Topics: 38
Dat ziet er goed uit!
Ik zou je nog ÃÃn aanbeveling doen dan is het echt af; monteer in je dashboardkastje een 2e sigarettenplug en leidt je snoertje het kastje in.Ontsierende draden worden zo aan het oog onttrokken.
Topics: 288
beter nog, een echte 12V aansluiting..
Topics: 67
Dank voor alle complimenten.
Ik was al op zoek naar een mooie plek voor het stopcontact. Binnen het kastje had ik nog niet gedacht maar dat is een goed suggestie. De plug die aan mijn Navi zit is nogal fors, dus die mag uit het zicht.
Wat zou een setje nette Virgo's mogen kosten?
Mijn verzekeraar wil, als ik meer dan WA wil verzekeren, een taxatierapport zien.
Hebben jullie suggesties daarvoor?
Topics: 6
Ik heb een houder voor mijn tomtom bij conrad besteld en die tegen een van de zwarte afdek kapjes geschroeft, deze zet ik er alleen in als ik de tomtom ook echt gebruik, anders zet ik er een leeg standaard afdekkapje op.
Dit zit er trouwens onder
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Misschien leuk om een heel apart "hoe doe jij dat met je navigatie" topic te starten.
Dan ga ik ook even foto's maken van mijn in-dash-navigatie.
Topics: 288
ik heb een hekel aan zuignappen maar, hij zit er wel mee onderaan de ruit op het dashboard, kijkt net in het midden over het randje van het stuur, en je hoeft nooit van de weg af te kijken om te zien waar je zit. heb um overigens altijd aan ivm de werkelijke snelheid. Al met al was ik er tegen om het zo te doen maar is zo het meest praktisch en veilig. Koop er nog een kapje van HAMA bij en van lichtinval / spiegeling in de ruit heb je ook geen last meer..
Topics: 36
@240Diesel en Jambon
Dat is inderdaad een goeie, een aansluiting in het dashboardkastje maken. Nooit aan gedacht, zal 's kijken als ik tijd heb :o
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Topics: 13
Ik heb een Brodit-houder op het onderste plaatje (waar bij de vorige foto een voltmeter zit) met een permanente 12V-aansluiting op de radio-stroomvoorziening. Nu heb ik geen MarMar maar een Windows Mobile telefoon met navigatie. Niet dat dit veel verschil maakt, trucje lijkt hetzelfde.
Plaatje bij praatje:
Zonder telefoon, ik weet de weg naar m'n werk wel zonder navigatie. ;D Houder wel zichtbaar achter de pook van de richtingaanwijzer.
Oh, ja: Ik zou de nav niet op de tunnel bouwen. Waarschijnlijk zit'ie dan te laag, waardoor er geen "vrij zicht" naar buiten is en er geen satellieten gevonden worden. Hoe korter op de ruit, hoe beter. De mijne is bij bomen over de weg al een grensgevalletje.
`88 245, B230K, M47
Ik zie heel wat leuke, praktische en mooie oplossingen om navigatie en de daarbij behorende kabels kwijt te komen. Mooi. Wat me echter ook opvalt is dat bij al deze gedreven 240 piloten een originele Volvo radio ontbreekt :-\ en dat vind ik dan wel weer jammer.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 6
ruuds70 schreef:Ik zie heel wat leuke, praktische en mooie oplossingen om navigatie en de daarbij behorende kabels kwijt te komen. Mooi. Wat me echter ook opvalt is dat bij al deze gedreven 240 piloten een originele Volvo radio ontbreekt :-\ en dat vind ik dan wel weer jammer.
Ik zou met alle plezier een originele Volvo radio erin zetten (als ik die al zou hebben), maar MP3/CD is toch ook wel erg leuk, en met van die fm-zenders en tape-naar-3.5mm-plug-adapters vind ik de geluidskwaliteit wel erg slecht.
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw