Makkelijk gezegd dat je bekeuringen kunt voorkomen.
Nu heb ik zelf een paar jaar geleden een paar bekeuringen gescoord waar ik zelf van meen dat ik daar niets aan kon doen;
Van mijn werk heb ik een dag een gehuurde Chrysler Voyager waar ik mee in een grote verkeerscontrole terecht kom.
Ãâ°ÃÂ
n van de xenonlampen functioneert die avond niet,stadslichten en de rest functioneerden wel.
Daar kreeg ik prompt een boete voor,want ik kon de lamp ook niet terplekke wisselen ??? Nee,iedereen heeft een reserve xenonunit bij zich.........
Nog een leuk fenomeen bij huurauto's is dat het originele kentekenbewijs nooit in de auto ligt maar een kopie daarvan. Daar hebben zij ontheffing voor zo schijnt het.
Jawel,ik kon het originele kentekenbewijs niet tonen dus hoppa nog een boete gescoord >

Dat geintje heeft mij meer dan een uur gekost! In dat uur werd ik op denigrerende toon behandeld waarbij je zo ongeveer het gevoel krijgt alsof je een moord begaan had.
De behandeling vond ik behoorlijk respectloos en daar heb ik echt een hekel aan,en dat heb ik laten merken ook!
Maar nu het mooiste van dit verhaal,het verhuurbedrijf heeft beide boetes met succes aangevochten en zijn kwijtgescholden
Dat zelfde jaar nog;
Ik moet met een bestelwagen wat spullen afleveren bij een bedrijf in het centrum van Utrecht.
Het blijkt in een nauwe ÃÂ
ÃÂ
nrichtingstraat te zijn waar iets verderop wel een laad-losstrook is maar jawel daar staan gewoon 2 auto's geparkeerd,enige oplossing is de bus op de stoep te zetten en snel de spullen afleveren.
Nog niet een halve minuut later staat er al een agent te schrijven!
Het argument dat de laad/losstrook bezet was deed er niet toe,fout was fout was zijn motto >

Hier had de politie in mijn beleving best op een andere manier kunnen handelen en was een bon erg overtrokken,je staat daar tenslotte ook niet voor je lol :-\
Dat regels er zijn om nageleefd te worden heb ik alle begrip voor en die luitjes die zich onbeschoft gedragen op de wegen mogen ze van mij gewoon pakken,ik erger mij daar ook aan tenslotte.
Maar je kunt ook doorslaan in het handhaven en dat gebeurt nu en onder het motto dat je een regel overtreden hebt wordt de burger in mijn ogen gewoon kaalgeplukt!
Het motto van de politie is daar ook duidelijk in,kijk maar naar de absurde opvattingen die dhr. Spee altijd deed,die vergeleek het gedrag van iedere automobilist met criminalitiet,oftewel iedere deelnemer aan het verkeer was in zijn ogen een potentiele misdadiger.
De goedbedoelende agenten buiten beschouwing gelaten want die ken ik ook en daar wil ik dan ook geen kwaad woord van spreken.
De overheid gaat uit van het slechte in iedereen en nooit van het goede en dus dat moet de kop ingesnoerd worden en daar bestaat maar 1 remedie voor en dus bekeur je maar rijk.
En juist die mentaliteit steekt mij erg en vindt ik getuige van disrespect naar de burger.