Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke velgen zijn dit!?
Volvo 142 B23 schreef:ET16? Is origineel 43 denk ik (zelfde als een 140)? Is 16 dan niet wat extreem... Er zijn bedrijven die de ET-waarde kunnen afdraaien naar jouw specs (mits grotere ET, kleiner gaat niet lukken natuurlijk :-D)

Thanks voor het meedenken!
Als de ET16 is, zouden ze hem toch juist af kunnen draaien naar ET30/40? Of begrijp ik het niet? Ik rij nu met ET20, dus die 4mm extra... Daarnaast verkopen ze veel 15'' minilites met ET25. Dus verwacht dat het wel goed gaat..

Zie dit plaatje:
[Afbeelding: et_waarde_velgen_shop.jpg]

Jambon schreef:standaard Toyo's, en niet direct de "platste", ik heb gekozen voor de positieve afwijking tov orgineel, dus best wel "hoog".. en banden is lastig, waar zit het zwaartepunt, hoe rijdt je, wat mogen ze kosten, wordt de ophanging nog afgesteld (camber bv..) ,stukje comfort j/n..

heb op de 15" GB's te platte banden gehad, icm de dikke IPD stabi en -30mm veren en wat betere schokbrekers. Verder niets, wist er verder ook niks van, maar vond ik destijds best wel stoer. voor 185/65-15, achter ook, later 195. Eerst standaard Michelins, daarna van het merk Maloya (wie..?!) , submerk van Michelin.

stuurde iig erg neutraal en kon er behoorlijk mee hoeken, doe ik nu niet echt meer, te spannend geworden denk ik..

Ik dacht zelf eigenlijk aan 205/55/16 Een gangbare maat, die dus relatief betaalbaar is. Alhoewel ik nog nooit een set nieuwe banden heb gekocht ;-) Heb jij nog hoger?

Kreeg zojuist een mailtje terug met twee foto's van echte minilites die ze kunnen leveren:
[Afbeelding: 7x16SilMod.jpg]
[Afbeelding: AnthHLMod.jpg]

Denk dat het de zilverkleurige worden..
Groeten, Boele
Antwoord
Et kunnen ze dus inderdaad afdraaien naar de juiste waarde.
Let er wel op dat hoe verder je velgen naar buiten komen, hoe meer je auto zenuwachtig gaat sturen. En bij bijvoorbeeld de berm in rijden kan je stuur plotseling omslaan. Dat is het gevolg van je contactvlak met de weg dat wrijving veroorzaakt. Die wil je wiel afremmen. Doordat dit vlak verder buiten het draaipunt komt te liggen zal er meer kracht nodig zijn dit te corrigeren wanneer een wiel meer wrijving ondervind. Er is namelijk een grotere 'arm' en kracht maal arm levert een moment op.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
ik heb 205/60-16.. zien er dik uit en is 1,14% te groot vs 55serie, 2.nogiets te klein..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Funsdaf schreef:Geen mail gehad?
Zijn bij Tinustechniek nog gewoon leverbaar.

Mail terug! Excusez moi! Moet natuurlijk wel de juiste personen mailen...

De Polaris velgen zijn alweer voorbehouden voor een andere 1800 rijder. Hij vind mijn kleur zo mooi dat hij hem in dezelfde kleur wil spuiten met dito velgen. Had ik er nu maar copyright op aangevraagd..... ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
ET's daarvan..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb onder de 142 velgen hangen van een S80 T6.
ET is 45 dacht ik met 225 55 17 en mijn teller geeft nu precies het zelfde aan als mijn navigatie.
Als ik recht of links de hoek ok ga een oprit in met zo,n drempel dan lopen ze achter iets aan tegen de schokbrekerbout.
Daar voor had ik de latere 940 turbo velgen eronder ( 16 inch ET 25 met 205 55 16) en dat reed beter rechtdoor en minder gevoelig voor
richels in de weg.
Nu stuurt het wat directer.
Behalve de band breedte kan het ook aan het type band liggen.
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor de 17 inch gaan met 205 55 17.
Wielkasten zijn dan heel mooi gevuld en de teller klopt precies.
Je bent nu ook 17 inch gewend dus als je terug gaat naar 16 dan krijg je misschien spijt.
Wel een wat duurdere bandenmaat.
Kijk eens op autobanden markt naar de goedkopere banden en vergelijk de testen eens met de duurdere banden.
Een paar goedkopere banden merken komen heel dicht in de buurt van de duurdere merken en het scheelt soms de helft.
Anders rij je je auto eens links voor en rechts achter op een tegel of een balk en ga eens meten hoeveel ruimte je nog over hebt
in je wielkasten.
Draai dan ook het stuur eens helemaal om.
Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak en dan moet je doen wat jij mooi vind staan.
Je kunt je euro,s ook maar 1 keer uitgeven en soms is iets langer doorsparen dan beter dan 16 inch Rolleyes
Succes met de moeilijke luxe beslissing die je gaat maken Cool.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Jerry schreef:Ik heb onder de 142 velgen hangen van een S80 T6.
ET is 45 dacht ik met 225 55 17 en mijn teller geeft nu precies het zelfde aan als mijn navigatie.

welke zijn dat dan?

