Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VOLVOLVO sleutelmeeting
OK, da's mooi: 6 zeker, 6 nog niet.

Ik heb vandaag weer even met Dirk Tittel gebeld of de maand Juli een probleem was,maar nee hoor, hij zag ons graag komen.
Ik heb hem in eerste instantie 3 data doorgegeven: 8, 15 & 22 Juli; nu moeten we hier nog even een definitieve datum zien vast te stellen.

Over de gang van zaken bij Tittel: Dirk is een Volvo(240)-enthousiast, die (zonder winstoogmerk) deze dag wil organiseren. Hij heeft de beschikking over een goed geoutilleerde werkplaats met 7 (ipv de eerder genoemde 8 ) bruggen en alle aparatuur om bijv banden mee om te leggen, remmentestbank, 4-gastester en kan ook APK verzorgen.

Hij zal zelf aanwezig zijn om raad en daad te geven, en nog een 2e monteur.
Er wordt gezorgd voor koffie en broodjes en de bedoeling is zelf zoveel mogelijk onderdelen mee te nemen (hij heeft nagenoeg nix op voorraad, daar zijn leverancier om de hoek zit).

De kosten voor deze dag (van 09:00 tot plm 17:00 bedragen €300,- (anders dan de eerder genoemde €25 pp).

Nu zal je denken: Wat een hoop geld!, maar stel dat we idd 12 bijelkaar kunnen krijgen, dan is het €25 pp.
(Dirk heeft een vast bedrag gedaan, omdat in het verleden ook wel mensen naar de sleuteldag kwamen om alleen maar te kijken, en dan minder wilden betalen; om dit probleem voor te zijn , is het gewoon €300 per (zon)dag.

Nu valt €25 voor een hele dag sleutelen , incl gebruik van een brug + koffie en broodjes enorm mee (ik heb meerdere sleutelgarages vergeleken, en daar kom je niet ver met 25 piek).
Plus het feit dat bij de meeste garages ook nog de onderdelen daar aangeschaft moeten worden (kun je bijv. geen Hema olie meenemen...).

Dus, ik hoop niet dat er nog mensen afhaken bij het lezenvan bovenstaande.
Wellicht dat er ook nog kijkers en/of koffieleuten/oliesnuivers etc langs willen komen; misschien dat daar dan een soort van verdeelsleutel voor valt te verzinnen (betalen dan minder of zo).

Dirk wilde wel graag vantevoren weten wat een ieder van plan was te gaan sleutelen en welke onderdelen deze persoon dan evt nodig heeft.
Als je ze zelf niet meeneemt, zorgt hij dat ze op de dag klaarliggen (tegen inkoopsprijs) en ook om niet tegen verrassingen aan te lopen op de zondag, dat er missende onderdelen zijn (shop is niet open op zondag).

Concreet:

Ik geef een datum door aan Dirk (gaat allemaal via post en phone, Dirk heeft geen mail....) en ik zat zelf te denken aan 8 Juli.
Ik krijg een lijst (via Pb/mail of in deze post) van een ieder die meegaat en wat hij/zij van plan is te gaan sleutelen en welke onderdelen Dirk evt moet klaarleggen. (Of als je alleen wilt koffieleuten is ook goed natuurlijk, hoe meer zielen hoe meer Volvo's !).
en ik geef door hoeveel mensen er komen (ivm catering).

Aan de hand van het aantal (sleutelende/koffiedrinkende) mensen, moeten we dan de €300 gaan verdelen, maar daar komen we vast wel uit.

Pfew, wat een lang verhaal..
ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.
Bij vragen, opmerkingen, aanmeldingen, terugtrekkingen aarzel niet om contact op te nemen via een Pb of Mail (rpostema@gmail.com)

Groet, Rob

Het zou mooi zijn als we dit alles voor het eind van de maand Mei rond kunnen krijgen, ik ben zelf de hele maand Juni op vakantie. ;D

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
ik heb nog niet gereageerd maar ik wil ook graag komen! Ik vind het alleen moeilijk een datum te noemen i.v.m. overige werkzaamheden.
Noteer mij in ieder gaval als potentiële sleutelaar.

De 244 T heeft ook z'n jaarlijks onderhoud nodig, dus...en dan nog de 745...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Wat ik wil doen weet ik nog niet precies. Maar tegen die tijd zal de lijst wel behoorlijk uitgebreid zijn. Ik hou het voorlopig op een XL-beurt Big Grin .
Het is overigens voor een 140, maar dat zal Dirk niet erg vinden denk ik.
Zou mooi zijn als we inderdaad met een man of 12 zijn.
Ik moet waarschijnlijk mijn gasklephuis vervangen. (wie heeft deze nog liggen voor een gle?) Ik moet alleen even kijken of ik 8 juli kan!

EN mijn stabilisator rubbers vervangen (als die bussen binnen zijn!) en daarnaast ook nog mijn schokbrekers vervangen achter!
Volvo 245 GLE 1979
Het gaat de goede kant op!! 8) Big Grin
Ik tel nu al 9 mensen en dan nog uit de eerste losse flodders een man of drie.
Dat zou betekenen dat we met een man(vrouw?) of 12 zijn, dus toch 25 euro per persoon.
Ik weet nog wel niets wat ik zou willen sleutelen, maar ik zou altijd nog een lasapparaat en een slijptol in kunnen laden (mag dit trouwens bij Tittel?? ???)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ik hou het bescheiden: radio loskoppelen van cruise control :Smile, en dan de cruise control proberen aan de gang te krijgen, afstandbedienig voor centrale vergrendeling afmaken en als dat allemaal vlot wil lukken de vullingen van de bestuurdersstoel vervangen en evt. stoelverwarming en 'fasten seatbelts' weer aam het werk zien te krijgen.

