Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Te leen
Deze auto is er een van tien die destijds door Volvo Italië zijn vervaardigd om de 240 te promoten. Ze zijn met de schrijvende autopers aan boord naar de Noordkaap en weer terug geweest. Origineel zit er nog een dakdrager op waar met gemak een tweepersoons matras op past !
De auto is uit de prive collectie van Carlo Schmidt. Mijn auto staat daar nu, ik had problemen om met koude motor op gang te komen, ik dacht dat het een kwestie van afstelling LPG/carb was. Na wat checkwerk bleek de bougie in cilinder 4 los te zitten, geen schroefdraad meer. Nieuwe tap geplaatst, nieuwe bougies erin en starten, vreselijke herrie !!! Het blijkt dat er al ergens in het 28 jarig bestaan van mijn 240 een tap geplaatst was en deze is door de nieuwe zo diep het blok ingeduwd dat de zuiger 'm raakt...
Kop ligt er nu af en er blijkt een behoorlijk diepe groef in de wand van cilinder 4 te zitten...
Ik baal !
Wordt vervolgd !
Antwoord
geisha212 schreef:Deze auto is er een van tien die destijds door Volvo Italië zijn vervaardigd om de 240 te promoten. Ze zijn met de schrijvende autopers aan boord naar de Noordkaap en weer terug geweest. Origineel zit er nog een dakdrager op waar met gemak een tweepersoons matras op past !
De auto is uit de prive collectie van Carlo Schmidt. Wordt vervolgd !

Momenteel bezig om het originele verslag van deze toer te vertalen.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
Duidelijk.
Balen zeg!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)