Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
m47 komt tegen tunnel aan?!?!??
Maar goed , ik dank allen, de oplossing is er.... opvullen!
Fijne makkelijke snelle (pruts)oplossing yeah! eindelijk een makkelijk probleem.
Kan weer rustig slapen.
Antwoord
janspeed schreef:ik heb lang geleden een m47 in een commandobumper 244DL van een maat van mij gebouwd. Er kwam een m45 onder weg.
Ik heb toen een moker(!) moeten gebruiken om de m47 in de tunnel te krijgen zonder dat deze de tunnel zou raken.
Het plaatwerk had na gebruik van de moker een bult in het interieur onder de vloerbedekking/middenconsole
Dat werkte. Ik kan me met geen mogelijkheid herinneren dat ik ook iets heb hoeven doen aan het schakelmechanisme/pook.

Dat begrijp ik.
Met een moker krijg je alles passend Big Grin
Antwoord
Klopt Wink
Ik moet er nog bij vermelden dat het mokeren nodig was aan de passagierzijde van de tunnel ter hoogte van het koppelingshuis.
Antwoord
ook ik heb ervaring hiermee. Ik heb 3 jaar geleden de M45 vervangen door een M47 met mechanische telleraandrijving op de '82er 244. De bak was afkomstig van een V6, dus heb ik het koppelingshuis van de M45 overgezet op de M47 zodat hij op de B23 paste. Met succes.
Echter, de bak sudderde nadien inderdaad na de inbouw tegen de tunnelconsole aan, net als bij jou.
Een en ander is zorgvultig uitgetikt (naar binnen, zoals ook hierboven is beschreven), echter het gat waarin de pook beweegt is NIET verplaatst noch vergroot. Sindsdien 67.000km mee geschakeld. Ik zie dus niet 1-2-3 waarom het gat anders gemaakt zou moeten worden.

Hierbij moet ik wel aantekenen dat het bij mij de vernieuwde serie 240 betreft (vanaf mj. '81), waar vanaf 1984 de M47 ook in geleverd werd. Het model van 1980 (en misschien zeker de Bertone), kan daar qua plaats en grootte van het schakelgat van verschillen aangezien hier nooit een 5-bak standaard in voorzien was.

Succes!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
De vulplaatjes zitten tussen de balken en de dwarsplaat, het is 90 procent verbeterd wat natuurlijk super is.
Helemaal weg is het niet maar het gebeurd nog maar op bepaalde momenten. Vooralsnog is ermee te leven.
Ga nu B280 in de 265 stoppen.....
Iemand daar nog geheimzinnige niet vertelde onbekende noodzakelijke feitjes die de lol gaan bederven?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Metaal van rubberdemper versn.pook (244DL'81 B23met 4Bak) raakt tunnel JoostR 3 2.972 6 December 2010, 22:36
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)