Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleppen stellen
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o...Schuifmaat

Kent iemand dit type schuifmaat van de Lidl?

Leest dat ding digitaal af of zo?
Als ie preciezer meet dan een gewone schuifmaat ,dan is dit misschien voor mij een goede oplossing i.v.m. het gemis van een micrometer Smile

[Afbeelding: 68636248sz7.jpg]
Antwoord
Mijn ervaring is nog altijd: alle waar is naar zijn geld.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik heb dezelfde, tijd terug ergens gekocht ook voor weinig, en mijn ervaringen zijn zeer positief, gebruik hem veel.
Nauwkeurigheid(afwijking) weet ik niet, maar zal wel meevallen denk ik.
Superhandig ding en iig makkelijker afleesbaar dan zo'n ouderwetse.
Gewoon ophalen (als ze er nog zijn dan), je kunt je nooit een buil vallen aan die €9.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
thuur schreef:Mijn ervaring is nog altijd: alle waar is naar zijn geld.
Gr Wink

Als trouw kijker van verschillende consumentenprogramma's op tv is mijn vertrouwen in die stelling nagenoeg verdwenen Wink
Antwoord
nou, als schuifmaat is ie vast ok genoeg, maar als micrometer is het onvoldoende en heb je echt een andere nodig. Die hebben ze vlgs mij bij de Kijkshop wel voor iets van E19.95 of misschien E 29.95. Die gebruik ik voor klepplaatjes verwisselen en komt iedere keer overeen met de waarde die op het plaatje staat (maar de waarde staat er niet altijd leesbaar op).
Antwoord
Ticcie schreef:nou, als schuifmaat is ie vast ok genoeg, maar als micrometer is het onvoldoende en heb je echt een andere nodig. Die hebben ze vlgs mij bij de Kijkshop wel voor iets van E19.95 of misschien E 29.95. Die gebruik ik voor klepplaatjes verwisselen en komt iedere keer overeen met de waarde die op het plaatje staat (maar de waarde staat er niet altijd leesbaar op).

Ik heb die schuifmaat vandaag opgehaald en hoewel ik 'm nog uit moet testen op stelplaatjes is mijn eerste indruk dat je gelijk hebt; dat ie dus te onnauwkeurig is om een micrometer te vervangen.

Ik heb even op de website van Kijkshop gekeken maar het woord micrometer wordt niet herkend in de zoekfunctie.
Zit die misschien niet meer in hun assortiment of wordt een andere benaming gebruikt?
Antwoord
Als je GOED kleppen wilt stellen dan demonteer je de nokkenas, licht je de klepstoterbussen, haal je de rubbertjes weg en monteer je het zaakje weer. Nu meet je de speling. Vervang de klepstelplaatjes en demonteer het zooitje weer. Monteer nieuwe rubbertjes op de klepstelen en je bent weer klaar voor 15.000 km.

Veel werk. Ben ik het mee eens. Als je het niet doet, hou er dan rekening mee dat de rubbertjes er zitten en deze ingedrukt moeten worden om ook die speling mee te meten.

Te ruim is nog altijd beter dan te krap. Te krap: onvoldoende koeling voor de kleppen. Te ruim: meer nokkenas lawaai, verhoogde slijtage aan de nokkenas en klepstelplaatjes. Al hebben Volvo's niet zo'n last van dit laatste...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
hmm, is ook al een hele tijd geleden.

Maar op marktplaats is ie (uiteraard) wel te vinden:

http://bouw-tuin.marktplaats.nl/draaiban...nieuw.html

Geen professioneel ding, maar prima voor kleppen stellen e.d.
Antwoord
jos245 schreef:
Ticcie schreef:nou, als schuifmaat is ie vast ok genoeg, maar als micrometer is het onvoldoende en heb je echt een andere nodig. Die hebben ze vlgs mij bij de Kijkshop wel voor iets van E19.95 of misschien E 29.95. Die gebruik ik voor klepplaatjes verwisselen en komt iedere keer overeen met de waarde die op het plaatje staat (maar de waarde staat er niet altijd leesbaar op).

Ik heb die schuifmaat vandaag opgehaald en hoewel ik 'm nog uit moet testen op stelplaatjes is mijn eerste indruk dat je gelijk hebt; dat ie dus te onnauwkeurig is om een micrometer te vervangen.

Ik heb even op de website van Kijkshop gekeken maar het woord micrometer wordt niet herkend in de zoekfunctie.
Zit die misschien niet meer in hun assortiment of wordt een andere benaming gebruikt?

Een micometer meet ook op een honderdste en een schuifmaat op een tiende. Dus een goed alternatief? Nee!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
jos245 schreef:
thuur schreef:Mijn ervaring is nog altijd: alle waar is naar zijn geld.
Gr Wink

Als trouw kijker van verschillende consumentenprogramma's op tv is mijn vertrouwen in die stelling nagenoeg verdwenen Wink

Ja maar dat is net als een forum. Je leest meer ellende dan goed nieuws Wink

Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: