Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CJIB
v700r schreef:Laat ik zeggen dat ik m'n best niet doe maar onze dappere helden van justitie. Idd de N11, daar komen de meeste bekeuringen vandaan. Ze hebben de irritante gewoonte om zo'n camera aan de reling van zo'n bruggetje te hangen, je ziet ze niet maar zijn er wel, de ratten. Over een verdrijvingsvlak rijden kost trouwens 180 euro, geen gordel 90, mistlampen 90, 25 km te hard 118, 5 km te hard 21, 8 km te hard 21, stilstaan op stoep 60 enz enz en dat het hele jaar door. Vandaag of morgen durf ik m'n huis niet meer uit.

http://www.onbewustasociaal.nl/#/Vragen ;D ;D

Maar dat neemt niet weg dat ik tegen zinloos geflits ben. Alhoewel ik altijd te hard rijdt en (klopt af op hout) slechts ÃÂÃÂn 'bonusbelasting' per jaar (laatste was €19,- bij 55km/h waar 50 toegestaan) binnen krijg met ruim 40.000km per jaar 8) Tja, ik heb nog steeds geen bril nodig kennelijk ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
v700r schreef:
scimitar schreef:Het is al gezegd: aan de wet houden is het eenvoudigste.

Ik maak toch zelf wel uit of ik een gordel omdoe of een helm op zet, het is toch m'n eigen kop.

Op die manier gaat onze zorgpremie weer eens omhoog, was toch al een fooi.

Heerlijke discussie :-* Wink
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Vreemd,
Vroeger werd de post van het CJIB met de kruiwagen ons huis binnen gereden en stond het CJIB bovenaan in het adresboek van internetbankieren. (overigens bijna allemaal gericht aan mijn vrouw met een record van drie bekeuringen op ÃÂÃÂn dag (ze werkt in Nijmegen)).
Maar sinds we Volvo 240 rijden ruim 1,5 jaar geen bekeuring gezien!
Ik en mijn vrouw zien het rijden in de volvo ook als een stukje onthaasten en hoeven niet meer zo nodig 160 op de linkerbaan ((-:
Antwoord
v700r schreef:Ik maak toch zelf wel uit of ik een gordel omdoe of een helm op zet, het is toch m'n eigen kop.
Ik denk dat in deze zinsnede de essentie verborgen ligt.
De wetgever vindt dat je dat dus niet zelf uit kunt maken. En dat daar dus een maatregel ter bevordering van het gebruik van deze veiligheidsmiddelen noodzakelijk geacht wordt.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Makkelijk gezegd dat je bekeuringen kunt voorkomen.

Nu heb ik zelf een paar jaar geleden een paar bekeuringen gescoord waar ik zelf van meen dat ik daar niets aan kon doen;

Van mijn werk heb ik een dag een gehuurde Chrysler Voyager waar ik mee in een grote verkeerscontrole terecht kom.
ÉÃÂn van de xenonlampen functioneert die avond niet,stadslichten en de rest functioneerden wel.
Daar kreeg ik prompt een boete voor,want ik kon de lamp ook niet terplekke wisselen ??? Nee,iedereen heeft een reserve xenonunit bij zich.........
Nog een leuk fenomeen bij huurauto's is dat het originele kentekenbewijs nooit in de auto ligt maar een kopie daarvan. Daar hebben zij ontheffing voor zo schijnt het.
Jawel,ik kon het originele kentekenbewijs niet tonen dus hoppa nog een boete gescoord >Sad
Dat geintje heeft mij meer dan een uur gekost! In dat uur werd ik op denigrerende toon behandeld waarbij je zo ongeveer het gevoel krijgt alsof je een moord begaan had.
De behandeling vond ik behoorlijk respectloos en daar heb ik echt een hekel aan,en dat heb ik laten merken ook!

Maar nu het mooiste van dit verhaal,het verhuurbedrijf heeft beide boetes met succes aangevochten en zijn kwijtgescholden Tongue

Dat zelfde jaar nog;

Ik moet met een bestelwagen wat spullen afleveren bij een bedrijf in het centrum van Utrecht.
Het blijkt in een nauwe ÃÂÃÂnrichtingstraat te zijn waar iets verderop wel een laad-losstrook is maar jawel daar staan gewoon 2 auto's geparkeerd,enige oplossing is de bus op de stoep te zetten en snel de spullen afleveren.
Nog niet een halve minuut later staat er al een agent te schrijven!
Het argument dat de laad/losstrook bezet was deed er niet toe,fout was fout was zijn motto >Sad
Hier had de politie in mijn beleving best op een andere manier kunnen handelen en was een bon erg overtrokken,je staat daar tenslotte ook niet voor je lol :-\

Dat regels er zijn om nageleefd te worden heb ik alle begrip voor en die luitjes die zich onbeschoft gedragen op de wegen mogen ze van mij gewoon pakken,ik erger mij daar ook aan tenslotte.
Maar je kunt ook doorslaan in het handhaven en dat gebeurt nu en onder het motto dat je een regel overtreden hebt wordt de burger in mijn ogen gewoon kaalgeplukt!

