Alweer tijd voor een update:
Op de VKB had ik alles behalve waarvoor ik eigenlijk op zoek was gekocht. Dus uiteindelijk heb ik via Carloâs VOMD versterkte veren, nieuwe schokbrekers en voor de zekerheid nieuwe klemplaatjes besteld.
2 weken terug kreeg ik dit pretpakket binnen:
Afgelopen weekend was het zover. In me uppie (vandaar het weinige aantal fotoâs) aan de slag.
Goed gereedschap is het halve werk. Met een degelijke 3tons krik onder het diff. en 2 kriksteunen aan beide kanten heb ik de kont opgehoogd. Op deze manier kun je de as onder de auto laten zakken terwijl de auto âbovenâ blijft. Een momentsleutel is ook erg handig aangezien ik niet mijn kracht maal mijn arm maal de slag....snurk.... aanvoel.
En ja ook ik had ruzie met het klemplaatje onder in de veer. Ik was al zo slim geweest om deze te fixeren en toch opeens âkrakâ.
Tsjah dit had ik ook niet kunnen verzinnen >

:
Uiteindelijk heb ik het net zover weten te krijgen dat ik de bout door kon zagen.
Aan de andere kant van Zweedse kar ging het volgens het boekje en zonder nukken.
De fotoâs spreken verder voor zich:
Ohjah tip van flip bij het lossen van de lange bout bij de onderste bevestiging van de schokbreker.
Om niet je moer en draad te molesteren gebruik een hamer met drevel om deze los en er doorheen te tikken
Gaat zonder moeite en je moer blijft heel
En hoe vindt u het geworden??
Ik moet zeggen wow wat een verschil qua rijgedrag!!! ;D
Mijn 240 is voorzien van een antenne naast de voorruit. Toen ik de auto kocht zat er al een niet origineel witte en lelijke antenne tegenaan. Waarschijnlijk was het origineel een keer in de soep gelopen in de wasstraat. Anyway op de VKB liep ik tegen de antenne aan die initieel op die plek gezeten had en nog nieuw in de verpakking ook nog eens.
Dus doordeweeks een keer wat tijd over en het zonnetje scheen dus hup die oude antenne eraf geschroefd. De bevestiging was een soort van anker die ik eruit heb weten te prutsen.
Snoer afgeknipt en retour afzender het binnencompartiment in gegooid.
Ik pak uit het setje het nieuwe bodemplaatje met snoer. Het bodemplaatje veranker je in het gat in het plaatwerk. Ik kijk naar het gat. Ik kijk naar het bodemplaatje. Ik kijk weer naar het gat. Hmmmmmmz heb ik weer...... :
Blijkt de vorige eigenaar het gat âeen beetjeâ (15mm) groter gemaakt te hebben om dat lelijk stuk spriet van een antenne te kunnen bevestigen grrrrr :'(
Omdat ik niet van half werk houd wil ik het dicht laten lassen. Ik heb al contact met Lasklus gehad, ik moet alleen nog even een afspraak maken.....
Dus wordt vervolgd met fotoâs uiteraard.