Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
Jelmar schreef:chips 200 euro (is dat incl. verzenden van de states naar hier?)
en bij v40jlt4 is dat meer omdat ie ook nog eens een chippable ezk box moest kopen.

ms 225 euro (moet je hem alleen zelf in elkaar knutselen).

dus budget technisch ben k et niet helemaal met je eens ;D

Klopt, EZK = 32Euro. Totaal 232 euro.
Prijs incluus verzenden, maar ze komen wel uit Zweden, zoals het hoort! Wink

Maar qua hoeveelheid werk zijn de chippies eenvoudiger.

"Even" de LH2.4 en de EZk vervangen en hele kabelbomen aanleggen etc is wel veel (uitzoek)werk.

MAAR: iets ander schoot me te binnen:

Turbodruk.

Een turbodruk tot een barretje of 1 wil ik best met een MBC regelen, daarboven wil ik minstens een dual-stage en dan toerenafhankelijk. Ik ken de gevolgen van teveel turbodruk bij lage toeren.

Mooiste is een EBC, maar die prijzen zijn zot.

Kan ik tijdelijk MS gebruiken alleen gebruiken als rpm-afhankelijke electr. boost controller?

Zo ja, ook dan is 225euro een koopje, vergeleken bij een blitz/hks/greddy/etc EBC!

Tzal echt wel in de MS FAQ staan, maar echt overzichtelijk.

Hmm, hier een thread op turbobricks, het antwoord is dus JA!:

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=80599

Dan heb ik een mooi upgradepad uitgestippeld, MET MS!

Greetz,,

Janis
Antwoord
Ik hoop volgende maand te gaan squirten Tongue verder zie ik nog wel wat ik eraan doe :Smile haha

wel heb ik ook nog een rollenbanksessie gepland eind februari.....

nu maar weer hard aan het werk om genoeg knaken te gaan verdienen
Antwoord
over boostcontrol:

Ik wil eem boost-regel-ventiel van een 850 oid nemen, daar stuur je gewoon een PWM signaal in en ongeveer evenredig daarmee heb je boost (langere pulsen meer boost, korte pulsen minder).
Er zijn TPS sensoren die op een 200/700/900 serie passen waar naast een idle/deellast schakelaar ook nog een variabele weerstand in zit. Ik geloof niet dat er een WOT schakelaar in zit maar dat hebben de turbo's toch niet nodig.
Misschien nog een druksensor om een beetje feedback te geven...

Combineer die onderdelen met een basic stamp oid en wat programmeerwerk (waar ik niet veel kaas van gegeten heb...) en dan kun je best zelf een traploos instelbare toerentalafhankelijke boost controller maken met leuke extra functies.
Ik was aan het denken om er gelijk een verbruiksmeter bij te programmeren (latere LH 2.4 ECU's hebben daar een uitgang voor) en wat andere leuke geintjes zoals een lambda waarde metertje (gewoon signaal van de sb02 sensor pakken) en instelbare timing voor de ontsteking.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Wat boostcontrol betreft geef ik persoonlijk liever wat meer geld uit, aangezien ik al genoeg hobby-bob manieren & truukjes fout heb zien gaan...

En een drijfstang is binnen no-time krom, en een blok is zo gesloopt.

Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening.
Antwoord
Drijfstang krom door een boost-foutje? egwaar??.

[Afbeelding: bendrodrc6.jpg]

uuh, ja dus,..
Antwoord
kleinigheidje blijf je houden Wink haha

maar dat bedoel ik dus. er zijn dingen waar ik liever niet op bespaar, zelfs als student niet Wink
Antwoord
ja klopt, het is even afwachten of mijn ideetje echt werkt, en betrouwbaar.... Wink

Als het niet werkt dan gebruik ik gewoon de andere functies ervan ;D

Beste zijn natuurlijk die externe wastegates zoals jij ze gebruikt, dan zijn echt super dingetjes!
Antwoord
Jw240 schreef:ja klopt, het is even afwachten of mijn ideetje echt werkt, en betrouwbaar.... Wink

Als het niet werkt dan gebruik ik gewoon de andere functies ervan ;D

Beste zijn natuurlijk die externe wastegates zoals jij ze gebruikt, dan zijn echt super dingetjes!

't id wel werkend te krijgen denk ik. Zo wordt i.i.g (maar dan vanuit de ECU) ook de solenoid (Turbo Control Valve) van mij V40 aangestuurd. Maar ik begin steeds meer respect voor de prijs/mogelijkheden verhouding van MS te krijgen.
Het zou me niets verbaze als je MS zo ver zou kunnen krijgen een boost-solenoid aan te sturen. google, here I come!
Antwoord
v40jlt4 schreef:'t id wel werkend te krijgen denk ik. Zo wordt i.i.g (maar dan vanuit de ECU) ook de solenoid (Turbo Control Valve) van mij V40 aangestuurd. Maar ik begin steeds meer respect voor de prijs/mogelijkheden verhouding van MS te krijgen.
Het zou me niets verbaze als je MS zo ver zou kunnen krijgen een boost-solenoid aan te sturen. google, here I come!
ja ik wilde het hetzelfde aansturen als bij een 850/V40 etc
hier wat info op TB voor MS boost control: http://www.forums.turbobricks.com/showth...st+control
Antwoord
Ik zeg: KMS Ecu MP25 Smile

Dat komt in ieder geval ook op mijn B204FT-project.
Volvo 850 T-5R '94<br />Volvo C70 T5 '99<br />Volvo 240 GLT '89<br />Volvo 850 T5 '94 (racer)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 11.279 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 9.460 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)