Topics: 15
Volgens mij kost het in laten bouwen van LPG in een 240 hooguit 1500 euro.
Zie bv de schatting bij Sito classics in Enschede.
En de meerprijs van houderschapsbelasting valt ook nog mee. 1 catergorie omhoog qua gewicht en de LPG toeslag.
Brandstofverbuik - afhankelijk van het motortype - is ergens tussen 5 en 15% meer verbuik (en minder vermogen!).
Bij LPG heb je wat meer onderhoud nodig, omdat het een hetere verbranding geeft. Dus klepspeling controleren, olie goed op peil houden en filters vervangen.
En heel belangrijk en wordt vaak vergeten, minimaal eenmaal per 6 weken op benzine rijden voor minimaal 5 km.
Veel LPG problemen ontstaan door slecht onderhoud, onvakkundige montage of inbouw in een auto die al storingen had (maar misschien nog niet zo duidelijk).
En vooral voor sedans geldt dat de verkleining van de kofferbak ook een argument is om het niet te doen. Dat is voor mij vooral een belangrijke reden in de 240.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 49
Funsdaf schreef:Wil alleen maar laten zien dat ik met een beetje doorrijden (20-25dkm p.j.) in 1 jaar tijd de installatie + belasting al ruim terugverdient heb.
Daar heb je nog een puntje te pakken: ik zit op 200km per week.....dat schiet niet op EN er staat een lease-auto voor de deur (van Linda) voor de lange afstanden (uitgezonderd Volvoritjes in uithoeken van het land.... :lol: :lol: ).
Conclusie voor mij: pas weer serieus over na gaan denken als ik veel meer km's ga maken en dat met de 264 wil gaan doen.
Dank voor het meedenken!
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 36
Funsdaf schreef:thuur schreef:Volgens mij kost een gastank laten inbouwen tegenwoordig al tegen de 3000 euro
Mijn duurste offerte voor de 264 met 70liter inbouwtank was 1500 euro.
Wachttijd had ik geluk mee, binnen 2 weken, echter toen ik de auto na een week op ging halen was de wachttijd al opgelopen tot 2 maanden.
Ik dacht dat enkel Vialle en AMS 'huisleveranciers' waren voor Volvo en dus daarom te prefereren. Welke installatie heb jij erin zitten?
Verder vind ik je 12000+3469=15.000km wat kort door de bocht. Stel er gebeurt toch wat in die kleine 3500km, dan moet je toch weer even doorrijden om quitte te spelen. 17.500km lijkt me realistischer (klinkt misschien zout op slakken leggen, maar ik ben dus zoiemand die WEL een hoop problemen op gas heeft gehad, namelijk iedere week(!) naar de dealer... geen Volvo, maar toch).
En inderdaad kost jou dat plaatje 10 euro en heb je het zo erin zitten, maar de wat minder begaafde sleutelaars zijn dan misschien al snel 50 euro lichter. Daar heb je een flink aantal liters gas voor
Anyway, wel fijn om te lezen dat je een gas-inst. hebt voor 1500 euro en dat het binnen 2 weken erin kan zitten.
Gr 8)
PS: Ik wil niet de discussie aanzwengelen, maar meer zoals Robbert wat 'realiteit' inbouwen :lol:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Funsdaf schreef:Tuurlijk kost het als je de auto naar de garage brengt een stuk meer geld, maar dan nog denk ik dat een beetje rijder (vanaf een 15.000km/jaar) toch wel wat kan besparen op de toch al dure kosten van het autorijden.
En dat ben ik helemaal met je eens
Gr 8)
Topics: 49
Funs, bedankt!
Nu weet ik het zeker: ik begin er niet aan........ :lol: :lol:
Succes met fixen!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 34
Sander van Buiten schreef:Funs, bedankt!
Nu weet ik het zeker: ik begin er niet aan........ :lol: :lol:
Succes met fixen!
Dat voorbeeld van Funs bedoelde ik dus.....
Soms is het leuk om gelijk te hebben. In dit geval iets minder :wink:
Succes Funs.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 32
Bij mijn alfa op gas (G2 )trouwens duur in de WB 89 e p/m.
Is backfire niet mogelijk door het twinspark systeem.......
ik heb ook een keer zonder benzine in a'dam gestaan ,dan start hij dus nooit meer he (o sorry verkeerd topic)
Ik weet ook niet waarom ik dit opschrijf, maar neem het mee als bagage...
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
John242 schreef:Bij mijn alfa op gas (G2 )trouwens duur in de WB 89 e p/m.
Is backfire niet mogelijk door het twinspark systeem.......
ik heb ook een keer zonder benzine in a'dam gestaan ,dan start hij dus nooit meer he (o sorry verkeerd topic)
Ik weet ook niet waarom ik dit opschrijf, maar neem het mee als bagage...

Twinspark wil alleen maar zeggen '2 bougies per verbrandingskamer'. De kans op een backfire lijkt mij daarom gelijk aan (of zelfs iets groter?) een 'normale' motor.
Verder: aiii..... een Alfa op gas... :oops:
Gr 8)
Topics: 32
Het gaat om het ontstekings tijdstip van die bougies, en die zijn bij een twinspark dusdanig dat er geen backfire terug kan slaan in het inlaat spruitstuk (kleppies dicht) in mijn geval,(16v)
Verder is een alfa (vooral de TS modellen) op gas geen slechte combi hoor, kjik maar is naar de vaak hoge kilometer standen.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
John242 schreef:Het gaat om het ontstekings tijdstip van die bougies, en die zijn bij een twinspark dusdanig dat er geen backfire terug kan slaan in het inlaat spruitstuk (kleppies dicht) in mijn geval,(16v)
Ah kijk.... Weer wat geleerd 8)
Citaat:Verder is een alfa (vooral de TS modellen) op gas geen slechte combi hoor, kjik maar is naar de vaak hoge kilometer standen.
Hmm.... Die ben ik dan niet tegengekomen.... De kleinere Alfaatjes zijn vaak bij 2 ton uitgeblust en de grotere bij 3 ton. En dat is op benzine, op gas heb ik nog nooit een Alfa boven de 2 gezien. Maar misschien kijk ik niet goed :lol:
Groet,
Een ex-Alfa rijder :wink: