Zo, de motor loopt nog niet maar we zijn weer op de goede weg. Wel nog wat tegenslag gehad met een afgebroken verloop-bus voor gebruik van een 240 koelmiddel sensor.
Voor dat de sensor gemonteerd ging worden.
En toen was het knak!!!
Geprobeerd met een linkse tap het afgebroken stuk te verwijderen. Dit lukte niet, ook niet met loskappen. Uiteindelijk heb ik er een grote torks ingeslagen en langzaam losgekregen. Helaas wel de draad beschadigd.
de draad uiteindelijk kunnen herstellen door deze een keer op te tappen. Ik was even bang dat ik de motor er weer uit moest halen om de draad te repareren.
Ik heb nu de originele bus uit de 960 motor gehaald hier las ik een bus op met de juiste draad voor de 240 koelmiddel temperatuursensor. deze is van staal en breekt dus ook niet meteen af net zoals messing.
Daarnaast wat meer sensoren aangesloten zoals het meten van de olietemperatuur in het carter.
Daarnaast BDP sensor gecontroleerd, was 300 ohm. Ik wilde voor de zekerheid een nieuwe kopen ivm weinig plek tussen motor en schutbord deze zijn echter heel erg duur en omdat de oude nog goed was deze toch maar geplaats.
Vandaag verder gegaan met opbouwen.
Stappen-motor aangesloten.
Koelmiddel leiding aangesloten.
Spruitstuk gemonteerd. Hier en daar moeilijk bereikbaar.
Ook alvast de TIAL-wastegate gemonteerd met twee veren, goed voor 1,3 bar.
En het resultaat tot nu toe.
Nu nog de olieleidingen maken voor de turbo. leidingen zijn al binnen alleen de koppelingen nog niet. Daarnaast het brandstof systeem nog aansluiten en dan kan ik een begin gaan maken met het motormanagement systeem. Hopelijk eind van volgende maand rotototttot.