Topics: 39
Ik ben helaas ook nog niet achter het stationair toerental, warm was hij keurig rond de 8-900 toeren maar uberwarm(lang stilstaan) zoals bij de elandrun schommelde het op een gegeven moment bekant tussen de 5-1500 toeren.
Dat de klep niet helemaal sluit hoort volgens mij zo daar je orginele aav klep ook niet helemaal sluit, als immer je gasklep helemaal dicht is moet hij ergens zijn lucht vandaan halen.
ik ben nu nog bezig met het laten lopen op lpg en de ecu zit bijna weer in elkaar.
Daarna gaan we kijken hoe ik het pwn closed loop ga instellen, schijnt van een collega 164 megasquirt rijden dat dit het beste werkt.
Topics: 38
boedr schreef:Ik ben helaas ook nog niet achter het stationair toerental, warm was hij keurig rond de 8-900 toeren maar uberwarm(lang stilstaan) zoals bij de elandrun schommelde het op een gegeven moment bekant tussen de 5-1500 toeren.
Dat de klep niet helemaal sluit hoort volgens mij zo daar je orginele aav klep ook niet helemaal sluit, als immer je gasklep helemaal dicht is moet hij ergens zijn lucht vandaan halen.
ik ben nu nog bezig met het laten lopen op lpg en de ecu zit bijna weer in elkaar.
Daarna gaan we kijken hoe ik het pwn closed loop ga instellen, schijnt van een collega 164 megasquirt rijden dat dit het beste werkt.
Ik ga er eerst maar eens een bus remmenreiniger doorheen spuiten. Of zou zo'n ding in een ultrasoonbad kunnen? Zat wel wat vuil in. Kan natuurlijk goed dat hij niet elke keer in dezelfde positie terugkomt..
PWM Closed loop wil ik ook naar toe, maar eerst Warmup onder controle hebben. Ik wil niet teveel problemen tegelijk hebben, anders kan ik de oorzaak alleen maar moeilijker vinden.
Kevin, wat ook kan helpen is de frequentie aanpassen. Staat onder Startup Idle > Idle PWM Settings > Valve Frequency 30.5Hz * this setting. Ik heb hier nu 3. Hoe hoger de frequentie hoe harder hij gaat zoemen, maar of hij daar nauwkeuriger van wordt?
Groeten, Boele
Topics: 3
Ik heb in mn 142E ook een Spaghetti uitlaat hangen voor het B20E blok, maar heb hetzelfde probleem, namelijk, bijna geen ruimte t.o.v. de draagarm. Zou toch zondermeer moeten passen zou je denken ....
Topics: 38
Nadat ik op het
Nationaal Oldtimer Festival een gebroken zuigerveer veroorzaakt heb, werd het tijd voor een motorblok revisie. Ik heb hiervoor een ander blok gekocht wat na revisie kort gedraaid heeft. De zuigerveren waren echter niet naar mijn zin, dus daar heb ik een nieuw setje op gezet. De TT5 nokkenas heeft plaats moeten maken voor een TT6, iets meer lift en duratie. Dit ivm flowen kop en ander inlaatsysteem.
Het inlaatsysteem ga ik aanpassen aan het DCOE principe van Weber. Alleen dan met injectoren. Jenvey heeft hier mooie kits voor gemaakt. Vervolgens komt er een schuimfilter op met korte kelken. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met het inregelen van throttle bodies. Vaak wordt het aansturen van injectie dan lastig ivm het gebrek aan vacuum. Er zal dan een en ander aangestuurd moeten worden aan de hand van de gaskleppositie.
Het is nu even wachten op het lassen van de 4-2-1 spaghetti uitlaat. Blijkbaar zat er teveel spanning tussen de oren. Zodra dit gedaan is komt er voortaan ook direct een flexibel stuk tussen. Ik zoek hiervoor nog 2,5'' flenzen. Degene die je met drie boutjes vast zet. Ik zie woekerprijzen van 40 euro. Zo duur hoeft dat toch niet te zijn?
Wat plaatjes, dat kijkt men tenslotte het liefst ;-)
Tussendoor ook nog bezig met het aanpassen van mijn Amazon. Het plan is (mits we toegelaten worden) om de Tulpenrallye te gaan rijden in 2015.
Groeten, Boele
Je zou je motor en de injectoren van de itb's met behulp van alpha-n kunnen aansturen. Dan heb je een breedbandlambda signaal nodig. Verder een gaskleppositie meter en het motor toerentalsignaal. Je ontwijkt hier door het gebruik van een AFM of maf. Ik weet niet welke precies, maar er zijn motormanagement kits die ook AN kunnen doen.
Topics: 52
Megasquirt had ooit een experimentele vorm van Alpha-n. Weet niet hoever dat gevorderd met de nieuwere modellen.
Topics: 14
Alpha-n werkt tegenwoordig prima met MS, je kan ook hybride gebruiken, onderin Alpha-n en bovenin speed density (map) is dan weer een apart mapje voor bij welk toerental je overschakelt ;-)
Topics: 16
Leuk dat filmpje op Zandvoort maar dat zou ik toch niet aandurven hoor. Niet met mn 142 en al helemaal niet als ik een nette p1800 zou hebben. Ik denk dat ik waart jij netjes corrigeerde ik netjes achterstevoren zou staan :redface:
Heb je al een idee op welk vermogen je uit gaat komen? en op hoeveel je ongeveer zat? Het zal zo langzaam aan toch wel richting de 170-180pk gaan?
Blijft leuk die oude dingen een beetje opvoeren.
ziet er leuk uit als ik mijn 164 ooit uit de stalling haal wil ik ze zelf gaan maken mbv motor gasklephuizen (suzuki)
Topics: 78
Wat betreft die 2,5 inch flensen:
Ik ga voor dat soort dingen naar onze plaatselijke banden/uitlaatboer en vraag dan of ik even in de schrotbak kan struinen.
Voor oud ijzerprijs ben je dan klaar.
Ik moet wel toegeven dat 2,5 inch een lastig maatje is...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.