Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bout los / Turbocompressor
Jw240 schreef:kijk anders eens op http://www.ebay.de, daar kun je soms goedkoop een garrett T03 vinden, geresiveerd of niet...
Ook andere types passen on een 240 turbo. Bijvoobeeld de turbo's van een 850 T5 enzo. Beste met een nieuwer type uitlaat spruitstuk en een mooie downpipe in elkaar lassen. Hoeft helemaal niet duur te zijn, bij elkaar zeker onder de 500 euro. (T16 op ebay.de ongeveer 300, uitlaatspruitstuk ongeveer 100 (??), downpipe modificeren of in elkaar lassen (gratis tot 75) en de kleine dingen (25))

Het past al op een 240? Dus ook helemaal opgelijnd en al met tappen van het oude spruitstuk? Hoef je verder niet ook nog wat aan het brstof systeem oid te doen?
Antwoord
lj_dekker schreef:
Jw240 schreef:kijk anders eens op http://www.ebay.de, daar kun je soms goedkoop een garrett T03 vinden, geresiveerd of niet...
Ook andere types passen on een 240 turbo. Bijvoobeeld de turbo's van een 850 T5 enzo. Beste met een nieuwer type uitlaat spruitstuk en een mooie downpipe in elkaar lassen. Hoeft helemaal niet duur te zijn, bij elkaar zeker onder de 500 euro. (T16 op ebay.de ongeveer 300, uitlaatspruitstuk ongeveer 100 (??), downpipe modificeren of in elkaar lassen (gratis tot 75) en de kleine dingen (25))

Het past al op een 240? Dus ook helemaal opgelijnd en al met tappen van het oude spruitstuk? Hoef je verder niet ook nog wat aan het brstof systeem oid te doen?
het brandstofsysteem moet wel worden afgesteld. De modernere turbo zal wat efficienter zijn en de druk is altijd wat anders, vanalles is anders.

De tappen van het spruitstuk enzo passen op de turbo. Het nieuwere spruitstuk heeft normaal al een mitsu 13C turbo (klein) eraan hangen, een 15G, 16T enzo zullen dus gewoon passen neem ik aan. De wastegate moet misschien een beetje aangepast worden met een beugeltje, niet echt moeilijk.
De olie terugloop zal niet passen, maar dat is simpel passend te maken.
Het nieuwere spruitstuk past gewoon op een 240. Ik weet niet of een nieuwere turbo op het oude spruitstuk past.

Ook hebben deze turbo's een ingebouwde CBV, das ook wel aan te sluiten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
iemand verstand van en ervaring met APC's van SAAB op de Volvo?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Das voor mij wat teveel geklooi om er een andere turbo op te zetten. Als je al enig verstand van turbos hebt oke, maar ik ben er nog redelijk groen in.

Al had ik nog wel een ander vraagje. Een spruitstuk van een b2004t uit een 740 turbo, kan die toevallig hetzelfde zijn?
Antwoord
En? :?: Idea
Antwoord
nope, komt niet over 1
16V is anders dan 8V

ben wel geintreseerd in die spruitstuk van die b204t

over de turb's
watergekoeld is het best
die kunnen meer warmte aan en blijven langer heel

de meeste turb's van onder de 300 eurie zijn gereviseerde er zijn site's waar je kan zien hoe deze zijn kapot gegaan.
vooral op de vw site's zijn veel turbo doe hetzelvers bezig met nieuwe gerviseerde turboos die het dan niet lang uit houden.

ik had afgelopen zomer contact met turbohoet die had nog een verdwaalde watergekoeld huisje liggen van een volvo.
moest je eigen turbo der heen en werd hij met nieuwe delen in elkaar gezet.
dus een goed gereviseerde turboo
kost dan wel een 600 eurie.

er zijn verschillende soorten t3 turboos
kijk dar mee uit
als je een te kleine t3 koopt ben je de lul zeg maar
zorg eerst dat je er wat kaas van heb gegeten voordat je wat via ebay besteld.
dat word absoluut een tranendal want je krijgt niet wat je verwacht.

suc6
Antwoord
Voor dat b204t spruitstuk mot je deze lui ff mailen: [moderator] even weggehaald, vanwege de privacy en anders krijgen ze misschien wel allerlei lieden op hun dak. Dus als je daar naartoe wil mailen en je hebt zo'n spruitstuk nodig mail of PB lj_dekker eerst even[/moderator]

Verder ga ik geen turbo van marktplaats of ebay oid kopen omdat ik idd niet genoeg kaasie heb gegeten van turbo's en dus niet failliet wil raken met de hele handel. Wel kan ik toch gewoon mn turbo zeg maar wegbrengen naar bij HOET (dat zou dan mn eerste keuze zijn, want daar hoor ik de beste verhalen over en C&E heb geen watergekoelde of ombouwsets voor mijn turbo liggen) en hem daar laten reviseren en ombouwen naar watergekoeld, en 'm dan zelf inbouwen. Dat moet wel lukken. Nu, weet jij misschien nog een b21et spruitstuk?
Antwoord
kaasie schreef:er zijn verschillende soorten t3 turboos
kijk dar mee uit
als je een te kleine t3 koopt ben je de vervelend zeg maar
zorg eerst dat je er wat kaas van heb gegeten voordat je wat via ebay besteld.
dat word absoluut een tranendal want je krijgt niet wat je verwacht.

suc6

jip, was ik ook al achter...zo'n gevoel kreeg ik er ook bij inderdaad. Beter wat duurder en goed, dan goedkoper en veel ellende.
Antwoord
Ben ik het ook voor 100% mee eens. Dat is ??n van de dingen waar je wel met je tengels af moet blijven als je er niet voldoende verstand van hebt [-X (zoals ik dus).

Een 100 euro voor een 2ehands of 175 euro voor een nieuw spruitstuk, zijn dat een beetje schappelijke prijzen?
Antwoord
jip! Big Grin Hebben ze er nog meer?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)