Topics: 1
Marty Mcfly schreef:Boxerman schreef:[
ik heb zelf in de schuur ook een cebora bravo 155 staan, en dat is een prefect apparaat voor semiproffessioneel gebruik
Ik zit er over te denken zelf ook zo een te kopen, staat bij rustbuster voor 720 eurie. Zijn er vergelijkbare apparaten voor een iets vriendelijker prijsje?
Ik heb het apparaat niet bij rustbuster gekocht, maar bij HWTS in Ede
HWTS is Heuvelen Welding Tools Service
daar was het apparaat toen aanmerkelijk goedkoper dan bij rustbuster
ik heb er toen inclusief eigen gasfles 1250 gulden voor betaald als ik me goed herinner
bij rustbuster zat het apparaat toen al over de 1500 gulden
Topics: 10
Vandaag bij Rustbuster de workshop lassen gedaan. was echt ontzettend leuk en dan blijkt meteen dat je snel te bang bent om zoiets als lassen te gaan doen.
Het enige nadeel is dat ik nu wel een lasapparaat moet kopen ;D
Topics: 135
Marty Mcfly schreef:Vandaag bij Rustbuster de workshop lassen gedaan. was echt ontzettend leuk en dan blijkt meteen dat je snel te bang bent om zoiets als lassen te gaan doen.
ja die ervaring heb ik ook gehad! leuke en goede cursus.
Daarna heb ik het geluk gehad dat ik naar Tsjechië ging. En daar even een lasapparaat gescoord. Prima ding! Alhoewel ik nog wel even het echte werk moet gaan doen wat lassen betreft. Maar daar zijn we nu wel aan toe na al het gesloop aan de volvo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:Marty Mcfly schreef:Vandaag bij Rustbuster de workshop lassen gedaan. was echt ontzettend leuk en dan blijkt meteen dat je snel te bang bent om zoiets als lassen te gaan doen.
ja die ervaring heb ik ook gehad! leuke en goede cursus.
Daarna heb ik het geluk gehad dat ik naar Tsjechië ging. En daar even een lasapparaat gescoord. Prima ding! Alhoewel ik nog wel even het echte werk moet gaan doen wat lassen betreft. Maar daar zijn we nu wel aan toe na al het gesloop aan de volvo.
Hi Saint, Hoe staat het met de ervaring op lasgebied. Is het serieuze werk al begonnen??
Bedankt voor de interesse.
ik zal binnenkort mijn eigen topic eens wat bij gaan schaven want inderdaad zijn we nu met het serieuzere werk aan de slag. Alhoewel langzaam want het is nu te koud in de garage. Er is (nog) geen verwarming namelijk.
Ondertussen heb ik al flink wat gezaagd in het chassis. Het plan is nu van voor naar achter te gaan werken qua laswerk. De linkerkant is het slechtste. De rechterkant heeft weinig problemen gelukkig, enkel vanaf de achterste kriksteun naar de bumper toe...bekende plekken. En natuurlijk onder de achterbumper. Maar het valt allemaal nog redelijk mee.
Iemand trouwens ervaring in het verwijderen van de bitumenlaag/tectyl? Tips van harte welkom.
TheSaint77 schreef:Iemand trouwens ervaring in het verwijderen van de bitumenlaag/tectyl? Tips van harte welkom.
Ben er nu ook mee bezig! Gewoon met de gasbrander en het plamuurmes. Klerekarwei!
Heb laatst wel iets gelezen over vriesdrogen oid, maar kan dit zo snel niet meer vinden.
Topics: 38
Met een pakkingschraper steek je tectyl vrij makkelijk weg.Een pakkingschraper lijkt op een schroevendraaier met aan het uiteinde een platte uitloper in de vorm van een soort plamuurmesje.Breedte is ongeveer 20-25 mm. en je kunt er allerhande bende geweldig goed mee wegsteken.
Als de tectyl knetterhard is even met een hobbybrander ietsje aanwarmen dan steekt het net wat smeuïger.... ;D
Daarna de verflaag weghalen met een borstel van 3M, zo'n paarse pannesponsachtige roterende schijf/borstel die je op je boormachine bevestigd.
Verf vliegt er af als sneeuw voor de zon terwijl staal ongemoeid blijft.Lichte roest haal je trouwens ook behoorlijk goed weg met die schijf, zolang die niet te diep ingepit zit.
Ik zal eens kijken of ik er nog plaatjes bij kan vinden.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...N%26um%3D1
de 3M borstel luistert naar deze code; 3Mâ⢠XT-ZR Roloc+â⢠Clean & Strip XT Purple
dank voor de tip. De schraper heb ik in ieder geval al. ;D Ik ga er mee aan de slag.
Topics: 163
Ff een lastechnisch APK vraagje. Ik zag wat fotos van mn oude auto die opgeknapt wordt. Ik wilde de nieuwe eigenaar ff waarschuwen, want volgens mij word de auto op deze manier strax afgekeurd. En dat zou zonde zijn.
Klopt dat?
Topics: 69
Rustbuster heeft een mooie uitleg van
De APK en laswerk
Volgens mij is het laswerk op de foto's inderdaad APK afkeur. Als je de adviezen van Rustbuster volgt zou dit vallen onder onderbroken lassen.
En dan moeten ze minimaal 2 cm lang zijn.
Ook voor proplassen (wat dit echter niet is), zou de afstand net aan zijn.
Het ziet er wel uit als een mooie basis om helemaal door te lassen.
Wel rustig aan en niet teveel warmte tegelijk invoeren.