Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Troep in mn motor?
Allereerst zou ik in de vacuum aansluiting van de rembekrachtiger geen t-stuk plaatsen zoals voor gesteld. Je krijgt dan namelijk een vacuum lek want je blok is min of meer een open verbinding. Door dit vacuum lek raak je dan remkracht kwijt.

Ten tweede werkt deze carterontluchting zoals het bij jou zit ook wel. Immers in je motor ontstaat overdruk door blow-by via de zuigerveren en in je luchtfilter is er altijd een luchtstroom (als je motor loopt) naar je carb en worden de ontstane gassen gelijk weer mee gezogen in de motor.

Ten derde ga je of je nu wel of niet een 100% werkende carterventilatie hebt hier nooit het extreme olie verbruik mee oplossen. Even in het kort tijdens het lopen van de motor heerst er tijdens elke ontsteking een druk van meer dan 10 bar. Hierdoorkan er nooit olie aangezogen worden.
Dit extreme olie verbruik komt door of gebroken of totaal versleten olieschraapveren. Dit is niet van invloed op je compressie want daarvoor zorgen je gewone zuigerveren.
Antwoord
Lucas, nog steeds woonachtig in Hilversum?

Wellicht kunnen we samen een keer kijken naar je auto? of is het probleem al opgelost?
welke kleur heeft je 144? misschien heb ik je al een keer zien rijden?
Antwoord
Joost, ik woon inmiddels in leiden maar kom elke week nog in hilversum. Mijn wagen is wit. Het lijkt me leuk om eens bij elkaar te komen. [Afbeelding: cf760f58a75b2dfc0c3237f066634f21.jpg]

Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
cool! maar heb je je problemen nog??

[Afbeelding: IMAG01571_zpsucrtkasx.jpg]
Antwoord
Andere problemen, een auto van 50 jaar kan altijd aan gesleuteld worden

Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
hahaha, das waar!
wat scheelt er nu aan?
heb voor deze 245 een 144 en 145 gehad. dus ben er wel een beetje in thuis Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B23E motor onrustig Croes 4 3.916 21 October 2015, 11:29
Laatste bericht: kasper
  pffff motor uitbouwen en in bouwen manuel60 5 3.788 27 May 2010, 22:05
Laatste bericht: Jambon
  Motor inbouwen en uit bouwen manuel60 8 3.503 26 April 2010, 22:43
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)