Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'93 245 GLT van DeBroeze
Zal ns ff rondstruinen op internet
Zat te denken om de auto als 15 jr plus/yougtimer te verzekeren. Scheelt wellicht een paar duiten (?). En mogelijk ruitschade dekking. Iemand ideeën?
Genoeg te vinden op internet, maar overal lijkt wel een maar aan of addertje onder te zitten. En t zegt me allemaal niks qua naam. En lijkt of je overal een taxatierapport nodig hebt ...
Nog een vraag. Ben aan het rondkijken naar een raamrubber voor het bijrijders-portier, maar kan dit niet op de meeste (zo niet alle) sites met Volvo-onderdelen vinden. Zie bijlage voor een fotootje met het probleem. Iemand een idee?

[ATTACH=CONFIG]4832[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

even bellen met Nordicar, of Dries Bakkenes in Barneveld, als ze het niet hebben weten ze vast waar je het wel kunt krijgen. En het laatste weekend van september naar de Volvo Klassiekerbeurs komen om inspiratie op te doen!
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
Kun je ook bij mij in Nieuwleusen gratis uit een sloper trekken...
Antwoord
Inmiddels een paar weken en kilometers verder. Tijd voor een update.

De auto rijdt goed. Hij heeft inmiddels een grote beurt en APK gehad, en wat kleine dingen aangepast;
- stuurkogel LV
- draagarmrubbers L+R voor
- V-snaren
- en nog wat ander klein spul
De ophanging is nu een stuk beter, alleen zijn kleine rimpeltjes id weg erg goed voelbaar, alsof ze niet weggedempt worden en je telkens over bv. een steentje rijdt. Elk rilletje id weg voel je duidelijk aan je achterste. Waar zou m dit in kunnen zitten? Rubbers id ophanging van de veren?

Tevens valt me het zitcomfort erg mee. Ik kwam er achter dat de bestuurdersstoel 2 verstelinstellingen heeft (een vanaf de voorzijde, en een vanaf de achterzijde te bedienen). Dit viel me pas op toen k de zonneklep naar beneden deed, daar zat n handige Volvo-sticker die dit duidelijk maakte. Erg handig! Kan nu met mn 2.03 mtr en 1.20 mtr lange benen toch vrij comfortabel zitten.

Vandaag ging er n lampje branden mbt storing (gloeilamp). Deur ff open en dicht, en lampje brandde niet meer ... Wel grappig toen ik in het instructieboekje ging opzoeken wat dit betekend. Kwam eerst uit op defect in motor/motorstoring, maar dit blijkt typefoutje in boekje te zijn, want ging om n gloeilamp :-). Laatst klonk alsof een zekering kaduuk was bij rechterrichtingaanwijzer aanzetten (snelle tik ipv geleidelijk korte tik). Uurtje later was dat echter ook weer over en deed ie t weer normaal ... zal wel de leeftijd zijn :-)

Daarnaast zijn er n paar accessoires id auto die toch best wel leuk/handig/uniek zijn, zoals de houten inleg in t dashboard, de armsteun, verbruiksmeter make-up spiegel (wordt vaak gebruikt!) etc... Wil tzt ook nog de digitale buitenthermometer installeren, maar heb geen ruimte boven in t dashboard, die moet dan komen waar nu de radio zit. Zijn er inzet stukjes die je kan gebruiken als ik de radio naar beneden verplaats, en ipv daarvan alleen de buitenthermometer inbouw? Verder tzt ook op zoek gaan naar een cd-wisselaar. Radio heeft wel cd-voorbereiding. Zijn die dingen beetje 'schappelijk' te vinden of betaal je daar de hoofdprijs voor?
En k wil later nog wat meer accessoires inbouwen, zoals een reservebenzinetank voor id uitsparing vd wielkast, derde bankje, koplampruitenwissers, maar first things first, de basis moet goed zijn.

Ik snap trouwens maar niet hoe de kachel werkt (of de mijne is defect). De blower bij 't voorraam is altijd warm, evenals die aan de zijkant van t dashboard (die op de zijruiten blazen), ongeacht de instelling. Zou niet weten hoe k die koude lucht kan laten blazen (hoewel dat op dit moment, met dit weer, ook niet nodig is ..). Bij stand nul blaast de blower trouwens altijd wel iets lucht (is dat normaal?). En waarom zitten er 2 schuifjes voor de temperatuur?

Binnenkort even oriënteren bij welk register ik me ga inschrijven. 240 register lijkt me erg leuk ivm de sleutelavonden!
Leuk om te lezen! Voor wat betreft de thermometer: je hebt dan zo'n frame voor drie metertjes nodig. Ik heb weleens gezien dat er dan blindplaatjes achter gezet zijn als er minder dan drie meters geplaatst waren. Eerlijk gezegd heb ik die nog nooit aangeboden gezien. Maar wellicht zijn ze zelf te maken door een dun plaatje hout of plastic rond te maken en matzwart te spuiten. Overigens, volgens mij is de digitale thermometer een vierkant geheel dat alleen direct naast de klokkenunit te plaatsen is, waar je kennelijk al twee meters hebt. Je zou dan een van die twee metertjes moeten verplaatsen.

Bij onze 240 stroomt ook altijd wat lucht door de roosters, ookal staat de ventilator uit. Ook hoef ik de kachelschuif maar iets open te zetten om de auto in een sauna te doen veranderen. Het ding is echt op Zweedse winters ontworpen... Ik heb zelf een airco kachel, kan je daarom niet vertellen waar bij jou de andere schuiven voor zijn.

Het 240 register is een aanrader! Ik heb inmiddels wat bijeenkomsten bijgewoond, afgelopen zondag nog de Najaarsrit. Het is een gezellige club mensen met heeeeeel veel kennis over de 240.
Antwoord
Op marktplaats wordt nu een digitale buitentemperatuurmeter aangeboden (samen met nog twee metertjes) en het drieluikje. Iets voor jou? Er staat niet bij of de temperatuursensor en bedrading er ook bij zit.
Antwoord
Hoi wijnand, dank voor je reacties. Leuk.

ik heb MP even afgezocht, maar kon de advertentie niet vinden. Heb je een linkje? De thermometer heb ik overigens al, zo'n digitale. De vorige verkoper wist me te vertellen dat de aansluiting/sensor al aanwezig is id auto, achter de linkvoorlamp, kan dat kloppen?

Tav de kleine oneffenheden die k steeds voel, er zit wat speling op de voorwielen, dus k ga dat ma eens eerst nakijken.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...ousPage=lr

Dit is 'm. Maar als je meter al hebt is deze koop duur, wellicht wil hij het drieluik apart verkopen.

Of die sensor er al zit weet ik niet. Ik heb bij die van mij ('86) een analoge meter geplaatst en daar een nieuwe sensor voor gemonteerd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)