Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ome BW en d'n rooden duyvel
En de massakabel onderaan bleek dus los rond te bungelen (alhoewel er aan de cilinderkop ook al een massakabel zit). Nu tijdelijk vastgezet maar binnenkort komt er dus een nieuwe massakabel voor in de plaats. Smile

Wel is er voor iets anders een hoop werk aan de winkel want het verbruik is op zijn best "verschrikkelijk" te noemen: met 90% snelweg-kilometers (en dan vooral rustig gereden op de rechterbaan aangezien het ding nogal dweilt wegens de matige schokbrekers) rijdt 'ie 1 op 7,4. En dat op benzine. Ik heb 't vermoeden dat de carburateur veels te rijk staat, en dat het ding nodig aan een beurt toe is. Hopelijk is 't dan snel opgelost! Had zelf namelijk gerekend op circa 1 op 9,5 - 1 op 10 met vooral snelwegkilometers, want heb al een aantal (5 om precies te zijn) 740's met B230K gehad en die verbruikten allemaal hetzelfde. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Update: de verlagingsveren zijn besteld! Op maat gemaakte progressieve veren uit de racerij. Smile Ik wilde eens wat anders dan Intrax of Lesjofors (die niet progressief zijn).

Verder moet ik de carburateur en de afstelling ervan nakijken ivm het hoge verbruik. Als het niet de afstelling is, dan kan het wel eens 1 (of meer) van de 789789436 slangetjes aan de carburateur zijn. Mocht de carburateur ergens niet goed zijn, dan overweeg ik gewoon zo'n nieuwe Weber vervang-carburateur. Tongue Is alleen vrij prijzig, maar goed. Smile

Antwoord
BartWillem schreef:... Intrax ...(die niet progressief zijn).

Volgens mij heb ik Intrax veren en die zijn wel progressief. Grappige is dat ik die van rinze gekocht heb Big Grin.
Antwoord
BartWillem schreef:Update: de verlagingsveren zijn besteld! Op maat gemaakte progressieve veren uit de racerij. Smile Ik wilde eens wat anders dan Intrax of Lesjofors (die niet progressief zijn).

Verder moet ik de carburateur en de afstelling ervan nakijken ivm het hoge verbruik. Als het niet de afstelling is, dan kan het wel eens 1 (of meer) van de 789789436 slangetjes aan de carburateur zijn. Mocht de carburateur ergens niet goed zijn, dan overweeg ik gewoon zo'n nieuwe Weber vervang-carburateur. Tongue Is alleen vrij prijzig, maar goed. Smile

Dat mijn lesjefors niet progressief waren betekend niet automatisch dat ze allemaal niet progressief zijnWink
Maar kan jij carbs nakijken daar zit ik af en toe nog mee te klooien.
Welke dempers ga je eronder zetten want dat is het handigst om in een keer te doen.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Volgens mij heb ik Intrax veren en die zijn wel progressief. Grappige is dat ik die van rinze gekocht heb Big Grin.

Ik bedoelde dat die Lesjofors-dingen niet progressief zijn. Tongue Intrax zijn dat wel, maar ik wilde wat anders en dat heb ik nu besteld. Smile

De carburateur heb ik toenstraks even snel nagekeken en de vacuümslangetjes lijken allemaal in orde. Kan dus goed zijn dat (wanneer het niet in de afstelling zit) de automatische choke open blijft staan of dat de sproeier of vlotter aan vervanging toe is.

@Boedr: ik ga gewoon voor de Sachs HD gasgevulde schokbrekers. Gezien 't achterstallige onderhoud hou ik liever die paar honderd Euro meer aan Bilsteins liever in m'n zak en kan ik die beter voor o.a. vervangen van de remmerij gebruiken (want ook die zijn aan vervanging toe volgens mij, better safe than sorry). Wat doe jij zo vroeg thuis trouwens? Tongue

En helaas is het startprobleem weer terug. Sad Gezien 't feit dat de radio weer al zijn instellingen/geheugen kwijt is zal de tijdelijke massa-oplossing alweer losgeschoten zijn. Gauw een andere massakabel bestellen dus. Tongue

Antwoord
Hij had het wel goed gedaan dus?
Tijdens het vervangen van de veren kan ik ook wel de remmen ff snel voorcontroleren maar daar zal niet veel mee mis zijn denk ik, het is tenslotten een 7 serie geen amazon.
Moet je wel ff regelen dat je ze mag vervangen op een zaterdag of zondag.

Ps. had middagje vrij genomen weer ****** met de 164 injectie krijg het maar niet afgesteld het loopt al wel beter maar vol vermogen en soepel lopen heeft het nog niet.
Antwoord
Ah, je wil ze toch vervangen dus? Tongue Ik denk dat de remblokken gewoon ver op zijn (in ieder geval aan de voorzijde), en wellicht dat de remschijven ook aan vervanging toe zijn. Met de remklauwen zelf zal weinig mis zijn vermoed ik. Smile

De auto heeft 't een paar dagen goed gedaan, tot aan vanmiddag dus. Tongue Het was een noodoplossing maar helaas minder lang gehouden dan we dachten. Tongue Moet alleen de precieze maat eigenlijk opmeten van de massakabel (alhoewel 'ie misschien te strak staat), anders gewoon een universele pakken die eerder te lang dan te kort is. Tongue

Antwoord
Universele met een oog van 8mm.
Antwoord
Ik zie dat VOMD ze heeft voor een prikkie, kennelijk origineel Volvo en ook nog eens voor de 740/940. Smile Ga ik daar ook alvast de Sachs achterschokbrekers bestellen aangezien ze daar veruit 't goedkoopst zijn. Tongue

Antwoord
Zo, ik heb alvast een berg onderdelen besteld. Tongue Nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD gasgevuld), nieuwe originele Volvo bougies, luchtfilter en een nieuwe originele Volvo massakabel voor de 740/940. Smile Origineel oliefilter heb ik nog een nieuwe liggen gelukkig, dat scheelt. Smile Moet nog een dezer dagen even goede olie halen en dan kan ik meteen een grote beurt uitvoeren. Smile Hopelijk kan VOMD het vandaag nog versturen, dan is het morgen in huis en kan ik zaterdag alvast e.e.a. doen. Smile

En hopelijk heeft Boedr zaterdag tijd om mee te helpen met de auto aangezien ik zaterdag daar toch ben. :+

De verlagingsveren en nieuwe mattenset zijn helaas nog niet binnen, beiden worden op maat gemaakt en dat duurt kennelijk langer dan gedacht. Sad

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)