Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sportluchtfilter zinvol?
Wordt het mengsel te arm?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
242-turbo schreef:volmondig zeg ik JA als het zo'n simpele ongeblazen dampgas installatie is
mij werd idd aangeraden om ook bij KDFI (nee heb ik nog niet..) voor een lang inlaattraject te kiezen, waar overigens aan het begin wel een "open" filter kan zitten.. als vervanger van het originele filterhuis wat van zich zelf wel lang genoeg is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
sildejutter schreef:Wordt het mengsel te arm?

ja en de lucht mag niet geblazen worden maar moet gezogen worden.

Jambon schreef:voor een lang inlaattraject te kiezen, waar overigens aan het begin wel een "open" filter kan zitten.

ook dat werkt niet. heb het vandeweek met een 3.0 960 aan de hand gehad, krijgt teveel lucht en dan kan de lpi installatie niet bijregelen. de hoeveelheid aangeboden lucht op lpg is al snel teveel
Antwoord
242-turbo schreef:ja en de lucht mag niet geblazen worden maar moet gezogen worden.

ook dat werkt niet. heb het vandeweek met een 3.0 960 aan de hand gehad, krijgt teveel lucht en dan kan de lpi installatie niet bijregelen. de hoeveelheid aangeboden lucht op lpg is al snel teveel

Dan moet je dus eigenlijk grotere LPG injectoren of verdamper hebben!?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Dan moet je dus eigenlijk grotere LPG injectoren of verdamper hebben!?
..net als je andere naalden in de carbs moet plaatsen voor een rijker mengsel..
Antwoord
Boele schreef:Dan moet je dus eigenlijk grotere LPG injectoren of verdamper hebben!?

pcies
Antwoord
Dusssss, als ik het goed begrijp moet ik vooral mijn originele luchtfilter in ere houden. Ik heb tevens het gevoel dat door de installatie van de intercooler het mengsel armer is geworden. Met name als het echt vriest lijkt er minder trekkracht onder de 2500 rpm te zijn en ploft de uitlaat aanzienlijk bij afremmen op de motor. (niet te ontgaan met de Ferrita 3").
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
sildejutter schreef:en ploft de uitlaat aanzienlijk bij afremmen op de motor. (niet te ontgaan met de Ferrita 3").
Das toch gaaf!!
245L VAN
Antwoord
sildejutter schreef:Dusssss, als ik het goed begrijp moet ik vooral mijn originele luchtfilter in ere houden. Ik heb tevens het gevoel dat door de installatie van de intercooler het mengsel armer is geworden. Met name als het echt vriest lijkt er minder trekkracht onder de 2500 rpm te zijn en ploft de uitlaat aanzienlijk bij afremmen op de motor. (niet te ontgaan met de Ferrita 3").
koele lucht is kleiner en is er meer ruimte voor brandstof, die moet ie dan wel krijgen..
Antwoord
Jambon schreef:koele lucht is kleiner en is er meer ruimte voor brandstof, die moet ie dan wel krijgen..

In de theorie volg ik je volledig, maar dan de praktijk....
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)