19 September 2005, 12:38
ik ben om...nu de portemewallet nog ff :?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
LPG-inbouwers
|
19 September 2005, 12:38
ik ben om...nu de portemewallet nog ff :?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
19 September 2005, 12:50
Funsdaf schreef:Tabina dat is toch dat (poep) bruin of niet? of heb ik nu een andere kleur voor me Geen poep- of pindakaasbruin (gelukkig niet), maar chocolade / Nutella-bruin ! (zie je niet vaak).
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
19 September 2005, 13:12
idd. niet echt vaak gezien, vandaar dat de naam me ook al niet helemaal me bekend voor kwam. kun je me eens een foto pm-en??
Of staat ie in het fotoalbum van DCN? Mijn 46 sedan is trouwens serpenta, over lelijke kleuren gesproken ![]() ![]() Maar back on topic: het gas reed vanmorgen weer prima! Afgelopen weekeind ook maar even kleppen gesteld, stonden allemaal te ruim. Gelukkig geen echte slijtage aan de nokkenas te zien. Uitlaatkleppen 0.05 ruimer gezet dan op benzine, op advies van HPO En het vacuum van de ontsteking op de juiste manier aangesloten + afgesteld. Loopt ie net iets lekkerder.
19 September 2005, 13:22
He Funs,
Iets dat me nu pas opvalt: jij hebt een '260' typeplaatje op je auto. Had ik nog niet eeder gezien! Alleen maar 262C/264/265. Voor de 240 is dat toch pas met ingang van modeljaar '83 allemaal 240 geworden (ipv 242/244/245)? Toen was de 260 er al niet meer bij. Vreemd dat het daar kennelijk eerder/anders is gebeurd. Of zit ik er nu naast?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
19 September 2005, 14:09
Om dit topic niet te vervuilen ben ik maar een nieuw topic gestart:
zie Ik en mijn Volvo gr. Funs
19 September 2005, 15:08
hallo Funs,
mooie installatie en ga daar ook heen als mijn Turbo klaar is! Heel goedkoop en veel ervaring. Het plekje waar ie het kastje met de schakelaar op heeft geplaatst is helaas onderdeel van het complete dashboard..... Wat je misschien zou kunnen doen is het klepje er naast pakken: dat is wel een los klepje. Misschien pas het verticaal: gat ter grootte vh kastje erin zagen en 'm er dan achter monteren, zodat je alleen het front ziet. Idee??
19 September 2005, 20:12
Dag Funs,
Ziet er goed uit je installatie!! En dat voor weinig geld! Ik tank ook voor net geen ? 25,- per tank, inderdaad heerlijk! Alleen die wegenbelasting :evil: :evil: Mijn verbruik is wel een stuk zuiniger dan de jouwe: 1:8 tot 1:9... Maar ik rij dagelijks 300 km..
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
19 September 2005, 21:08
Inbouw in het dashboard heb ik ook aan zitten denken, maar denk toch dat ik het kastje eronder ga hangen. Denk persoonlijk dat dit mooier is.
Heb ook zitten kijken of het kasje niet in het midden van het dashboard past, bij de schakelaars, maar daar is het helaas toch te groot voor. Wegenbelasting heb ik een voordeel mee, je betaald pas voor gas in het kwartaal NADAT het gas is ingebouwd. Mijn kwartaal is net begonnen, dus ik betaal de komende 3 maanden nog gewoon voor benzine. In december moet ik voor gas gaan betalen, maar in februari is de auto belastingvrij. Ik hoef dus maar 3 maanden voor het gas te betalen :o :o tja. 1:8 1:9. Je wilt 6 cilinders en een automaat, daar betaal je dan de prijs van 1:6 voor. ![]() Misschien dat het nu iets beter is, heb afgelopen weekeind de kleppen gesteld en de ontsteking in orde gemaakt. Ik ga het nog eens bijhouden.
19 September 2005, 23:55
Funsdaf schreef:Wegenbelasting heb ik een voordeel meeMooi mazzel! Dus ik kan hem ook al in (laten) bouwen begin van het volgend kwartaal. Rij ik vanaf begin december misschien al op gas! (ik heb ook een 81-er met GS als eerste letters)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
20 September 2005, 08:51
GS staat voor GaS he
![]() ![]() En bij mij zijn de laatste GL net als de auto, hoezo toeval?? ![]() ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|