Deze zouden ook wel onder een 1800 kunnen:
[Afbeelding: Volvo-Capella-Rim.jpg]

is alleen wel meteen 18" ...
Antwoord
Canopus waarschijnlijk.
Antwoord
Jerry schreef:Ik heb onder de 142 velgen hangen van een S80 T6.
Als ik recht of links de hoek ok ga een oprit in met zo,n drempel dan lopen ze achter iets aan tegen de schokbrekerbout.
Daar voor had ik de latere 940 turbo velgen eronder ( 16 inch ET 25 met 205 55 16) en dat reed beter rechtdoor en minder gevoelig voor
richels in de weg.
Nu stuurt het wat directer.
Behalve de band breedte kan het ook aan het type band liggen.
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor de 17 inch gaan met 205 55 17.
Wielkasten zijn dan heel mooi gevuld en de teller klopt precies.
Je bent nu ook 17 inch gewend dus als je terug gaat naar 16 dan krijg je misschien spijt.
Wel een wat duurdere bandenmaat.
Kijk eens op autobanden markt naar de goedkopere banden en vergelijk de testen eens met de duurdere banden.
Een paar goedkopere banden merken komen heel dicht in de buurt van de duurdere merken en het scheelt soms de helft.
Anders rij je je auto eens links voor en rechts achter op een tegel of een balk en ga eens meten hoeveel ruimte je nog over hebt
in je wielkasten.
Draai dan ook het stuur eens helemaal om.
Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak en dan moet je doen wat jij mooi vind staan.
Je kunt je euro,s ook maar 1 keer uitgeven en soms is iets langer doorsparen dan beter dan 16 inch Rolleyes
Succes met de moeilijke luxe beslissing die je gaat maken Cool.

Zoals het er nu naar uit ziet, kosten de 16'' minilites me niets (op de banden na.) tov de Polarissen.

Ik wil juist iets kleiner met hogere banden. Ik ben een beetje klaar met al die richels in de weg. Stuk bij A50 tussen Valburg/Ewijk is haast niet te doen op de rechterbaan. + dat die Polarissen zo loei zwaar zijn waardoor hetonafhankelijk geveerde veel hoger is.

Nieuwere velgen dan de Galaxy/Polaris vind ik geen gezicht op een 1800.

Het doet me denken aan vrouwen met botox behandelingen hahaha
Groeten, Boele
Antwoord
Het zijn geen originele volvo velgen die ik nu onder mijn 142 heb hangen maar Dezent N velgen 7x17.
Komen wel onder een volvo S80 vandaan maar waarschijnlijk niet orgineel.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Banden voor 240 Virgo velgen Wim dwars 4 4.919 28 January 2022, 22:59
Laatste bericht: BartJu
  Welke fuseekogels? gydomatra 6 5.175 19 June 2020, 10:12
Laatste bericht: 245GLE1981
  Wielmoeren/bouten vervangen t.b.v. lichtmetalen velgen UraniumFever 5 5.849 6 August 2017, 21:46
Laatste bericht: RM
  Bilstein B6 vooras 240 ---> Welke? jos evers 13 14.216 2 March 2017, 22:04
Laatste bericht: skidje
  Welke spoorverbreder? hun 2 4.513 8 October 2015, 22:24
Laatste bericht: Dopski
  Goed adres gezocht voor stralen en poedercoaten lichtmetalen velgen HD 240 2 3.889 2 August 2015, 23:33
Laatste bericht: A_A
  heeft iemand deze judd velgen van ebay wel eens gezien? wouter.vandergaast 1 3.395 5 December 2014, 13:55
Laatste bericht: bakmans
  Welke olie stuurbekrachtiging? Drk 1 40.655 30 August 2014, 16:40
Laatste bericht: Rob
  Wielmoeren Volvo 245 - Polaris Velgen Estoque 3 6.509 3 December 2013, 13:24
Laatste bericht: Estoque
  welke schokbrekers onder een 940 estate 1998 KAB 0 2.335 14 July 2012, 21:50
Laatste bericht: KAB

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)