Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bandenspanning
Van het weekend vanuit Delft op en neer naar Groningen geweest met de nieuwe spanning (2,3/2,5). Wat een verschil! Rijdt lekker zeg. Een vraagje: ik heb bij mijn voorband in de wang een soort "deukje" geconstateerd. Zie bijgevoegde foto's. Hoe komt dat en kan het kwaad?

[Afbeelding: DSC01034a.jpg]

[Afbeelding: DSC01030a.jpg]
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
Lijkt me een beschadiging van je karkas.
Zou d'r toch even naar laten kijken bij een goede bandenboer (of de Kwikflut.... Sad )
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Precies, even langs de bandenboer.

Ik heb ook wel eens zo'n deukje gehad, was geen enkel probleem. Maar je wilt het toch graag zeker weten Wink

Overigens zijn het geen jonge banden he... :twisted:

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Lijkt mij een canvasbreuk.
Zou zo snel mogelijk het reservewiel er op leggen, of in ieder geval zo snel mogelijk op de achteras leggen.

Canvasbreuk is altijd trickie, kan in een keer uit elkaar klappen, maar ook nog weken zo blijven.

Zijn zeker al zeer oude bandjes, snelheidsindicatie S wordt al een paar jaartjes niet meer verkocht.
Antwoord
Ik denk niet dat het een canvas breuk is. Waarschijnlijk een keer en stoeprandje gepakt waardoor het staaldraad in de band krom is gaan staan. Naar mijn idee kan dit niet heel veel kwaad. Misschien wat onbalans in de band. Als het canvas gebroken is krijg je er een bult op. Dan moet je er idd zsm een ander omleggen.
Antwoord
ik heb ook zo'n bocheltje gaat gewoon goed hoor als ie een bobbel is pas op dan gevaarlijk.
heb ook al eens een bult gehad dat merk je meteen en ziet er ook link uit als je daar een kilometertje op doorrijd klapt ie zeker weten. je hebt dan mazzel dat ie niet al geklapt is.
Vitara
Antwoord
Ik heb er al eens langer mee gereden, toen ik mijn Volvo net had, ik wist toen niet meteen wat er aan de hand was en heb nog even gedacht dat 240's zo hoorden te rijden... Niet geklapt, gelukkig...
Antwoord
banden uit december 2002, 45.000 km oud
zal er naar laten kijken
maar bij heen een weer naar groningen (500km) geen probleem en vandaag weer 100 km.
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
Roelof,

ik heb in mijn Vredestein's precies hetzelfde deukje zitten,
kan volgens mij geen kwaad,

Juri
Antwoord
Heb momenteel ook 4 maal Vredestein 185 R14 90S onder mn auto liggen waarvan de voorbanden exact hetzelfde vertonen. Heb er lang mee rondgereden maar is denk ik niet echt zo veilig.
Morgen gaat mn rode tank voor groot onderhoud naar de garage en laat ik die banden ook vervangen.
olvo 240 Polar '93
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bandenspanning Roelof 8 6.440 20 June 2007, 18:32
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)