Topics: 52
Ja, ik weet het niet... ik zit toch een beetje met die linker achterband die de wielkast heeft geschampt. Weliswaar met matige schokbrekers en misschien een verkeerd beladen caravan, maar toch: het kan dus. En nu staat hij van achteren lager dan toen dat is gebeurd. Ik ga eerst eens met de garage praten, kijken of ze nog geruild kunnen worden met die versterkte veren van Suplex. Of dat hij mijn oude veren nog heeft liggen, want je zou bijna denken dat die sterker zijn dan de nieuwe.
En zo laag zijn de banden nu ook weer niet: ze zijn zelfs ruim een centimeter hoger dan de originele 185/70 14... Maar dat het mooi staat, een beetje verlaagd, ja, dat vind ik ook wel.
Topics: 17
gewoon voor iets verlagen en klaar alles klaar alles mooi hiep hoi
Vitara
Topics: 5
Hij kan nu wel iets lager staan dan eerst, maar als het goed is, zal hij nu toch niet zover doorveren, als met die slappe schokdempers.
De ingaande dempende slag zal veel stugger zijn, dus zou mij verbazen als het wiel nog zover komt.
En dat de schokbreker regelmatig tot de rubberen 'stop' gaat op de snelweg, met niet noemenswaardige belasting, dat is gewoon normaal?
Topics: 12
nee, natuurlijk niet, tot het eind heb ik met de 240 bijna nog nooit gehad, alleen tot het dak vol over een drempel misschien, nooit op de snelweg, dan zijn die veren wel heel slap
45 1993,v70 awd 97
mado schreef:nee, natuurlijk niet
Maar hoe kan dat dan? Ze zijn nieuw!
Topics: 5
Als hij met nieuwe schokdempers en nieuwe veren toch de bumpstops raakt, dan zullen toch niet de juiste veren gemonteerd zijn, denk dan zelfs dat het VEEL te slappe veren zijn, als de schokdempers de eerste klap al niet op kunnen vangen.
Heb je de caravan al eens achter gehangen met 50 kg. kogeldruk , als hij dan echt op z'n kont gaat hangen, dan weet je het wel zeker.
Zou ook niet direct je garage de schuld geven, het zou ook niet de eerste keer zijn, als er andere veren in de doos zitten.
Ik vond hem niet overdreven achterover hangen met de caravan van mijn moeder (helaas had ik mijn fototoestel niet bij me), de kogeldruk was ongeveer 60 kg, geloof ik. Daar had ik trouwens nog nooit op gelet, maar vanaf nu ga ik dat wel doen.
Vanochtend ben ik bij de garage geweest, hij zag gelukkig ook meteen dat hij verder achterover hing dan met de oude veren. Donderdag gaan er andere op, waarschijnlijk versterkte.
Daarna heb ik boodschappen gedaan, en het verschil met de boodschappen achterin was erg duidelijk te zien...
Topics: 38
Ik zou me toch maar eens bezig gaan houden met die kogeldruk. Het komt namelijk de handelbaarheid en koersvastheid van je combinatie geweldig ten goede als je met een kogeldruk van rond de 50 kilo rondrijd. Zorg er ook voor dat de zware dingen in je aanhanger zo dicht mogelijk bij je as staan / liggen. Dit geld zowel in de lengte als in de hoogte.
Als jij onder boodschappen 8 kratjes bier verstaat, kan ik me voorstellen dat de auto zakt aan de achterkant
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ja, die kogeldruk, daar ga ik in het vervolg wel op letten... (*hips*)