(20 December 2016, 23:44)Dopski schreef: Ik heb nog achterpaneeltjes liggen van een L interieur. Low luxury. Volgens mij bruin hard kunststof.
Pb maar bij interesse
Helaas, ik zocht toch de zwarte. Toch bedankt voor het meedenken.
Zo allereerst de beste wensen nog, de vakantie zit er weer op en ik moet zeggen weer flink wat uren in de schuur doorgebracht.
Ik heb de motor terug gehangen om de ophanging voor de versnellingspook te maken. Helaas was er nergens een van een m90 te vinden om die aan te passen voor in de 240. Ik heb nu die van een 240 genomen en met een lasapparaat ben ik al een heel eind gekomen.
Niet veel ruimte in de tunnel met de M90. Daarom de twee uitstekende nokken op versnellingsbak afgezaagd. Deze zijn voor het makkelijk openmaken van de bak voor revisie geloof ik. als de bak opendoet binden we daar wel een andere oplossing voor.
Daarnaast ook meteen de versnellingspook verlengt aan de onderzijde van de kogel voor het (stortshift) idee. Echter maar iets van 30mm omdat anders de pook tegen de aandrijfas aankomt. beugel voor de versnellingspook is bijna klaar moet alleen nog worden afgelast. helaas nog geen foto van.
Wel ben ik ook meteen verder gegaan met de hydraulische handrem.
Druk bezig, belde de volvo dealer dat donderdelen vanuit zweden binnen waren. De 850R koppeling. laatste type met versterkte drukgroep. goed voor zo'n 450 Nm zegt men. Daar kan ik dus voorlopig wel mee voort.
Toen de motor weer terug en de hydraulische koppeling werkende gemaakt. Was nog een heel werk omdat de koppeling niet vrij kwam. Heb een stalmechanisme toe moeten voegen aan de schakelvork om zo de hulpcilinder terug te kunne stellen. Nu maakt de hulpcilinder wel een slag van 20mm wanneer het pedaal helemaal tot de bodem wordt ingeduwd.
De ophanging voor ook verder afgewerkt. 260 stabilisator past perfect onder de oliefilter door.
Ook alvast verder met de radiator, intercooler en oliekoeler. Er is niet veel ruimte meer over met zo'n 6 pitter.
Ondertussen ook nog bezig geweest met een ford capri met een 940 motor en onderstel. Kameraad van me had hem zo gekocht. Zijn nu van plan om hem verder af te werken.
Al met al weer veel gedaan. Alles staat nu in het teken om de motor te laten lopen. Dus alle afwerk puntjes schuif ik even voor me uit. Eerst maar eens focussen op het laten draaien.