Het motto van de politie is daar ook duidelijk in,kijk maar naar de absurde opvattingen die dhr. Spee altijd deed,die vergeleek het gedrag van iedere automobilist met criminalitiet,oftewel iedere deelnemer aan het verkeer was in zijn ogen een potentiele misdadiger.
De goedbedoelende agenten buiten beschouwing gelaten want die ken ik ook en daar wil ik dan ook geen kwaad woord van spreken.

De overheid gaat uit van het slechte in iedereen en nooit van het goede en dus dat moet de kop ingesnoerd worden en daar bestaat maar 1 remedie voor en dus bekeur je maar rijk.
En juist die mentaliteit steekt mij erg en vindt ik getuige van disrespect naar de burger.

Antwoord
scimitar schreef:
v700r schreef:Ik maak toch zelf wel uit of ik een gordel omdoe of een helm op zet, het is toch m'n eigen kop.
Ik denk dat in deze zinsnede de essentie verborgen ligt.
De wetgever vindt dat je dat dus niet zelf uit kunt maken. En dat daar dus een maatregel ter bevordering van het gebruik van deze veiligheidsmiddelen noodzakelijk geacht wordt.

Ja ik weet het ik ben eigenwijze eikel en trek toch wel aan het kortste eind, zegt m'n meissie ook altijd hahaha. Ik kan er gewoon niet tegen dat een of andere l*l met oren, die thuis niets te vertellen heeft, tegen mij gaat zeggen wat ik wel of niet mag doen ten faveure van m'n EIGEN veiligheid en daarna op allerlei sneaky manieren gaat kijken of ik me wel aan z'n wetje houd. Dáár gaat het dus om en om geld...............een heleboel geld!!!
Groeten van Frans
Antwoord
In naam van de (betaalbaarheid van de) volksgezondheid moeten wij verantwoordelijke burgers zijn en met onze gordels om netjes 50 rijden (of zelfs 30, en elke 100 meter door elkaar gehobbeld worden door een verkeersdrempel), niet over het verdrijvingsvlak, de regels kennen en navolgen. Da's in ieders belang, zelfs je eigen!

En voor wie dat niet wil begrijpen zijn puisterige pubers opgeleid om je boetes te geven. Blijkbaar wegen de kosten van dat enorme handhavings- en regelgebeuren op tegen de kosten van een paar duizend verkeersdoden en duizenden invaliden per jaar (zoals in de jaren 70).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
LOL, fantastische discussie..... Wink

Ik werk als IT'er bij een groot politiekorps in de randstad en beheer daar oa applicaties die de bonnenstroom verwerken richting de CJIB.... In 30% van de flitspalen zit ook daadwerkelijk een filmpje maw de politie ziet afschrikking als belangrijker dan het daadwerkelijk bekeuren. Daarna valt er ook een zeer groot percentage af wegens te slechte foto's, als ik een dikke bekeuring zou krijgen zou ik altijd de foto opvragen om er zeker van te zijn dat er geen twijfel kan ontstaan vwb de foto.
Ikzelf vind het zeer irritant dat alle snelle audi's, BMW's etc bovenop hun rem gaan staan bij zo'n paal om vervolgens weer gas te geven. Trajectcontroles zijn m.i. veel effectiever en eerlijker, in de toekomst gaan we daar ook naar toe.

Onopvallende flitsacties op N-wegen mogen wat mij betreft lekker doorgaan, daar vallen de meeste slachtoffers omdat sommige mensen denken daar 140 km p/u te kunnen rijden.. Onopvallende flitsacties binnen de bebouwde kom heb ik een pleurishekel aan, ook daar ben ik steeds de lul met bekeuringen voor 55km p/u.

En tsja politieagenten zijn ook mensen die fouten maken net als ieder ander.... Het is dan ook een klotebaan in mijn ogen en ook nog zwaar onderbetaald maar dat is een andere discussie...
Antwoord
Klote baan???? Wat is er nu lekkerder dan je medemens een oor aan te naaien om zelf een stapje hoger op te komen? Je had in 40-45 ook van die figuren, heetten die niet NSBers? ;D ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Ik zei dan ook "in mijn ogen".

Lijkt het je leuk om op een melding huiselijk geweld af te gaan waarbij je te laat komt om te constateren dat er een meisje van 11 door haar vader is doodgestoken.. En dan kan het zo zijn dat je de dag erna iemand bekeurt omdat ie geen licht op zijn fiets heeft. Er zitten zoveel kanten aan het politievak. Ik denk dat je flink idealistisch moet zijn om het vol te kunnen houden.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)