Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schuif/kanteldak
Als je met het schuifje open rijdt (wel met het dak dicht) vermoed ik dat je geen probleem zult hebben, maar het beste is natuurlijk zelf even passen. Helaas woon je in Dort dus Zutphen is te ver om FF te passen.

Het zit er wel strak in dus.......
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
Peter Timmer schreef:
lj_dekker schreef:240 cabrio! Daar heb ik nog geen foto's van gezien. Laat 's zien abba!!!! :!: Idea

Z'n avatar Big Grin :lol:

Heh, nou ja, ietwat grotere foto dan? Zien zien zien!
Antwoord
Heb je nog steeds dat gele zeil als kap, Marc?
Antwoord
Ik werd net gebeld door een meneer van Webasto. Ze hebben inderdaad Hollandia overgenomen en het kost inderdaad vaak een paar centimeter hoofdruimte, afhankelijk van het type. Echt veel ben ik er niet mee opgeschoten, maar op de service is niets aan te merken, zeker gezien het feit dat ze geen cent aan me kunnen verdienen...
Antwoord
abbabak schreef:Welk dak ? (Met blauw gezichtje)

Over daken gesproken: volgens mij staat je cabrio in De Onschatbare Klassieker, Marc.
Antwoord
Hans Nicolai schreef:Ik heb een 245 met een electrisch schuif/kanteldak van Hollandia. Over de hoofdruimte heb ik niet te klagen. Ik ben zelf 1.84m. Voordeel veel frisse lucht en een stuk lichter in de Volvo. Het interieur is toch al wat donker dus ieder licht welkom. Wat ik alleen niet zo mooi vind is het gaatje achter het dak voor de noodsleutel voor het geval dat het dak niet meer elektrisch dicht wil. Wat je wel in de gaten moet houden is het afvoersysteem van het dak. Wanneer dit dicht gaat zitten, zit je zo met je achterste op een natte stoel. Bij mijn garage wordt dit in ieder geval bij elke beurt even met de hogedruk doorgeblazen.

Is dat dat plastic dopje met Hollandia erop?
Zit (bij mijn niet meer werkende electrische Hollandia dak) ongeveer boven de achterbank denk ik.
Had al wat lopen frotten aan dit dopje maar kreeg het er niet af.

Mijn schuifdak werkt overigens nog steeds niet, volgens de APK meneer is de motor kaduuk.
Om die te vervangen moet ik eerst een goede 2e hands motor scoren, da's volgens mij al een probleem op zich.
Vervolgens de hemel verwijderen, iemand tips hiervoor?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Ik zou eerst het motortje eens uit elkaar nemen. Goed schoonmaken, invetten (alleen de mechaniek!), en evt. de koolborsteltjes vervangen. Grote kans dat ie t weer doet.

En volgens mij hoeft de hemel niet los voor enkel het motortje, maar dat weet ik niet zeker..

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:Ik zou eerst het motortje eens uit elkaar nemen. Goed schoonmaken, invetten (alleen de mechaniek!), en evt. de koolborsteltjes vervangen. Grote kans dat ie t weer doet.

En volgens mij hoeft de hemel niet los voor enkel het motortje, maar dat weet ik niet zeker..

Gr Wink

Oke, thanks.
Heb je misschien ook een adres voor die dingen als koolborstels?
Hollandia schijnt niet meer te bestaan Sad
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
deusjevo schreef:Hollandia schijnt niet meer te bestaan

Hollandia is overgenomen door Webasto... zeer behulpzame mensen, is mijn ervaring, zelfs als er geen geld te verdienen valt (maar dat zei ik een stukje naar boven ook al...)

http://www.webasto.nl
Antwoord
bel Snel in A'dam zuidoost eens( off. dealer), hebben mijn Hollandia Electrisch S/K dak geheel gereviseerd & nieuwe rubbers+lekdicht gemaakt+ plaatwerk rondom roestvrij gemaakt( kleine 225.- euro)
http://www.snel.com/
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  inbouwinstructies schuif kanteldak Westra58xgjulia 3 2.519 22 December 2011, 08:31
Laatste bericht: oudevolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)