Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Zo waar waren we gebleven.

Uitlaat is nu zo goed als af. Screamer-pipe is nu ook klaar, hier heb ik helaas geen foto's van. Screamer-pipe komt uit achter het rechter voorwiel om hem zo kort mogelijk te houden, voor het geluid natuurlijk Tongue.

Ook ben ik druk bezig geweest met de ophanging. Alle draagarmen en reactiearmen roestvrij gemaakt geverfd en in de antisteenslag. ook de onderkant van de carrosserie goed in de antisteenslag. lekker dik erop gezet met de kwast.

achter-as heb ik zo'n 6 a 7 jaar geleden in de hammerite gezet, zonder eerst de roest weg te halen. En ik moet zeggen dat het er nog niet zo slecht gedaan heeft.

[Afbeelding: 720.jpg]

Nu wel de as eerst nagenoeg blank gemaakt. Dus naar de ophanging hoop ik geen omkijken meer te hebben op het gebied van roest.

Nu weer opnieuw behandelt:

Wielkasten voor zuiver gemaakt en naden nog even aangetipt. Vervolgens ook dikke laag antisteenslag er tegen.

Ondertussen veerpoten vast blank gemaakt voor gebruik van de coil-overs. Echter zijn deze te ver heen.

Onderdelen voor de maak van coil-overs binnen van kaplhenke racing en de dempers van classic-swede.

Echter de verkeerde dempers opgestuurd dus ik ben nog in afwachting van de juiste. Ik heb ingekorte dempers besteld zodat ik dadelijk lager kan dan de 40 mm die de originele dempers aankunnen.

Achteras zit er wel al onder.

Veren komen wel los te liggen dus APK afkeur. is op te lossen door de veer omlaag te schroeven dus de auto op hoogste punt en in combinatie met ingekorte dempers. Ook kan ik altijd voor de apk even origineel veren terug schroeven.

Brandstof tank is ondertussen ook klaar en gemonteerd.

Meteen maar even een spacer in elkaar gelast om de velg te passen. Daarnaast ook de wielkasten om gerold zodat mijn banden straks niet aanlopen.

Dus nu in afwachting van de dempers zodat ik de ophanging voor ook in orde kan maken en dan mag madam eindelijk naar de spuiter.
Antwoord
Lekker, de schone fase van het project. Die bbs-jes zijn erg fraai trouwens!
Antwoord
Heb je een onderdeelnummer voor me van die Eibach veren? Voor en achterkant als het kan? Smile
Ziet er keurig uit trouwens. Dik schoeisel!
Antwoord
mooie foto's weer!
Antwoord
Zo door alle drukte op werk, hier en daar toch nog wat tijd kunnen vinden.

Spuiter heeft me nog geholpen met tips wat ik nog zelf kan doen om de prijs te doen drukken. Ben dus begonnen met het zuiver maken en schuren van de binnenzijde en de kooi.

Spoiler gemonteerd, ietsje verder naar achter en een andere hoek. ziet er net iets stoerder uit.

Motorkap behandeld

Dan het wel bekende probleem met de motorkap schanieren ook opgelost, door deze aan te passen. Nieuwe zijn dus niet nodig.

Deze week zijn alsnog de goede dempers binnen gekomen.
Zelf de veerpoten ingekort.

Samengesteld

De velg heeft een spacer nodig van 50mm om de veerpoot niet te raken. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat de velgen niet 7,5J en 8,5J maar 8,5J en 9,5J zijn

Als ik de auto nu op zijn laagst zet is de banden maat dadelijk bepalend voor de hoogte tussen carter en weg. kan nog lager door de bus lager te monteren op de veerpoot.

En het resultaat.

Daarnaast worden de adapters voor de big-brakes ook gefabriceerd.

pieterveenstra schreef:Heb je een onderdeelnummer voor me van die Eibach veren? Voor en achterkant als het kan? Smile
Ziet er keurig uit trouwens. Dik schoeisel!

ik heb ze voor je
voor: 1000.2530.0300
achter: 0950.500.0200
Antwoord
Mooie hoogte zo! Spoiler is wel heerlijk 80's Cool Daar zouden lamellen op de achterruit goed bij passen!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Vet!!! ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
Jammer dat nu dat artistieke "240-mos-onder-blanke-lak" verdwijnt van je achterklep... Sad
Antwoord
heb met een smile dit topic doorgelezen, je pakt het groots aan. ben erg benieuwt naar de vorderingen.
Antwoord
Zo weer wat vorderingen gemaakt de afgelopen maanden.

De auto staat op dit moment bij de spuiter dus langzaam begonnen met het in orde brengen van alle onderdelen.
Begonnen met de kabelboom. Alles wat er niet meer in hoort eruit gesnoeid + alle extra aansluiting meteen verwerkt in de kabelboom.

Een nog werkende cruisecontrol voor de 240. Misschien dat ik deze werkende maak op de t6. Moet ik nog even bekijken.

Kabelboom voor de extra klokjes ook meteen netjes gemaakt

Teller-unit in orde gemaakt (digitale teller)

Vandaag op de VKB nog een matte uitvoering van de toerenteller kunnen vinden. Dus nu is de gehele tellerbak in matte uitvoering. Daarnaast is het een nieuwer type tellerbak waar geen text meer op de controle lampjes staat. Naar mijn mening iets cleaner. Ik heb nog gekeken of ik de turbo snelheidsmeter kon gebruiken omdat deze tot 220 gaan. Echter was deze niet digitaal en het verloop/weergave komt niet overheen.

Morgen terug naar de VKB opzoek naar een stekker om de digitale teller aan te kunnen sluiten. Ik heb alles doorgemeten zoals te zien aan de cijfers en letters. Daarnaast de schema's er langs gehouden om te kijken of alles werkt en of ik zo de oude met een nieuwer type teller kan uitwisselen zonder problemen.

Daarnaast heel veel onderdelen eens goed schoon gemaakt en ontdaan van groenafval.

Kachelmotor ook onder handen genomen zodat ik deze de komende jaren niet meer onder het dashboard hoef te halen. Zo bleek er namelijk een lekkage in een van de kachelslangen te zitten.

En door wat creatief te zijn met een stukje gaas hopelijk geen blad meer in de kachel.

En dan nog wat foto's van bij de spuiter.

[Afbeelding: 720.jpg%5B]

Nu met smacht wachten!!

vandaag op de VKB ook nog tegen een 260 stabilisator aangelopen voor weinig. Die kan namelijk wel onder de 6 cilinder door.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.974 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.233 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.607 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.101 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.827 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.881 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.482 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.317 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.775 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)