Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Caveat emptor: omkatten
Daar bedoel ik de complete kont met nieuw type achterlichten mee!
Antwoord
Achterstuk er aan lassen dus. Misschien stomme vraag maar waarom doet iemand dat?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Feit is dat er 240's van oudere kentekens worden voorzien, lijkt me vervelend er zo eentje te kopen en er later achter te komen. Daarom kan je maar beter goed geinformeerd zijn over bouwjaren, modellen etc, net als het goed is te weten waar rotte plekken kunnen zitten en hoe ze opgelapt worden.
De verleiding er voorbeelden bij te gaan zoeken was te groot (en het was wel erg makkelijk een paar linke exemplaren te vinden). Ik ga me voortaan niet meer bemoeien met individuele advertenties, ieder zoekt het maar voor zich uit.

Als ik een klassieker koop wil ik een echte originele onverprutste (dat verprutsen doe ik liever zelf). Ik heb toevallig net een Polar klep gekocht voor in een 145, geen enkele moeite mee.

edit Ik ben veel te wantrouwig. De verkopers van administratief verouderde oldtimers zullen hun aspirant-kopers voor de aankoop tijdig informeren over de kleurrijke voorgeschiedenis van hun koopwaar, en zo die kopers zelf de keuze laten, zoals het hoort.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dirk242 schreef:Ben ik met je eens Albert, maar kom op, je gaat me niet vertellen dat een paravan overzetten een normaal karwei is voor de gemiddelde klusser.
Laat staan dat het vaak voorkomt.
Volledig mee eens, ik ken een aantal Volvo-restaurateurs , en ik heb die nooit gehoord over het overzetten van een paravan. Het is eerder gebruikelijk om er nieuwe stukjes los in te lassen, aangezien dat vaak sneller en goedkoper is.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Een volvorestaurateur zal heus ook andere methoden hebben om zulke problemen op te lossen,zelf ben ik ook voorstander van alleen de slechte stukken vervangen indien mogelijk.

Ik wil alleen aangeven dat het wel degelijk voorkomt en dus gebeurt getuige het feit dat wij al diverse keren dit soort plaatwerk geleverd hebben en vul dus de rest zelf maar in.................
Het gaat mij met sommig commentaar even te makkelijk,neem dit topic:

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5886.0

Deze wagen klopt gewoon qua uitvoering/model en bouwjaar en toch gaan er weer een aantal jongens roepen dat het niet klopt,alleen afgaande op een advertentie,dat vindt ik toch niet netjes.
De prijs mag je over discuseren Wink
Antwoord
Citaat:en toch gaan er weer een aantal jongens roepen dat het niet klopt

wel goed lezen!.

Er wordt in die betreffende post niet geconcludeerd dat de betreffende volvo omgekat zou zijn.
Alleen wordt een tip/waarschuwing gegeven om hier op te letten.
Zeker gezien de, in mijn en velen andere ogen absurd hoge vraagprijs lijkt mij elke tip op zijn plaats.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:
Citaat:en toch gaan er weer een aantal jongens roepen dat het niet klopt

wel goed lezen!.

Er wordt in die betreffende post niet geconcludeerd dat de betreffende volvo omgekat zou zijn.
Alleen wordt een tip/waarschuwing gegeven om hier op te letten.
Zeker gezien de, in mijn en velen andere ogen absurd hoge vraagprijs lijkt mij elke tip op zijn plaats.

en.. aanvullend, gezien het een auto blijkt te zijn uit 1985, maar modeljaar 1986, wat wellicht gewoon een beetje verwarring in de hand heeft gewerkt. Mogelijk waren een paar reacties een beetje te vlug en overbezorgd, achteraf beschouwd, maar zoals Rob zegt hoor je toch eerst goed te gaan nadenken voor iemand zo'n bedrag gaat uitgeven.. alle mogelijkheden overwegen kan dan toch ook geen kwaad :-X
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
@Rob,het staat er misschien niet in zoveel woorden maar wel een paar posts die het idee in de hand werken Sad

Dat er advies wordt gegeven om de auto en zijn afkomst te checken geldt voor iedere klassieker en het is goed dat men dat hier benadrukt,en dat men de VIN-code heeft ontleed(in dit specifieke geval) is prachtig en neemt al heel wat argwaan weg,alleen niet te snel "moord en brand" roepen Wink
Soms geven de advertenties ook niet een helder beeld van het gebodene,is mij al vaker opgevallen en zaaien eerder twijfel en argwaan dan een helder duidelijk beeld.

Antwoord
Omkatten is zeer verleidelijk. Ik zou een '89-er makkelijk kunnen omkatten naar de '81-er (die ik nu heb) in dezelfde kleur. Als ik mijn huidige '81-er op een legale manier in perfecte staat wil brengen, ben ik ongeveer 3500-4000 euro kwijt. Dit geld gaat vooral in het lassen, strakmaken en spuiten zitten. Logischerwijs vertoont een oude auto meer slijtage (piepjes, kraakjes) dan een jongere auto, dus ook dat wordt waarschijnlijk minder als ik ga omkatten. Bij mijn huidige 244 heb ik de deuren al vervangen door deuren in dezelfde kleur uit 1986. De strips heb ik eraf gehaald, waardoor twee gaatjes per deur zichtbaar zijn. Hetzelfde kan ik doen met het complete voorfront en achterklep.

Als ik een strakke 240 sedan uit '89 in dezelfde kleur koop en vervolgens de achterklep, motorkap, paravan en gasinstallatie overzet, ben ik veel minder geld kwijt. http://link.marktplaats.nl/254606871 Ik laat op het kentekenbewijs alleen wijzigen dat ik van automaat naar handbak ben gegaan.

Komt nog eens bij dat ik mijn huidige auto uit '81 voor een paar honderd euro als '89 kan verkopen. Ik denk dat de gehele omkat-operatie me 2000 euro in totaal zou gaan kosten. Ik heb dan een puntgave

Maar toch zal ik het niet doen, omdat het hoe dan ook illegaal blijft. Je gaat namelijk gewoon in een auto van jonger dan 25 jaar rijden waar je de belasting mee ontduikt.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Harry schreef:Maar toch zal ik het niet doen, omdat het hoe dan ook illegaal blijft. Je gaat namelijk gewoon in een auto van jonger dan 25 jaar rijden waar je de belasting mee ontduikt.
Hee, daar zeg je wat! Behalve dat omkatten natuurlijk strafbaar is (en het rijden in een omgekatte auto ook trouwens, ook als je niet de omkatter bent), kan justitie je natuurlijk ook belastingontduiking aanrekenen. En dat zijn straffen die je in Nederland liever niet hebt. :Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Omkatten II Sander van Buiten 15 15.900 2 December 2005, 22:57
Laatste bericht: geestschrijver
  Omkatten?! a.huis 53 47.914 11 November 2005, 21:37
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)