Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kdfi
hallo

allereerst bedankt voor de vele reacies. het was eerst even stil rond mijn topic maar de discussie is nu echt opgang.

we zzijn weer een stapje verder gekomen. de stekkers van de kdfi chcich (of hoe je dat dan ook moet schrijven) zijn bagger. de pinnetjes die je erin duwd schuiven weer deels terug als je de stekker op de computer doet. alle draadjes maakte contact behalve de ontsteking massa. dit is dus de draad die de igbt gebruikt om massa te maken. draadje op zijn plaats geduwd en hij vonkt als een lasapparaat! morgen nog even wat draadjes fatsoeneren ( en ik denk stekkers van de originele ecu eraan solderen) en dan verwacht ik dattie morgen avond loopt. moet mijn table switch en gasafsluiters ook nog aansluiten en wil de boost control ook gaan gebruiken.
ill keep you posted
ow en iemand vroeg nog naar de setup.
kdfi dus
60-2 originele volvo rpm input geschakeld via lm1815. (vertrouw die potmeters niet zo)
bobine met eindtrap van een 850 aangestuurd via pullup aan de igbt.
de benzine injectoren heb ik gewoon via de originele voorschakelweerstanden geschakeld wel 2 aan 2 en de gasinjectoren rechtstreeks (ook 2 aan 2) alle signaal draden (zowel gas als benzine) bijelkaar aan de ecu en via mijn lpg schakelaar kies ik of de voeding op de benzine of de gas injectoren zet.
verders zeitronix breedbandje erin (want de JAW schijnt dus niet te werken)
sja dat was het wel zoon beetje eigelijk.
Antwoord
Goed om te lezen dat je het probleem gevonden hebt!

de stekkers van een efi systeem zorgen vaak voor problemen, de DB37 van de megasquirt is een ramp om te solderen, maar werkt totnu toe goed bij mij. bij bosch zijn ze zo gek nog niet Tongue

Als je toch je lpg injectoren nog niet aangesloten hebt is het misschien wijs die ook via voorschakelweerstanden te schakelen. scheelt een hoop ruis in de ECU.
De JAW is echt een lachertje idd. Ik gebruik een Techedge controller en ben er erg tevreden mee.

p.s. toch leuk dat mijn 1975 164 vanochtend vrolijk starte met -15, de buurman had een groot probleem met zn zafira! Smile
Antwoord
ik heb ook ooit eens ge-megasquirt. de stekker van de ms is heilig vergeleken deze. had al eerder problemen. kreeg eerst geen verbinding met de ecu. usb stekkertjes los. die pinnetjes die je erin duwd horen normaal te klikken en dan achter zoon weerhaakje te blijven hangen. (teminste doen die van kms wel) deze doen dat dus niet.
ff over voorschakelweerstanden, die gasinjectoren hebben gigantisch veel stroom nodig. anders gaan ze niet open. ik heb in het verleden wel eens gasinjectoren gewoon aan de standaard benzine ecu gehangen en dat ging toen goed (mazda) deze gasinjectoren (bs autotune) gaan dan niet open met voorschakel weerstand. de weerstand eruit halen en alles over de standaard eindtrap laten lopen vond ik te riskant en ben daarom programeerbaar gegaan. we hebben de data sheets van de eindtrappen opgezocht en die zouden de stroom moeten kunnen handelen. (ja zo moet je er achter komen bij kdfi) mocht het teveel gaan storen zetten we er gewoon een vrijloop diode over ofzo
Antwoord
Dat van die stekker verbaasd me. Het is een van de speerpunten van kdfi. De db37 van de megasquirt is natuurlijk een computerstekker die eigenlijk niet voor automobiel gebruik bedoeld is. Ofwel, was de stekker slecht geassembleerd door jou of is het gewoon een gammele stekker?
Wel leuk om te horen dat ie het nu doet overigens. Ik ben benieuwd of het 'tunen' van je mappings een beetje vlot verloopt. Zou je ons daarvan op de hoogte willen houden?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
EN we zijn gek op foto's!
Groeten, Boele
Antwoord
als je een willekeurige stekker bekijkt van dat soort zal het probleem hem zitten in de "gieting" van het kunststof. De pennetjes worden in allerlij toepassingen gebruikt, en waar ze bv al jaren zitten (in m'n "69er bv..), en je wilt ze er juist uit hebben, ben je wel even aan het prutsen.. Wat ik bij dergelijke pennetjes doe is ze iets verder openbuigen (iets dus..!) zodat ze beter haken, springen ze niet voldoende open dan is er niet voldoende ruimte in de stekker.. (hoop geneuzel wel maar het veroorzaakt onnodig ellende..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb nu snel een complete vergelijkende begroting gemaakt obv alles nieuw. Sensoren kan je natuurlijk goed tweedehands pakken!

Ik kan alleen niet het PDF-je toevoegen. Zie nergens iets staan over een bijlage toevoegen...

[Afbeelding: KDFIVSMSbegroting1800kopie.png]
Groeten, Boele
Antwoord
gaat nog niet dacht ik, kopieer alles maar in een JPG-tje..

ben benieuwd, ik heb alle sensoren van een S40, inclusief DIS-jes..
Antwoord
Zie de begroting:
http://volvolvo.nl/showthread.php/10641-...post293232

(uploaden als pdf ging niet, bestanden moeten extreem klein zijn <29kb)
Antwoord
nou dan vindt ik het prijsverschil meevallen...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)