28 August 2009, 20:43
Funsdaf schreef:Vertel eens wat meer....
Hoe ging het bij mij in z'n werk?
1. Afspraak gemaakt voor motorwissel (heeft een bepaalde naam, weet ik niet meer)
2. Naar keuringsstation gereden op dag van afspraak
3. Papieren afggeven (alleen deel 1A)
4. Auto naar binnen gereden
5. Eerst wordt het VIN nummer gecontroleerd. Keurmeester heeft soort uitdraai van huidige papieren en kijkt dat na.
6. Keurmeester vroeg wat er anders was (4 cyl. ipv 6 en 2000cc ipv 2800cc). Motortype wordt opgeschreven
7. Kon ik het vermogen aantonen (en cylinderinhoud)? Ja, had een uitdraai van een volvo greenbook.
8. Naast motortype ook motorcode (soort identificatienummer van de motor). Was moeilijk te zien, dus heb hem papieren van de donorauto laten zien. Heeft de keurmeester gecontroleerd (ik denk dat ze dan kijken of de motor uit een gestolen auto komt)
9. Keurmeester keek onder de kap, niet zo lang ofzo, gewoon of het er netjes uit zag. Vraagt naar de motorsteunen (origineel of zelf gemaakt?) Bekijkt gewoon wat dingetjes.
10. Kijkt onder de auto naar de motorsteunen en stuurdelen (as die het stuurhuis in gaat moet vrijlopen van kabels etc.) Duurde niet lang, had ie snel gezien.
11. Keurmeester rijdt auto remmentestbank op, zeer softe test. Wielen draaien iets van 15 km/h en dan remt hij langzaam tot aan blokkeren (ongeveer).
12. Naar de weegbrug. Eerst totale auto, en dan alleen de achteras.
13. Auto wegrijden en naar de balie om te betalen. Ik was ââ¬50,- kwijt.
Dan een paar dagen wachten. Alleen cylinderinhoud, cylinderaantal, vermogen en gewicht is veranderd. Handelsbenaming (type) etc. is gelijk gebleven.
Nu heb ik dus legaal een 760 met 2000cc en 190 pk (blok is FT met GT (zonder kat.) specs.) en natuurlijk 4 cylinders (grootste struikelblok bij de apk, sinds dit weer een controlepunt geworden is)
760 | Groen | Snel