Topics: 26
volvosvenska schreef:Nog nooit gehoord dat ze een buitenlandse apk overnemen....en heb toch al meerdere keren bij de RDW gestaand. Sinds wanneer is dit dan??
Bij mijn zoon hebben ze ook de MOT overgenomen. Scheelde een jaar. Helaas was het niet goed door de RDW ingevoerd en werd mijn zoon geflitst en kreeg een boete van ⬠106,-- (2011), maar met de geldige MOT terug naar de RDW en werd prompt aan gepast en de boete werd ingetrokken.
Alle keuringen binnen de EU zijn rechtsgeldig in Nederland.
Topics: 27
Beetje off-topic maar geldt dat ook v.v. ? Nederlandse APK in Frankrijk om wat specifieker te zijn ...........
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Topics: 7
volvosvenska schreef:Auto mag veel remverschil hebben hoor.......je moet gewoon naar een APK station gaan zonder remmenbank.....of dit is inmiddels ook al weer veranderd het laatste jaar;-)
Tot een bepaald percentage mag er verschil in zitten, maar boven een bepaald percentage is het afkeur. En die Zweedse dingen zaten er ruim over.
Topics: 24
BartWillem schreef:Tot een bepaald percentage mag er verschil in zitten, maar boven een bepaald percentage is het afkeur. En die Zweedse dingen zaten er ruim over. 
Zonder remmenbank test kan je geen remverschil meten ;-)
Er wordt gewoon 2 meter met de auto gereden en dan hard geremd...als ie niet trekt is het goed. Net of je dat voelt over 2 meter maar dat is weer een andere discussie ;-)!
Ook draaien ze de band even rond om te horen of ie aanloopt.
Een keer naar kwikfit geweest voor APK keuring...auto op 7 punten afgekeurd....bij een ander na herstel van 2 punten verse apk;-)
Topics: 12
Veel punten zijn naar beoordeling van de keurmeester en helaas heb je goeie en slechte keurmeesters. Ook bij grote bedrijven...Maar ook heb je keurmeesters die hun dag niet hebben en keurmeesters die wel n risicotje durven te lopen. 't Is maar net wie je treft dus...
Zweedse APK word nooit overgenomen. Zweden is geen EU land nml.
Topics: 69
Pistonpen paultje schreef:Zweedse APK word nooit overgenomen. Zweden is geen EU land nml.
En dat is maar goed ook! (dat ie niet wordt overgenomen, over EU doe ik geen uitspraken

)
Topics: 74
volvosvenska schreef:Zonder remmenbank test kan je geen remverschil meten ;-)
Er wordt gewoon 2 meter met de auto gereden en dan hard geremd...als ie niet trekt is het goed. Net of je dat voelt over 2 meter maar dat is weer een andere discussie ;-)!
De auto van mijn vriendin hier ook laatst voor naar een garage gebracht zonder remmenbank, die ging inderdaad ook de remmen praktisch testen

. Zat remverschil in, mocht ff meerijden en hij deed het even voor, lag bijna samen met de voorruit voor de auto op straat haha. Zat wel verschil in en een beetje monteur die merkt dat remverschil net zo goed als een remmentestbank volgens mij, je mag nog best wat hebben namelijk, voor 20% achter 30% (zeg ik dat goed?) en als je daar in de buurt komt dan merk je het scheef trekken al.
Topics: 7
Je hebt ook genoeg APK-boeren die niet eens de remmen uittesten: een rondje om de auto lopen is al voldoende voor een nieuwe APK. En in Tilburg weet ik nog wel een "100 Euro altijd goed"-keuringsstation (nota bene recht tegenover de oude woning van m'n broer).

Maar persoonlijk laat ik 't liever goed doen want met remmen etc wil ik geen risico lopen.
Topics: 288
BartWillem schreef:Je hebt ook genoeg APK-boeren die niet eens de remmen uittesten: een rondje om de auto lopen is al voldoende voor een nieuwe APK. En in Tilburg weet ik nog wel een "100 Euro altijd goed"-keuringsstation (nota bene recht tegenover de oude woning van m'n broer).
Maar persoonlijk laat ik 't liever goed doen want met remmen etc wil ik geen risico lopen. 
ik ga in Tilburg voor minder, en daar wordt ie redelijk "binnenstebuiten" gekeerd, opmerkingen, adviezen, wordt mee gereden... (is trouwens ook tegenover de broer of zus van iemand.. )
Topics: 24
BartWillem schreef:Je hebt ook genoeg APK-boeren die niet eens de remmen uittesten: een rondje om de auto lopen is al voldoende voor een nieuwe APK. En in Tilburg weet ik nog wel een "100 Euro altijd goed"-keuringsstation (nota bene recht tegenover de oude woning van m'n broer).
Jaartje of 20 in Tilburg gewoond.......ben benieuwd welk APK station dat is.