Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[INFO] voorruitsierlijsten
Jep. De lijst kan je van je haakjes aftrekken.
De haakjes zelf zitten in sleufjes in de sponning vast (en geroest).
Antwoord
Beetje mosterd na de maaltijd, maar het was inmiddels al gelukt om ze los te krijgen.
Antwoord
Zorg voor een ruitverzekering en laat alles monteren. Geen gezeik en garantie!!!!
Groeten van Frans
Antwoord
Even een oud draadje omhoog werken dmv mijn vraag.

Ik heb heb onlangs een 78-er volvo 245 gekocht met een losse voorruit erbij.

Nu wil ik komende week de ruit erin kitten, maar vroeg mij af of je de sierlijstklemmetjes later ( na het erin lijmen van de ruit) kan monteren tegen de zijkant ruit? Weet iemand dat ?  Of is er een soort van universeel ruitrubber wat ik kan gebruiken voor afdichting? Zoiets als bij de polar van na 1991.
Antwoord
Gaat je niet lukken denk ik. Die kit wordt vrij hard en kans is klein dat je voldoende ruimte over hebt om hem erop te krijgen.
Behalve het aller eerste type gebruiken ze allemaal dezelfde klimmetjes dus redelijk universeel.
Die ouderwetse stalen klimmetjes zou ik zelf niet meer herplaatsen ivm roestgevoeligheid.
Antwoord
Je kan stukjes vrijlaten waar je later de klemmetjes om de ruit gaat doen. Lijkt me omslachtig allemaal.

De sierlijst is geen echte afdichting. Ik heb bij een 144 de hele ruimte volgeblobberd met Polymax kit, en de sierlijst daar weer opgekit. Is best blijven zitten allemaal.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik ben er al uit voorlopig. Ik ga plastic klemmetje s monteren vlak nadat de ruit erin gekit is. Zo kan ik de klemmetjes deels in de zachte kit duwen, en kan de voorruitlijst er toch op. Ondertussen verder kijken of ik misschien een universeel afdicht rubber kan vinden voor de overlap carrosserie/ruit zodat er geen water meer naar de sponning lekt. De roestschade viel gelukkig mee aan de rand waar de ruit tegenaan komt, maar wil dit voor de toekomst toch goed voor mekaar hebben. Dank voor de input.

Ik heb eigenlijk nog veel meer vragen..., maar daar kom ik een andere keer mee.
Antwoord
Vergeet de afstandhoudertjes onderin de sponning niet. Er zijn zelfs twee hoogtematen!

Benstein is weer grondig, met originele instructies: http://cleanflametrap.com/windshield.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
(26 February 2018, 10:51)Marc1970 schreef: Vergeet de afstandhoudertjes onderin de sponning niet. Er zijn zelfs twee hoogtematen!

Benstein is weer grondig, met originele instructies: http://cleanflametrap.com/windshield.html

Als je toch al overweeg om met rubber verder te gaan in plaats van de chroom sierlijst zou ik de goede stap nemen en dat is simpelweg zorgen dat je de grote ruit heb (dus van late 240) en niet de oude versie die minder hoog is en waarvoor je dus een ander hoogte blokje moet toepassen zoals door Marc opgemerkt.

Ten tweede past het Polar rubber alleen netjes op de grote ruit.

Met dat rubber minder geruis en eronder kun je het mooi vol blubberen met ruitenkit.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Ik heb even op de site van autoglas concurrent gekeken en de grote ruit is inderdaad 1 cm hoger, maar ook 8 cm (!) breder.

oude ruit: 62 x 146
nieuwe ruit 63 x 156

die 1 cm hoogte is wel weg te werken lijkt me, maar 10 cm in de breedte? Dat is 5 cm per kant en dat is veel vind ik. Is het zo dat de bolling van de nieuwere ruit anders is? Of zouden de maten op de site autoglas niet geheel correct zijn?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Info deur intalatie martin t 0 1.867 30 March 2013, 23:01
Laatste bericht: martin t
  stoelen 240 graag info voor herstel bluefoxamazone 0 2.158 31 May 2006, 23:39
Laatste bericht: bluefoxamazone

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)