Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 'Tuning' meeting
Jan-Willem schreef:Alleen moet er dan wel vanuit gegaan worden dat als je aanmeld en je moet 100Km rijden dat je je eigen niet terug trekt.

Dit gevaar bestaat dan ook weer, je wil of je wil niet.

De deelnemers laten betalen bij inschrijving is aan te raden. Dan blijf je weg op eigen risico. niet op dat van de organisator.
Antwoord
En wat de locatie betreft: je moet eerst mensen hebben die het willen organiseren, en die bepalen dan eigenlijk de locatie, logischerwijze bij henzelf in de buurt omdat dat de organisatie een stuk makkelijker maakt. En het is al eerder gezegd: in Nederland is niets ver... Mij maakt het in ieder geval niet uit om voor zo'n weekend naar de andere kant van het land te rijden.
Antwoord
Ik ben wel bereid om te helpen met de organisatie, als er een paar mensen zijn die zich ook geroepen voelen wat te organiseren, moeten we maar een keer een soort vergadering houden ofzo. Kunnen we een soort plan maken, dat posten en mailen en kijken wat de reacties zijn.

Ik ben vrij nieuw hier, heb wel eens wat georganiseerd in andere kringen maar weet niet precies hoe dit in het verleden is gegaan met Volvomeetings e.d.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Ik wil mij bij deze ook aanmelden voor een evenentuele meeting.

Ben wel benieuwd wat mijn prv v6 doet.
Volgende week gaat onze vw 181 op de testbank in Holten bij Bert Zomer motoren techniek. De vorige keer was 115 pk en de koppelkromme zo vlak als een baksteen.

Heb nu zelf een RVS uitlaatspruitstuk gemaakt van 40mm (origineel 32)

Volgende weeek hopen we op meer pk's met behoud van het koppelverloop.

Als er interesse is kan ik wel een paar foto's maken van zo'n testbank run.

Voor degene die niet kunnen wachten, is het misschien een idee om bij bccp te gaan kijken http://www.bccp.nl.

Aardigen mensen die zelf ook met oldtimers racen.

Mooie rollentestbank en revisie afdeling

We hebben daar onze vw 181 ook een keer laten rollen, leuk om af te stellen, maar als je het echte vermogen wilt weten, zul je de motor toch uit moeten bouwen, en aan de krukas moeten meten.

Groeten uit de achterhoek

JoostV6
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
effe off-topic: een VW 181, is dat een K?bel??
Antwoord
Nee de kubel is een type 82
Wij hebben een type 181 kubelwagen
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
JoostV6 schreef:Nee de kubel is een type 82
Wij hebben een type 181 kubelwagen

Leg uit, wat is het verschil. Of is die type 82 dat ronde semi amfibische voertuig en die 181 dat hoekige ding met passat onderdelen. (ik bedoel het niet negatief hoor)

Maar even on topic.
Een eventueel weekend met rollenbanktest lijkt mij echt alleen interessant voor diegenen met een Turbo Intercooler en extra leukigheidjes erop. Met een standaard uitvoering vind ik persoonlijk het niet zo nodig. Hoewel een (kampeer)weekend met volvofielen natuurlijk altijd leuk is. (ook al heb ik helaas nog geen 200)
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
hoe meer zielen hoe meer vreugd :wink: Big Grin
Antwoord
[quote="Lukas Lagerweij"]Is het een aardig idee om een meeting te organiseren met als onderwerp 'Volvo Tuning'? Ik heb het idee dat er aardig wat liefhebbers mee bezig zijn en zo niet er veel intresse in hebben. Tis nu nog een idee maar voor geitreseerden post het even. Tis misschien handig om onder de aanmeldingen onderscheid te maken wie bezig is met tunen en wie niet. Suggesties voor een locatie ook welkom.

Hoop niet dat ik te brutaal ben om met zoiets te komen omdat ik zelf misschien ook net kom kijken...

Zien wel..... :roll:[/quote

Heb je al een datum geprikt?? Ik hen net mn 240 van 91 klaar met een 2.1 turbo intercooler en een paar aanpassingen, dus ben wel benieuwd..
Antwoord
moeten het vlammetje maar weer es aan wakkeren.

lijkt me toch best wel aardig zo'n meeting.

er zijn onder tussen toch wel wat knutselaars bij gekomen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo trip - Tour de Monschau roadpursuit 0 2.072 6 July 2022, 09:08
Laatste bericht: roadpursuit
Exclamation 9 september 2017: 4e lustrum / 20-jarig jubileum Volvo 240-260 Register ZOAB 2 5.638 15 August 2017, 23:32
Laatste bericht: ZOAB
  Volvo am ring 2017 Volvo240 6 9.782 6 February 2017, 19:52
Laatste bericht: frox
  Volvo Klassieker beurs 2016 Dopski 39 43.017 7 November 2016, 00:23
Laatste bericht: Stinky
  Volvo 850 jubileum Joost Zuidam 1 4.619 3 October 2016, 07:20
Laatste bericht: Dirk342
  Custom turbo meeting NiKondoo 1 4.978 21 April 2016, 00:05
Laatste bericht: edwin
  Volvo Onderdelenbeurs zondag 24 april Aarschot (België) ovlov2 1 5.879 12 April 2016, 18:35
Laatste bericht: ovlov2
  Oldtimer meeting Coolsingel SFRC 19 21.850 4 April 2016, 00:31
Laatste bericht: v700r
  Volvo am ring 2016 Volvo240 0 4.374 9 January 2016, 17:30
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo vÃ¥rfärd 2015.. Jambon 36 48.217 7 May 2015, 23:36
Laatste bericht: Laurens Zondag

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)