Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schorsen, hoe en wat...
Schorsen kan altijd. Ongeacht wat de status van het voertuig is.
Zodra de auto ontschorst wordt kan je opnieuw de keuze maken of je in aanmerking wilt komen voor de overgangsregeling.
Maar dan moet het voertuig op kenteken wel op benzine staan.
Antwoord
henqui schreef:misschien is het al ter sprake geweest: weet iemand al of je een auto, waarbij je van de overgangsregeling gebruikt wilt maken, alsnog kunt schorsen, b.v. als je hem op wilt knappen en de APK-datum nadert.

Lijkt me wel dat je dan ook kunt schorsen.
Overgangsregeling is kwarttarief met max 120 euro. Dus die 120 euro blijven nog wel lang 120 euro, en het kost natuurlijk ook 24 euro om te schorsen. Dus voor MRB hoef je het niet te doen of laten (tenzij je echt lang schorst). Maar dat moet je even narekenen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Het gaat mij meer om onder de apk plicht uit te komen.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Als je de auto schorst hoeft deze niet:
A: te voldoen aan de wettelijke APK-plicht
B: te voldoen aan de WAM (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering motorvoertuigen)
Antwoord
Weet iemand misschien of je je auto moet schorsen (voor de maanden dec, jan en feb a 24 euro), als je gebruikt maakt van de overgangsregeling?

Of hoef je je auto niet te schorsen omdat dat al automatisch bij de overgangsregeling in zit? Ik las zoiets op het mercedesforum en raak nu een beetje in verwarring.
Antwoord
gydomatra schreef:Of hoef je je auto niet te schorsen omdat dat al automatisch bij de overgangsregeling in zit?

Klopt.
Antwoord
Dus een kwarttarief betalen per jaar , 3 maanden niet rijden en dusgeen 24 euro betalen omdat je de auto niet schorst..... Klopt toch zo?
Antwoord
Dat klopt.
Antwoord
De 240 is per 30 dec. 2013 geschorst....inmiddels de LPG installatie verwijderd en vandaag de problemen met de carburateur opgelost....motor draait weer mooi stationair op benzine.
Mijn vraag is ...moet de auto eerst uit de schorsing voor ik op de weg mag naar het RDW voor de keuringsafspraak.
Antwoord
Je mag met een geschorste auto naar de APK of RDW rijden. Het best is wel dat je een bewijs van afspraak bij je hebt en de auto moet dan uiteraard verzekerd zijn.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Schorsen 245T Wolff 16 17.083 27 November 2013, 12:03
Laatste bericht: Dopski
  volgend jaar veranderingen m.b.t. kentkenbewijs en schorsen jos245 2 3.980 24 July 2013, 21:32
Laatste bericht: v700r
  RDW online schorsen HansDAF 4 4.859 16 May 2009, 08:39
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)