Topics: 6
Pistonpen paultje schreef:Veel punten zijn naar beoordeling van de keurmeester en helaas heb je goeie en slechte keurmeesters. Ook bij grote bedrijven...Maar ook heb je keurmeesters die hun dag niet hebben en keurmeesters die wel n risicotje durven te lopen. 't Is maar net wie je treft dus...
Zweedse APK word nooit overgenomen. Zweden is geen EU land nml.
Zweden is wel een EU land, alleen geen euro land. Maar de APK is er wel heel anders dan hier ja.
Topics: 7
volvosvenska schreef:Jaartje of 20 in Tilburg gewoond.......ben benieuwd welk APK station dat is.
Hint: straat met een kleur.
Topics: 288
BartWillem schreef:Hint: straat met een kleur. 
donkergroen..?
Topics: 24
Jambon schreef:donkergroen..?
Ik ging altijd naar huysmans in de groenstraat.........maar dat is gewoon een officieel keuringstation.
I know, maar volgens m'n broer was 't wel "altijd goed".

M'n schoonpa gaat er ook altijd naartoe. Laat ik 't zo zeggen: soms ben ik verbaasd wat er door de keuring kwam.
BartWillem schreef:I know, maar volgens m'n broer was 't wel "altijd goed".
M'n schoonpa gaat er ook altijd naartoe. Laat ik 't zo zeggen: soms ben ik verbaasd wat er door de keuring kwam. 
Onzin!
Kom er al 8 jaar.....hij keurt gewoon volgens de normen waar anderen bij voorbaat al afkeuren.......menig maal terug moeten komen voor een gratis herkeuring......en dit heb ik uit eerste hand.
Ze gaan heus niet voor 50 euro meer riskeren dat ze het keurmeesterschap wordt afgenomen.......
Menigmaal de RDW een herkeuring zien doen daar.
Topics: 288
daar kom ik dus ook nu.. met m'n neus bovenop gestaan..
7 January 2012, 18:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 January 2012, 18:40 door BartWillem.)
volvosvenska schreef:Onzin!
Kom er al 8 jaar.....hij keurt gewoon volgens de normen waar anderen bij voorbaat al afkeuren.......menig maal terug moeten komen voor een gratis herkeuring......en dit heb ik uit eerste hand.
Ze gaan heus niet voor 50 euro meer riskeren dat ze het keurmeesterschap wordt afgenomen.......
Menigmaal de RDW een herkeuring zien doen daar.
Geen onzin, ik kan er genoeg verhalen over vertellen (en dan nog dichter dan eerste hand).

Maar ik ken keuringsstations die vele malen erger zijn, maar ik zit dan ook extreem dicht bij 't vuur.
Ik wil geen bedrijf afbranden, maar er zijn keuringstations in Tilburg e.o. waar je beter naartoe kan gaan wil je zeker weten dat 't echt goed is.

Maar ze keuren wel beter dan Kwik-fit met hun lok-prijzen en standaard afkeurpunten hebben die geen afkeur zijn (ze moeten 't toch ergens op verdienen, dan maar op verzonnen afkeur zodat ze weer te dure onderdelen vervangen). Verder zal ik er publiekelijk ook verder niets over zeggen omdat dat kennelijk tegen de forum-regels is (wil je meer info, dan stuur je maar even een PM).
Topics: 6
Ik heb ook net een Volvo gekocht uit Duitsland. Aankomende maandag ga ik naar het keuringsstation in Zwolle. Het RDW heeft me bij het maken van de afspraak gezegd dat ik het apk keuringsrapport uit Duitsland moet meenemen. Ze nemen dan de datum over vanuit Duitsland. In mijn geval is de auto in november gekeurd. De eerstvolgende keuring is dus volgend jaar november....tenminste, het moet toch elk jaar? In Duitsland namelijk om de twee jaar vertelde de verkoper mij.