Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restaureren vanuit je luie stoel
Simplicity, je doet je naam wel eer aan he? Big Grin
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Simplicity, je doet je naam wel eer aan he? Big Grin

Ik??? Hoezo??? ;D
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Ik zou toch alsjeblieft je longen een beetje in de gaten houden als je met dat molzand aan de slag gaat.
Ik weet niet of het in België verboden is, maar hier terecht wel. :-X :-X :-X

Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Ik zou toch alsjeblieft je longen een beetje in de gaten houden als je met dat molzand aan de slag gaat.

Hier mag dat allemaal nog gewoon, asbest mocht je tot voor kort ook nog gewoon behandelen maar 5km verderop als ik de grens over ga naar nederland moet het allemaal in witte pakjes en moeten hele buurten ontruimd worden :Smile
Heb gewoon een stofkapje en een stof bril op en dat werkt verder uitstekend. De druk van de compressor is verder ook niet enorm hoog (max8bar, gemiddeld 6bar) dus echt stof fijn wordt het zand ook niet.
Zal volgende week foto's posten

Antwoord
Met wat plexiglas, hout en profieltjes kan je ook wel een luchtdichte kast maken.
Als je kan lassen maak je m van staal.
Antwoord
simplicity schreef:
Zwarte Flirt schreef:Ik zou toch alsjeblieft je longen een beetje in de gaten houden als je met dat molzand aan de slag gaat.

Hier mag dat allemaal nog gewoon, asbest mocht je tot voor kort ook nog gewoon behandelen maar 5km verderop als ik de grens over ga naar nederland moet het allemaal in witte pakjes en moeten hele buurten ontruimd worden :Smile
Heb gewoon een stofkapje en een stof bril op en dat werkt verder uitstekend. De druk van de compressor is verder ook niet enorm hoog (max8bar, gemiddeld 6bar) dus echt stof fijn wordt het zand ook niet.
Asbest is in Belgie al meer dan 20 jaar verboden hoor. En als ze het ergens ontdekken is het ook met witte pakjes.(tenminste als het officieel gaat)
Als ik van jou was: neem geen risicos, je hebt maar een keer longen, ogen.... Tis pas als het telaat is dat je weet wat je mist.
Antwoord
Bovendien heeft asbest een incubatietijd van ca. 40 (!) jaar en is ÃÂÃÂn (1) partikel al voldoende om met 90 % zekerheid longkanker te veroorzaken Wink

Ander fijn stof is ook niet heilig.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Toen ik een klein jongetje was gooiden we asbestplaten in het vuur omdat ze zo leuk uit elkaar knalden. Gelukkig voor mij is de relatie blootstelling-kanker niet zo stevig als je stelt (maar wel hard genoeg).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Gelukkig zijn er veel soorten asbest en is slechts ÃÂÃÂn bepaalde soort effectief giftig. Het kan dus nogal meevallen.
Maar toen ik een keertje stond op te graven hebben ze op het perceel ernaast eens een heel gebouw propvol asbest gesloopt. Leuke stofwolken waarin we een paar dagen hebben gestaan. Vooral leuk dat ze het pas achteraf vertelden dat er asbest in zat.. >Sad

Maar goed, we zijn een beetje off-topic aan het gaan :-X
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Belg schreef:
simplicity schreef:

Asbest is in Belgie al meer dan 20 jaar verboden hoor. En als ze het ergens ontdekken is het ook met witte pakjes.(tenminste als het officieel gaat)
Als ik van jou was: neem geen risicos, je hebt maar een keer longen, ogen.... Tis pas als het telaat is dat je weet wat je mist.

Ongeveer 9 jaar geleden hier het dak vernieuwt door een officiele dakdekker: 25mx10mx2 asbest platen vervangen door pannen en isolatie, de platen gingen gewoon zo het dak af

Citaat:Met wat plexiglas, hout en profieltjes kan je ook wel een luchtdichte kast maken.
Als je kan lassen maak je m van staal.

Kan nog niet lassen en de kast die ik nu heb ben ik voorlopig tevreden mee. Het doet wat het moet doen en ik was er mee klaar in een uurtje, el cheapo manier maar het werkt. En voor de grote onderdelen ga ik gewoon de wei in.
Tegen het stof een kapje op de mond en een stof bril op en dan is de kans op schade al heel klein.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Renovatie stoel Nicolaas H 4 4.028 17 March 2019, 23:07
Laatste bericht: Nicolaas H
  Volvo 240 pullman stoel Wilbert 5 6.844 30 October 2017, 16:13
Laatste bericht: Frank&Frida
  Stoel opknappen No-Fi 26 20.481 9 March 2016, 23:17
Laatste bericht: DeBroeze
  Stoel vernieuwing Martinus 5 4.762 9 March 2016, 12:22
Laatste bericht: Arjan.
  How-To netjes demonteren Besturders stoel 240 KennOne 1 3.069 3 March 2016, 16:26
Laatste bericht: asterix
  How-to knoop van leren stoel vervangen Rob 22 19.387 23 November 2015, 20:43
Laatste bericht: lopezdijkstra
  Restaureren in het Oostblok? CK070 14 8.534 15 July 2013, 00:35
Laatste bericht: CK070
  amazon stoel montagepunten naar achteren verplaatsen? MartjeB 0 1.721 6 August 2012, 20:17
Laatste bericht: MartjeB
  hoe SIPS uit 850 stoel verwijderen MartjeB 5 4.062 6 August 2012, 20:03
Laatste bericht: MartjeB
  Vervangen bekleding stoel bestuurder ruuds70 11 7.580 8 October 2011, 22:24
Laatste bericht: ruuds70

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)