Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schuif/kanteldak
Dit is ook 'n oplsossing natuurlijk --> [Afbeelding: 760cabrio0012cn.jpg]
Antwoord
Om laten bouwen tot 760?
Antwoord
Ik heb een 245 met een electrisch schuif/kanteldak van Hollandia. Over de hoofdruimte heb ik niet te klagen. Ik ben zelf 1.84m. Voordeel veel frisse lucht en een stuk lichter in de Volvo. Het interieur is toch al wat donker dus ieder licht welkom. Wat ik alleen niet zo mooi vind is het gaatje achter het dak voor de noodsleutel voor het geval dat het dak niet meer elektrisch dicht wil. Wat je wel in de gaten moet houden is het afvoersysteem van het dak. Wanneer dit dicht gaat zitten, zit je zo met je achterste op een natte stoel. Bij mijn garage wordt dit in ieder geval bij elke beurt even met de hogedruk doorgeblazen.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
Waar het mij om gaat, is of er verschil is in hoofdruimte tussen een 240 met schuif/kanteldak en een zonder. Als ik ook 1.84 zou zijn, dan was het natuurlijk geen punt, maar ik ben twintig centimeter langer. Toen ik een paar jaar geleden mijn stoel opnieuw op heb laten vullen, moest ik mijn leuning schuiner zetten omdat ik anders met mijn hoofd tegen het dak zat. Iedere centimeter telt dus, voor mij. Hans, zou je misschien wat foto's kunnen nemen van de buiten- en de binnenkant?
Antwoord
geestschrijver schreef:Kijk, dat is nou eens een oplossing waar we iets aan hebben!

Welk dak ? (Met blauw gezichtje)
[Afbeelding: P7120049_1.sized.jpg]
[img][/img]
Antwoord
Kan ik even doen, maar er staan al een paar foto's op mijn voorstel-topicje. Kijk maar even.
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...c&start=40

Als dit niet voldoende is, laat het me even weten. Ik zal dan morgen met licht even een paar meer maken. Of je met 2 m. en een goed gevulde stoel genoeg plaats hebt, weet ik niet. Is natuurlijk ook moeilijk in te schatten. Zelf rij ik bijna altijd met de rugleuning redelijk achterover. Bij mijn dakje dit er wel aan de binnenkant een schuifdakje van het orginele hemeltje. Om het dak open te doen moet je dit eerst aan de kant schuiven. Ik heb hem nooit dicht. Ik hou van een beetje licht in de wagen. Wel zal het lekker zijn in de zomer, wanneer de auto in de volle zon staat.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
lj_dekker schreef:Dit is ook 'n oplsossing natuurlijk --> [Afbeelding: 760cabrio0012cn.jpg]

Betere oplossing is de 240 kabriolet kopen van Abbabak. Hoef je niet om te bouwen naar 760 en altijd genoeg hoofdruimte :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
240 cabrio! Daar heb ik nog geen foto's van gezien. Laat 's zien abba!!!! :!: Idea
Antwoord
lj_dekker schreef:240 cabrio! Daar heb ik nog geen foto's van gezien. Laat 's zien abba!!!! :!: Idea

Z'n avatar Big Grin :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Marc, ik geloof niet dat de auto in kwestie zo'n dak heeft, helaas...

Hans, het ziet er strak uit, van binnen, maar ik weet niet hoe dik zo'n dak normaal is. Ik denk dat er weinig anders opzit dan passen...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  inbouwinstructies schuif kanteldak Westra58xgjulia 3 2.519 22 December 2011, 08:31
Laatste bericht: oudevolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)