Topics: 22
als je geen low-impedance injectoren vind, gewoon ff de voorweerstanden eruit gooien (zitten voor bij de accu en ontstekingseindtrap) en doorverbinden.
Die jij voor de V40 hebt gebruikt zien er goed uit, wat kosten die zo ongeveer?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 4
Ja, ik heb de weerstanden al gevonden. Die truuk zag ik idd op TB staan.
tussen de 160 en 200$ (per 4 op google).
ford nummer = M-9593-F302
bosch nummer = 0280150558
b.v.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-42lb-42...0076QQrdZ1
Ik heb ze bij
http://www.c-f-m.com gekocht.
Maar ik heb ook mooie low-Z 46lb/h op ebay gevonden,...
ik heb ze bij www.
als die het zijn, kunnen we maybe 2 sets bestellen (en daarmee verzendkosten delen)?
ik heb er ook wel oren naar, en zo te zien hebben ze 3 setjes liggen.
Yep, dat zijn ze.
Het is overigens "gewoon" iemand van TB:
http://forums.turbobricks.com/showthread...ost1070722
PetesDustyVolvo.
Ik wil ze wel, maar met mijn grotere MAF en "freds" chippies kan ik eigenlijk niet verder dan 42lb/h.
Of de benzinedruk naar 2.5Bar verlagen, of zelg een andere MAF maken (mijn oude 016 in een dikke pijp) of wachten totdat ik overstap op MS of toch een MAF truuk vinden of of of of.
WEllicht een instelbare benzinedrukregelaar, maar niet zo'n zot geprijsde power-boost-valve.
Iets als dit:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/High-Qual...dZViewItem
Of is het troep? of niet te gebruiken?
EDIT:
Ik heb al gevraagd of ie er 8 heeft
Dat High Quality... daar geloof ik niet zoveel van.
Zoek dan naar een 2ehands FSE valve (de FPR en niet de PBV) die zijn meestal wel voor een leuke prijs te krijgen.
Die FPR van ebay zal het wel doen hoor, dat zeker, maar verwacht geen perfecte constante druk.
Dat is meestal het probleem bij die goedkopere dingen, in NL zijn ze ook te krijgen voor rond de 59,- euro nieuw inclusief verzenden.
Ik weet niet wat de verzendkosten precies zijn van die uit de US.
Hoe harder ze HQ roepen hoe voorzichtiger je moet zijn idd ;D
Inmiddels is de LPT geen LPT meer gelukkig.
In afwachting van de chippies heb ik een turbodrukmeter geinstalleerd, niet supermooi, met de universele A-pilar pod, maar ja, functionaliteit gaat nu even voor.
Meteen de vacuumslangen vervangen, tjonge jong wat zaten die vastgeplakt zeg en ze waren helemaal poreus.
Meteen de MBC erbij en op 0.7Bar gezet. Ik doe nog voorzichtig, maar het voelt al een stuk beter dat de 0.3 waar ie eerst op stond ;D
Janis
@Jelmar
Ook ik krijg het idee dat PM niet altijd werkt.
Ben jij nog geinteresseerd in die 46lb/h injectoren, ik ga ze kopen.
Worst case kosten ze denk ik 150 euro per setje, omdat onze vrienden v/d douane er nog 19% BTW 4% invoerrechten en wat adminkosten aan toevoegen.
Maar ik zie dat ze op het forum ietsje goedkoper worden aangeboden (tenminste, de 37lb, maar ik ga ervan uit dat ie hetzelfde vraagt voor 46lb).
Ik ga het nog wel even na.
Indien je dit onderwerp via de mail wilt voortzetten. Ik heb een account bij gmail.com en mijn accountnaam is dezelfde als hier.
Greetzz,
Janis
Topics: 22
ik zie de laatste tijd vaker een bepaalde 940 station door eindhoven rondrijden. andere uitlaatdemper en flinke snelheid af en toe. Donkere kleur, ik dacht groen-metallic. Ik kan me jou auto even niet meer voor de geest halen. ben jij dat?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Jw240 schreef:ik zie de laatste tijd vaker een bepaalde 940 station door eindhoven rondrijden. andere uitlaatdemper en flinke snelheid af en toe. Donkere kleur, ik dacht groen-metallic. Ik kan me jou auto even niet meer voor de geest halen. ben jij dat? 
Nope, ain't me.
Ik heb nog de standaard demper en rij meestal in de V40.
De EZK en de ECU liggen op de eettafel :-) In afwachting van de chippies. Die overigens vandaag zijn binnengekomen. Ze zitten erin, maar nog niet in de auto.
Neen, Ik heb besloten mijn garage eerst even naar het blokkie te laten kijken (compressietest b.v.) alvorens ik aan koni's, veren, uitlaat, turbo, etc begin. Die chippies da's nog leuk, maar ik wil eerst weten hoe "gezond" het blok is alvorens ik serieus veel geld ga uitgeven.
De mijne is heeeeel donker grijs, antraciet denk ik.
Mijn allereerst "investering" zullen de konis en de veren zijn, want zoals ie nu rijdt (zeer comfortabel zeg maar ;D) durf ik er niet eens hard mee te rijden.
Jij hebt je ook voor de chippies aangemeld zag ik dus.
Greetzz,
Janis