Topics: 31
Sebastiaan! schreef:Das toch gaaf!!
Ja, zeker te weten.
Trekt ook een hoop bekijks als je eens extra op de motor remt bij een volle bushalte. Betreft een zeer sociale sound, iedereen kan mee genieten!
Heb je ook een Ferrita?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Topics: 289
doet ie van mij al jaaaren... idd altijd leuk..
Topics: 18
@sil
Neen heb een standaard Simons
Mijne ploft alleen als ik volle bak doortrek en t gas loslaat in z'n 2..
Misschien toch maar eens laatste demper weghalen
245L VAN
Heeft de Simons een midden en een einddemper? De Ferrita heeft enkel een einddemper welke een stuk korter is dan de originele.
Van voor tot achter een open pijp met minder bochten en 7,5 cm doorsnee.
Toen ik hem voor het eerst zag moest ik aan een vrachtwagen denken...
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Topics: 289
Simons heeft in pricipe hetzelfde systeem als origineel, alleen zijn het dan absorbsiedempers en geen schottendempers. Onder de 140 en ouder kun je ook kiezen voor een "vlamdemper" als 1e, wat niets anders is dan een dubbelwandige buis waarvan de inwendige buis halverwege onderbroken is..
Voor de modellen daarna is het systeem wat decenter gehouden omdat dat beter bij de auto past, wat je zelf aanpast is keuze.. Simonis heeft voldoende los materiaal om wat aan te passen..
DennisvdB schreef:Nee, niet helemaal. De BOV zit op de verkeerde plek, niet de MAF. De MAF meet te weinig(!) lucht terwijl ie deze wel "verwacht" er te zijn, omdat de BOV deze heeft weggeblazen. Hierdoor komt er een soort "fout" in het systeem, en wordt het mengsel te arm.
"You can relocated the MAF sensor so the MAF is after the BOV and then you can have the BOV working and not stalling the engine."
Dus je BOV voor de MAF plaatsen, dan kan het schijnbaar wel. Probeer eerst maar eens zonder, daarna de BOV voor de MAF. Misschien merk je het verschil wel.
Er is een klein verschil tussen gas en benzine. De lucht/ gas verhouding wordt (bij mijn Necam systeem) bepaald door een sensor in het laatste del van de Turbobuis en net boven de en onder de gasklep. Dit geeft geen problemen onafhankelijk waar de BOV is geplaatst.
De lucht/ benzine verhouding wordt echter in de luchtweger bepaald. Wanneer de BOV druk afblaast blijft de turbo aanzuigen door de LW, deze meet een grote hoeveelheid lucht en spuit de bijbehorende hoeveelheid benzine in. Bij resulteerde dit in het verzuipen van de motor bij overschakelen en een beetje sportief rijden.
Ik laat de BOV nu recirculeren. De afgeblazen lucht wordt nu na de LW net voor de Turbo weer ingeblazen, hetgeen tevens de snelheid van de turbo stimuleert (minder kracht nodig voor aanzuigen). Het resultaat is prima, turbogat blijft verkleind en motor verzuipt niet meer.
Sebastiaan! schreef:@sil
Neen heb een standaard Simons
Mijne ploft alleen als ik volle bak doortrek en t gas loslaat in z'n 2..
Misschien toch maar eens laatste demper weghalen
Ik heb ontdekt dat het knallen eigenlijk alleen op LPG is, ik vermoed dat het mengsel te arm is.
op benzine geen geknal.
Topics: 12
Knallen doet ie toch juist bij een rijk mengsel?
Cojones schreef:Knallen doet ie toch juist bij een rijk mengsel?
Misschien wel bij te arm EN te rijk. In mijn geval staat het LPG bewust arm bij stationair omdat hij anders op toeren te rijk wordt (aldus de gasboer). In ieder geval gaat de motor "bokken"als je de luchtschroef iets verder openzet.
Topics: 12
4 March 2012, 16:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 March 2012, 16:46 door BartMandersRacing.)
Beetje miereneukerig misschien maar uhhhhhh........
Jambon schreef:koele lucht is kleiner en is er meer ruimte voor brandstof, die moet ie dan wel krijgen..
Dat klopt niet helemaal wat je hier zegt.Dan zou je de motor dus verzuipen.
De lucht is koeler en daarom kan er meer van in dezelfde ruimte als wanneer die niet gekoeld wordt,daar heb je dan weer meer brandstof voor nodig om een goed mengsel te krijgen.......... Er blijft dus NIET meer ruimte over voor de brandstof.