Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIPS: HOE KUNNEN WE ONZE BENZINEVERBRUIK VERBETEREN
die 16V loopt mooi ja, trekt goed door!

remmen losmaken kan vandaag nog wel gebeuren, ik heb de klemmen hier, zo gedaan als het niet te slecht is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Verbruik vandaag bij een rit van 400klm (2x200), @135 kmh: 1:11.4
Lijkt me toch al behoorlijk netjes, aangezien er nog een heleboel zaken zijn die ik kan verbeteren. Verbruik bij aanschaf 2 weken geleden was 1:8/1:9

Hopelijk komen deze week eindelijk de nieuwe injectoren binnen.
Antwoord
Bossie, als je nu MegaSquirt neemt (of ga je dat al doen?) dan hoef je toch in principe geen andere injectoren voor E85 als ik me niet vergis. Want je stelt dan de karakteristiek van de injector anders in zodat je inspuiting anders verloopt.

Samen met een tweede fuelmap en AFR-map (misschien is dat alleen al voldoende ipv karakteristiek aan te passen) kun je dan switchen van brandstof. Moet je wel eigenlijk beter naar een Wideband lambda over trouwens. Maar dat die kan ik je regelen tegen een gunstige prijs (!).

Maar ik hoop dat Jelmar dit leest die kan zeggen of ik gelijk heb. ;D

Moet je verder dingen aanpassen voor E85?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ja het is inderdaad zo dat ik voor het rijden op E85 met MS een aparte mapping zou kunnen maken. Dat vind ik ook echt een hele mooie optie van MS!
Waarschijnlijk kun je met MS zo tunen dat hij nog wel wat zuiniger wordt dan nu.
Aan LH valt ook nog wel wat te sleutelen hoor. Ik heb zelf een minder goede ecu op dit moment, als ik een 16V whitelabel ecu kan vinden of een late 940 met B230FT/FK dan is daar waarschijnlijk ook nog wel wat winst te behalen. Hopelijk krijgen we de 984 die ik al heb (allerlaatste redblock ecu) aan de gang icm de 16v.
Ik zou blij zijn als ik met LH de 1:13 met een pk of 180-190 kan halen. Dan zou ik met E85 theoretisch 1:10 halen, stiekem hoop ik op een iets beter verbruik.

Ik heb al een JAW wideband;D

Enige aanpassing bij de B234 zijn in principe de injectoren. Als ik de injectoren van een B230FT had genomen had er nog een weerstand tussen gemoeten, omdat ik die van een T5 heb gekozen hoeft dit niet.

Misschien toch maar eens tijd om een projectdraadje aan te maken.
Antwoord
Weer een klein update wat betreft mijn pogingen het verbruik te verbeteren.

Gisteren volgende zaken aangapakt samen met JW tbrickstyle op de oprit Tongue
- Remmen losgemaakt. Liepen aan.
- Originele volvo bobine ipv het kleine aftermarket geval dat er in zat.
- Ontdekt dat de thermostaat van de luchtfilterbox kaduuk was. Daarom kreeg de motor alleen nog warme lucht uit het motorruim.
- 3 graden extra vervroeging.

- T5 injectoren en e85 getankt ;D

Vanaf nu dus Volvo nr2 op volvolvo met E85 in de tank.

Moeten toch nog wel een hoop dingen gebeuren. Zoals een efan, andere ecu, uitlaat verbeteren, grotere gasklep, 4 bar benzinedrukregelaar. Dat zijn alleen al de motorisch gerelateerde zaken. Als dat allemaal gedaan is eens kijken naar de mogelijkheden van gewichtsvermindering.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke remschijven horen op onze Turbo's? henqui 3 3.078 9 May 2007, 21:13
Laatste bericht: henqui
  Tips voor revisie blok?? Muisje 7 6.523 6 March 2007, 13:14
Laatste bericht: daanheijn
  upgraden intercooler 240 >> goede tips gevonden Jw240 29 13.639 25 March 2006, 19:34
Laatste bericht: Robbert242DL
  Uitlaten en Remmen verbeteren kaasie 16 12.615 22 November 2005, 23:08
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)