Topics: 288
stoken doe ik ook nog ja, en dan met WD40 laten schrikken.. de bout zelf heb ik al een paar hengsten verkocht, ook onderaan zijwaarts met de messing doorslag getikt, maar het is behoorlijk 'massief' De rest kwam vrij gemakkelijk los, eentje had ook aardig wat grijze stof/poeder in het gat, ik verwacht dat deze het nog erger heeft.. Lastig om daar wat in te spuiten.. morgen vroeg weer verder..
Oh ja, de nokkenasmoer, is dat linkse draad? kweet ut niet meer..
helaas... stoken bracht niet het juiste resultaat..
..en dit is ook een aparte oplossing..
Topics: 163
tsjonge... take -> takke ding.
Topics: 17
Dan kan de snelle nokkenas er ook meteen in, nokvolgers omhooghouden met magneet, en voorzichtig te werk...
Topics: 39
lol @ nokkenas en heb precies hetzelfde in de garage staan, distributie tandjes kwamen met olie mee, nokkenasblijkt met boutje vast te zitten draad voor de moer is eens in het verleden afgebroken ofzo.
Met de motor, afslepen naar rombouts motorrevisie in goirle of motor erheen brengen, zij hebben het eens gemaakt terwijl blok in de auto zat.
Topics: 82
Vreemde oplossingen bedenken ze daar in het land vd Volvo. Volgens mij zijn die cilinderboringen net zo gaar als de kopbouten, ik zie geen hoonsporen meer, en wel iets wat op corrosieputjes lijkt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
Je hebt toch nog 1 of 2 (hele) goeie blokken staan?
Dopski schreef:Je hebt toch nog 1 of 2 (hele) goeie blokken staan?
klopt, hij is al helemaal kaal, en m'n oude blok van 3 otoos trug, waar de 'leuke' kop vanaf komt staat om de hoek, daar de nokkenas in, alu tandwiel, koppie weer terug, meteen dan maar de M46 er aan (hopen dat deze wel goed is..) weekje fietsen (of minder) en dan ga ik er van uit dat we weer rijden..
Het blok met 59.000 erop staat te veer weg, en die zou dan ook los moeten voor de spulletjes, da's voorlopig een mooie reserve..
Topics: 57
Ik lees mee.
Leuk is anders. Sterkte Raymond.
Lukie5704 schreef:Ik lees mee.
Leuk is anders. Sterkte Raymond.
..hoort er nou eenmaal bij Luuk..
Ik ga nog wel vragen wat een onderblok revisie kost, dan istie nog frisser..