Dat is enigszins de bedoeling 8)
1980 GL Diesel (USA)
Erik265 schreef:Ik hou het bescheiden: radio loskoppelen van cruise control :Smile,

Dan heb ik in ieder geval ook wat te sleutelen, want met die klus zou ik je ooit nog een keer komen helpen :-[
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Citaat:
01-07 DopdeDouwer, Rob, Peter Timmer, Zwarte Flirt, Erik265, Niels244
08-07 DopdeDouwer, Rob, Peter Timmer, Zwarte Flirt, 245 SE 1992, Erik265, Niels244
15-07 DopdeDouwer, Rob, Peter Timmer, Zwarte Flirt, 245 SE 1992, Erik265
22-07 DopdeDouwer, Rob, Peter Timmer, Zwarte Flirt, 245 SE 1992, Erik265, Niels244
29-07 DopdeDouwer, Rob, Erik265, Niels244

Wat ik wil doen:

wielgedeelte linksvoer uitvoerig bekijken en hier aan reparen wat nodig is.. Lijkt ergens speling op stuurkogel te zitten, wiellager linksvoor is nog altijd niet goed.. Verder als er nog tijd over is de remschijven voor vervangen.. Heb ik nog meer tijd over, dan moet me uitlaat ook gebeuren Wink Zat werk voor mij..

Dat hij praktisch geen onderdelen op voorraad heeft is wel jammer, want ik kan nu nog niet zo goed bepalen wat ik nodig heb, maar dat zie ik tegen die tijd wel dan..

Goeie zaak dat het gelukkig nog altijd in ontwikkeling is en dat het dus vrij zeker doorgaat Big Grin

Ik zou graag een vriend meenemen die mij wat kan helpen met sleutelen, hoe zit het met betaling dan?
Citaat:Citaat van: Erik265 op Vandaag om 11:51:40
Ik hou het bescheiden: radio loskoppelen van cruise control Rollende ogen,

Dan heb ik in ieder geval ook wat te sleutelen, want met die klus zou ik je ooit nog een keer komen helpen Verlegen

Ik kom er zelf zelfs nooit aan toe en het heeft ook geen haast. Maar een werkende cruise control lijkt me toch wel lekker. Maar het is toch handig dat je met het pookje de radio uit kan schakelen :-\
1980 GL Diesel (USA)
Ok, het gaat goed!

Let wel! er zijn GEEN onderdelen aanwezig; alles zelf meenemen of (VER) van tevoren aan mij doorgeven, zodat het op de dag klaarligt.
Ik zal de komende tijd bijhouden wie er komt en wat diegene wil klussen.
Vooralsnog hoor ik nog niemand die spullen nodig heeft.

Over de vraag van Niels 244. (vriend meenemen met sleutelen en hoe te betalen).

Tsja, als iemand een goede suggestie heeft?
Feit is dat er die dag €300,- afgetikt moet worden; dat moet (goed) verdeeld worden over het aantal aanwezigen.

Lastig om nu al te zeggen wat een ieder betaalt (afhankelijk van het aantal mensen natuurlijk).

Zomaar een voorstel:
Hulpjes/koffieleuten/snuffelaars en kijkers betalen €5 voor de koffie en de broodjes.
Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de €300 en het overblijvende bedrag wordt gedeeld door het aantal "echte" sleutelaars.

Rekenvoorbeeld:
11 sleutelaars
5 koffiedrinkers/broodjeseters

€300 - (5 x €5) = €275
€270 / 11 = €25,00

Eens? / Oneens? laat het horen.

Een ander practisch probleem aangaande de organisatie: ik ben er de maand Juni niet (ook geen I-net) en ik kan me zo voorstellen dat de aanmeldingen / klussenlijsten / en eventuele bestellingen bij Tittel gewoon doolopen.
Wellicht dat iemand zich geroepen voelt om als backup op te treden tijdens mijn afwezigheid om eea in goede banen te leiden?

Ik hoor het wel.

Mzl, Rob

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvolvo circuitdag(meet) Volvo240 9 9.803 6 November 2017, 20:10
Laatste bericht: Volvo240
  Volvolvo am Ring 2015 Volvo240 30 38.399 14 November 2015, 20:09
Laatste bericht: Volvo240
  VOLVOLVO Lenterit 2015 Jambon 32 31.462 8 March 2015, 23:49
Laatste bericht: Jambon
  Volvolvo meeting 2013 Yellow240 11 8.787 16 January 2013, 17:44
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  Volvolvo Brabant meeting 2012 Yellow240 11 9.980 7 August 2012, 19:44
Laatste bericht: Yellow240
  Volvolvo meeting? Yellow240 60 36.072 16 January 2012, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvolvo eindejaarsmeeting? Yellow240 99 49.756 1 January 2011, 13:45
Laatste bericht: Jambon
  Hij komt er: Volvolvo koffieklets 2009 in Woudenberg! volvo200liefhebber 177 82.758 28 May 2009, 15:45
Laatste bericht: Rubicon
  Volvolvo fotosjoet en ouwenelen bijeenkomst nr 2 Postma 245 GL 164 78.057 8 October 2008, 17:40
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Volvolvo nieuwjaars koffieklets 2008 volvo200liefhebber 218 87.563 6 February 2008, 02:29
Laatste bericht: Baby

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)