum van de schorsing."?
Via link zie ik dat de status is: Geprint en verzonden.
Wat is dan geprint en verzonden?
Ik heb een bewijs van schorsing nodig ivm opzeggen verzekering.
Wat geldt als schorsingsbewijs:
a. mail "Bevestiging plaatsen schorsing"?
b. order status overzicht van website?
c. anders, bv een mail die ik (nog) niet heb ontvangen
Hopelijk kunt u mij de concrete antwoorden geven!
Bij voorbaat hartelijk dank,
Zojuist bericht dat mijn vraag terecht is, maar ze het anwtoord ook (nog even) schuldig moeten blijven :
Citaat: Geachte heer Jungerius,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Het is u onduidelijk hoe u het bewijsstuk van schorsing ontvangt. Dit kan ik mij helemaal voorstellen. De e-mail die u nu heeft ontvangen is niet het transactieverslag waarover gesproken wordt. De orderstatus is dit ook niet.
Er is veel veranderd met de invoering van de kentekencard. Helaas is hierdoor bij sommige procedures nog onduidelijk hoe het exact werkt. Het is de vraag of de procedure genoemd in de vorige e-mail klopt. Uw reactie doet mij daarover twijfelen.
Om met zekerheid het juiste antwoord te geven stuur ik het bericht door naar de afdeling die zich specifiek bezig houdt met schorsen. Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar de medewerkers van de afdeling die uw vraag in behandeling zullen nemen. U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Dit ter info, lering ende vermaak.
Dus.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005